Inlägg från: Passionsfrukt |Visa alla inlägg
  • Passionsfrukt

SoA

HäxanSurtant skrev 2011-05-22 19:01:30 följande:
    Jag har en teori. Alltså jag är inte torsk på mer serier än True Blood och Soa egentligen, men nu när jag ändå får alla serier serverade på usb minnen så tackar jag inte nej

Jag kan dock inte följa saker på tv, jag har inga kanaler och även om jag haft det så hatar jag att försöka passa tv program. Missar alltid så jag har lagt ner. Funderar dock på att skaffa kanaler till hörsten så tösen kan se bompa typ, men vi får se. Jag tittar som sagt inte på tv då
    Det är skitjobbigt att behöva passa program på teve! Okej man kan skaffa digibox som spelar in, men ändå. Hela tiden "nej jag måste hem till House" och så sånt... himla kul. Har en kompis som följer Grey's Anatomy och där är det alltid "ja vi kan umgås men inte på onsdag klockan nio". Nedladdning är lättare då, man tar ner det och ser när man hinner (oftast samma kväll, iaf om det är SoA eller True Blood )
  • Passionsfrukt
    Goonie skrev 2011-05-22 19:04:34 följande:
    Ja det är en stark koppling mellan det där Flört
    Det vet väl alla att MC-gäng är kriminella! Det där bullshitet om att SAMCRO värnar om sitt samhälle är bara goja Skrattande
  • Passionsfrukt
    Goonie skrev 2011-05-22 19:17:49 följande:
    Men det är fan inte bara skinnvästar som gör en kriminell. Tatueringar också. Och därför är jag megakriminell och hemsk enligt alla som är underförstådda med denna hemliga kod Skrikandes
    Skinnväst och tatueringar och ett rakat huvud, då är det nog kört!
  • Passionsfrukt
    HäxanSurtant skrev 2011-05-22 19:21:44 följande:
    Jag har fått ta hand om så många andras katter OCH jag har fått fånga vilda kattungar, se dom lida, se andra fånga dom för avlivning allt pga av andra människor jävla dumhet och egon. Nej fy för att se sånt, hade gärna levt utan.
    Fy fan för en del folk alltså Gråter Hur bara kan dom?
    Jag fick "rädda" min lilltjej från en familj ute på en skärgårdsö. Dom hade flera katter och ingen av dem var kastrerad eller ens vaccinerad. Ute gick dom naturligtvis hela tiden. Dom hade dessutom en hund som de försökte bli av med, dom höll på göra sig av med alla sina djur för dom hade inte "tid eller råd" med dem längre. Detta ledde till att jag tog min katt vid 8 veckors ålder (nu kommer FL att ge mig så jävla mycket stryk!!!). Tyckte det var bäst att ta henne därifrån asap. Hon var dock rumsren och hade bra aptit så såna problem har jag inte haft med henne. Kan dock hända att hennes överaktivitet beror på att hennes mamma inte fick fostra henne tillräckligt länge... men det accepterar jag. Ville inte ha min Alma hos de där människorna längre än nödvändigt! Obestämd
  • Passionsfrukt
    Goonie skrev 2011-05-22 19:22:55 följande:
    Men vill man helst vara tuff brud i SAMCRO eller strippa i SAMCRO? Man lär ju inte komma så nära inpå om man är tuff? Man är nog doomed att vara underlägsen om man ska få sig nåt...
    Jag har förövrigt undrat över det där med kvinnor i klubben. Antingen är de strippor som kommer och går eller så är de old ladies som förväntas ställa upp till 100%, hålla koll på klubbens andra kvinnor samt vara snygga. Men jag undrar vad som hände om en kortklippt tjej i säckiga jeans och oljefläckad tischa kom inkörandes på gården med en fin gammal vintage HD... En tjej som är säker och kul och rolig men som verkligen inte "gör sig till" och försöker vara sexig eller ställa sig in hos grabbarna... hajar ni? En som bara är sig själv, MC-intresserad, skiter i kläder men skulle aldrig klä sig i tajta jeans för det är inte bekvämt osv.
  • Passionsfrukt
    Passionsfrukt skrev 2011-05-22 19:35:59 följande:
    Jag har förövrigt undrat över det där med kvinnor i klubben. Antingen är de strippor som kommer och går eller så är de old ladies som förväntas ställa upp till 100%, hålla koll på klubbens andra kvinnor samt vara snygga. Men jag undrar vad som hände om en kortklippt tjej i säckiga jeans och oljefläckad tischa kom inkörandes på gården med en fin gammal vintage HD... En tjej som är säker och kul och rolig men som verkligen inte "gör sig till" och försöker vara sexig eller ställa sig in hos grabbarna... hajar ni? En som bara är sig själv, MC-intresserad, skiter i kläder men skulle aldrig klä sig i tajta jeans för det är inte bekvämt osv.
    Trycka posta för tidigt...
    Skulle denna tjej blir accepterad för den hon är? Skulle hon bli utfryst av the old ladies för att hon inte matchar dem, och utfryst av grabbarna för att hon inte vet sin plats? Eller skulle hon accepteras som nåt slags undantag som bekräftar regeln, och det enbart för att hon är en hejare på att skruva på hojar?
  • Passionsfrukt
    HäxanSurtant skrev 2011-05-22 19:44:20 följande:
    Nej man får inte skit för att man räddar djur, inte ens här inne, inte så ofta iaf.... Du räddade ju henne från ett helt annat liv, där hon förmodligen inte levt alls så länge, det är vad som räknas. Jag fick hit en mamma och en kattunge bara 6 dagar efter att hon födde, det skall man inte heller göra. Men kvinnan som hade kattann, bara lämnade henne och flyttade, hon födde i en grannes garderob men fick flytta till mig och min dåvarande hund och Nils då. Allt gick bra, mamman bor idag hos min mamma och dottern hon fick bor hos min mormor, men bodde många år hos mig, men när jag fick barn blev det för livat för henne, så hon fick flytta till min mormor, där hon har det lugnt och skönt och lapar sol på balkongen och träffar oss ändå varje vecka typ.

Nja alltså det är så olika, det som kan brista med katter som är unga är att de kan förlora kattspråket vilket de utvecklar från v 10-12 som mest om jag fattat rätt, men har man andra katter så lär dom sig ändå. Nils fostrade den vuxna mamman och  hennes unge. Han visste reglerna hemma och sa till dom, resultatet blev tre katter som aldrig hoppade upp på bänkar eller fönsterbrädor. De var alla utekatter och blev sen innekatter, alltså man kan förändra djurens värld, bara de är trygga med människorna, det är något som flyttande och annat lärt mig.

Än idag så kan mina katter sina namn och jag visslar in dom på kvällen eller när jag nu vill ha hem dom och dom kommer som skott varje gång, trots att de bara blir berömda med en klapp och ingen matbit

Man kan lära katter mkt och vissa katter är helt hopplösa hur man än försöker
    Min stora katt är så timid att lilltjejen kör över henne totalt, finns inte en chans till fostring där. Märta lärde sig sitt namn snabbt (efter tre dagar!) och vet precis vad hon får och inte får göra. Hon är 3 år, henne köpte jag från ett cat shelter då hon var cirka halvåret. Men Alma... hon är all over the place! Jag hoppas på att kastreringen ska lugna ner henne lite åtminstone, ibland tycker även Märta hon är lite jobbig...

Förlåt, glömde säga det: Nils är jättefin!
  • Passionsfrukt
    Goonie skrev 2011-05-22 19:40:35 följande:
    Jag tror hon skulle ses som en karl och därför inte få hänga med resten av tjejerna. Och killarna skulle nog inte bry sig nämnvärt. Eller alltså, de skulle nog inte bli skitbra vänner men inte heller stöta på henne. Hon skulle hamna i limbo. Bara vara ... 
    Ja med tjejerna skulle hon inte få vara, det är ett som är säkert. Fast jag tänker att typ Opies tjej skulle kanske kunna vara ganska sjysst mot henne då hon själv inte blev accepterad genast pga strippandet och så. Men karlarna... jag vet inte, de skulle kanske skratta lite åt henne i smyg, dra lebbskämt och så. De skulle nog vara ganska frustrerade/förvirrade över att hon inte svarade på deras flirtar och att hon är totalt ointresserad av att vara "typiskt kvinnlig" á la Gemma et al.
  • Passionsfrukt
    Goonie skrev 2011-05-22 19:50:54 följande:
    Allt existerar runt klubben och inget är lika viktigt som demed hojjar. Så det hade nog varit ganska trist att vara barn. Och ensamt.. när pappa "aldrig" är hemma.
    Det där såg man ju med Opies fru (fan att jag aldrig minns några namn). Hon ville ju Opie skulle, mest förstås för att han redan suttit inne, men jag tror nog hon ville att han skulle prioritera annorlunda i livet, komma hem i tid till middagen och sätta henne och barnen i främsta rummet. Sorgligt att det gick som det gick, och jag trodde ärligt talat att Opie skulle börja vara med sina kids mer efter att hon dog. Men nej, han blev ännu mer dedikerad. Bra att han blev ihop med strippan iaf, hon tycks vara genuint intresserad av hans barn trots att hon har sina egna att ta hand om.
  • Passionsfrukt
    Goonie skrev 2011-05-22 19:54:30 följande:
    Det är nog tur att det inte har rullat in nån sån på gården.. too complicated. 
    But interesting!
    Jag leker ofta med den tanken. Om jag fortfarande skrev fanfic (skrev såna i tonåren, yeah I know... Skäms) skulle jag helt klart skriva ett om den där tjejen som rullar in på gården och rockar deras värld! Solig
Svar på tråden SoA