• Fidelis ad urnam

Kvinna VS Man lurad att skaffa barn. Vad är värst?

Ponera att en tjej slutar med p-piller, utan att hennes respektive vet om det.
    Hon blir med barn, mannen har alltså lurats in i att skaffa barn.

En kille tar medvetet hål på kondomerna och hans tjej blir med barn, hon luras alltså in i att skaffa barn.

Vad av dessa två är värst och varför

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-25 14:03
    Kvinnan = kvinnans handling är värst
    Mannen = mannens handling är värst

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kvinna VS Man lurad att skaffa barn. Vad är värst?
  • oOOo  oOOo
    Emmi27 skrev 2011-05-25 17:19:46 följande:
    Valet som kommer sen är en sekundär fråga, jag pratar om det primära i att bli påtvingad något man inte vill. Mamman kan välja att göra abort, pappan kan välja att dra. Men de har likförbannat blivit påtvingade att göra ett val de inte bett om och oavsett om man är man eller kvinna har man lika mycket rätt att inte bli påtvingad en sån sak. Därför tycker jag absolut att det är en fråga man kan behandla som en fråga om jämställdhet. Men det är min åsikt! =)
    Precis, det är därför vi borde ha en samtyckeslagstiftning precis som många andra länder redan har, inklusive ICC.
  • 3barnsmor

tänkte ta lika illa först men kom på att kvinnan kan ju göra abort medans mannen inte har nåt att säga till om.

• Emmi27

även om jag accepterar att andra har olika åsikter så tycker jag att det är lite skrämmande att folk svara utifrån vilket VAL mannen eller kvinnan har EFTER det att de tvingat på den andra något. Då bedömer man ju inte själva handlingen i sig utan hur omständigheterna kan komma att se ut EFTERÅT. Är det verkligen ingen som tänkt på det? (Förutom oOOo oOOo)

• Apocalypso

Självklart är det lika illa, som kvinna ska man inte tvingas ta abort pga ett bedrägeri.

• Mammatill2tjejer

Jag har sett att en del i den här tråden skriver att "kvinnan kan ju ta abort", som att det vore den enklaste sak i världen.

Men så jävla enkelt är det faktiskt inte.

Först och främst måste kvinnan ta ställning till om hon vill göra abort eller inte, detta i sig kan vara oerhört jobbigt. Sedan måste hon genomgå aborten och det kan kännas extremt svårt - och i vissa fall t o m vara traumatiskt - för kvinnan.

Att göra abort är inte fullt så enkelt för berörda parter som vissa kanske tror.

När det kommer till ts fråga så är mitt svar att det är precis lika illa!

Man måste inte se för att tro, men ofta tro för att se
  • kopparkakan
    Emmi27 skrev 2011-05-25 17:58:56 följande:
    även om jag accepterar att andra har olika åsikter så tycker jag att det är lite skrämmande att folk svara utifrån vilket VAL mannen eller kvinnan har EFTER det att de tvingat på den andra något. Då bedömer man ju inte själva handlingen i sig utan hur omständigheterna kan komma att se ut EFTERÅT. Är det verkligen ingen som tänkt på det? (Förutom oOOo oOOo)
    Men SJÄLVKLART är det så eftersom konsekvenserna slår så olika.
    Självklart måste man ta med konsekvenserna om man bedömer ett agerande, det vore mycket märkligt annars.
  • Inima

Röstade lika illa.
    Mannen är fruktansvärd som lurar kvinnan, hon blir gravid men har ett val att göra abort. Hon kan inte föda barnet och sedan lämna bort barnet, det är oerhört jobbigt för en kvinna p.g.a att  kvinnor är utvecklade att ha hand om barnet.

Kvinna som lurar mannen, mannen har inget val att göra abort, men han kan lämna barnet och mamman, han är utvecklad att sprida sin säd vidare. (Säger inte att män alltid gör så, vissa män är precis som modern, alltså ta om hand) Men det är en senare utveckling

• The past is now
    3barnsmor skrev 2011-05-25 17:23:35 följande:
    tänkte ta lika illa först men kom på att kvinnan kan ju göra abort medans mannen inte har nåt att säga till om.
    Ja det är ju jävla snällt att usätta henne för det valet tycker du inte? Bara att ta abort? Tror jag ju inte...
Svar på tråden Kvinna VS Man lurad att skaffa barn. Vad är värst?