• Litet My

Slänga pocketböcker?

Har själv sparat alla mina pocketböcker men hörde på jobbet för ett tag sedan att i stort sett alla verkar slänga sina pocketböcker när de läst ut dem och att "sån skit ställer man ju inte fram i bokhyllan".

Blev lite konfunderad, hur brukar ni göra?

har ni pocketböckerna framme med de andra böckerna? Slänger ni dem? Ställer undan dem?

Tycker ni det ser "billigt" ut att ha en hylla med pocketböcker?

• Svar på tråden Slänga pocketböcker?
  • jaghopparhögt

Vad är det för människor som inte köper pockets eller har dom framme för att det ser billigt ut? Har man så dåligt självförtroende att man inte kan stå för att man läser böcker med en viss typ av förpackning så borde man sätta sig ner och fundera över detta istället.

• Alecto

Aldrig slänga en bok om den inte är väldigt väldigt trasig och knappt då...
    Jag ger bort, skänker till jobbet och skänker till second hand de jag inte vill ha kvar. Annars kör vi bytessystem i familjen mycket - jag köper och läser och ger vidare till mamma som ger vidare i sin tur :D

• brokig

Läste Lotta Olssons krönika om böcker och flytt igår i DN Söndag och fann även ett blogginlägg om vad man gör med sina böcker i samband med flytt etc:

bokmodern.blogg.se/2011/august/vikten-av-att-lasa.html

När det väl kommer till flytt så är det ju 1000 gånger mer praktiskt med pocket än inbundet. Till min son är det däremot rejäla pärmar som gäller om böckerna ska hålla ett tag

• Faile

Min man försöker få mig att göra mig av med lite böcker men jag vägrar. Böcker är för mig det absolut viktigaste materiellt sätt. Jag skulle kunna bo i en hydda utan tv och annat skit, bara jag hade mina böcker Och det gäller även mina pocketböcker.

Läser ofta om böcker, vissa får jag köpa om då de blir sönderlästa efter några år.

Sluta jiddra, börja trolla!
  • Princess84

Nej, så får man väl inte göra!?!

Böcker som böcker, jag skänker hellre bort mina till vänner och familj. TIll röda korset och liknande vågar jag inte för de slänger tydligen en del böcker.

Min man blir galen på mig och mina böcker och jag blir galen på honom som aldrig läser. Han har ALDRIG läst en skönlitterär bok, om vi bortser från de han läser för sonen. Ibland funderar jag på hur sjutton vi kunde falla för varandra.     

• Texasthecat

De flesta av mina pocket böcker står i bokhyllan. resten står i ett skåp. Brukar ta mina böcker till myrorna, pingstkyrkans second hand osv eller sälja dem när jag inte vill ha dem längre. Har även börjat med Bookcrossing och lämnar böcker lite här och där när jag vill bli av med dem.

Go suck on a lemon or something...
  • Carrie

Jag ger bort pocketböcker till släkt & vänner och ibland får jag oxå men de lämnar oxå vidare när jag läst dem. Bättre att ge bort än att slänga tycker jag! För övrigt lånar jag de flesta böcker jag vill läsa så då slipper jag bekymra mig för vad jag göra med dem.

Äntligen! 1/11 08 föddes vår son!
  • Milkina cerka

Skulle aldrig slänga n å g o n  bok, här har vi bokhyllor där böckerna står i dubbla rader.. Skulle det vara så att jag fick dubletter av någon så skulle jag hellre lämna in den överblivna boken till kyrkans secondhandaffär; där de säljer dem för 10:-/st och pengarna går till välgörande ändamål som brunnar med rent dricksvatten eller skolor..

Leg. Snåljåp det är ren sport att hitta det jag vill ha så billigt som möjligt, det går ofta att leva på mindre än man tror
  • Destiny19

Jag skulle aldrig slänga en bok bara för att den är i pocketform! Dessutom så föredrar jag pocketböcker mer än bundna så nästan alla jag äger är i pocket..

Svar på tråden Slänga pocketböcker?