• Litet My

Slänga pocketböcker?

Har själv sparat alla mina pocketböcker men hörde på jobbet för ett tag sedan att i stort sett alla verkar slänga sina pocketböcker när de läst ut dem och att "sån skit ställer man ju inte fram i bokhyllan".

Blev lite konfunderad, hur brukar ni göra?

har ni pocketböckerna framme med de andra böckerna? Slänger ni dem? Ställer undan dem?

Tycker ni det ser "billigt" ut att ha en hylla med pocketböcker?

• Svar på tråden Slänga pocketböcker?
  • Thursday
    Tonx skrev 2011-05-27 21:51:45 följande:
    De tar skitmycket plats. Jag har numer en vägg med bara bokhyllor i vardagsrummet, 7 Billy bokhyllor får plats på bredden. Sen har jag 9 meter väggfasta hyllor i sovrummet.
    Är dock inte hela samlingen ändå, har 2 kartonger i källaren kvar. Men nu får jag inte plats med mer uppe i lägenheten.
    Fast det där kan väl omöjligen bli 10 000 böcker om du inte menar Pixiböcker typ... En 80-cm Billy rymmer på sin höjd 200 böcker i blandad utgivning.
  • Betty Boop

Jag läser nästan bara pocket och har de gärna i bokhyllan. Pga platsbrist så brukar jag rensa då och då och lämna till nån loppis.

• Carniwhore

Nej inte slänga böcker!! De är ju magiska.

Pocket är nästan det enda jag köper, dels för att de är bekvämast att läsa men också för att dom är snygga.
    Ett plus att dom är billiga.
    Istället för att slänga de du inte vill ha kvar, lämna dom på en parkbänk eller liknande. Eller på ett cafebord kanske..

• niotillfem

Jag slänger aldrig böcker! På mitt jobb har vi en låda där man kan lämna böcker som folk får ta. Det rör sig mycket folk på min arbetsplats, så det är bra omsättning i lådan. Har själv både lämnat och tagit böcker där. Ingen dum ide alls!

• mattias74

Jag har lämnat kvar böcker på tåg då jag läst klart dem och inte känt för att behålla boken. Har slängt massor av böcker i tidningsåtervinningen

Feeling deseperat enough for a date, well do you? VÄNTA, spring inte, jag är inte farlig.
  • Anghammarad

Böcker slänger man inte bort. Vill man absolut inte ha dem kvar så skänker man bort dem.

• Anghammarad

Alltså, slänger man dem så måste man ju bara köpa dem igen när man skall läsa om dem.

• Moonsister

Jag brukar ge bort dem, till mina vänner och bekanta. Har en bokcirkel dit jag brukar ta med en kasse och alla får ta det de vill ha. Har börjar storrensa här hemma nu, så jag kommer ha massor att he iväg. Och det inte mina vänner vill ha kommer jag nog lämna till någon loppis eller så.

Men om det är någon favorit, så sparar jag den såklart och läser om. Kan vara bra att lägga upp några till sommarstugan också. :)
    Tycker pocketar är rätt fina, helst engelska så jag tycker inte det ser billigt ut.

• mer grubbel
    Lilla My21 skrev 2011-05-27 21:04:38 följande:
    Har själv sparat alla mina pocketböcker men hörde på jobbet för ett tag sedan att i stort sett alla verkar slänga sina pocketböcker när de läst ut dem och att "sån skit ställer man ju inte fram i bokhyllan".

Blev lite konfunderad, hur brukar ni göra?

har ni pocketböckerna framme med de andra böckerna? Slänger ni dem? Ställer undan dem?

Tycker ni det ser "billigt" ut att ha en hylla med pocketböcker?
    Meh, vilka pretton! Som att man är mer bildad för att man läser en inbunden bok eller vad? Hahaha, det låter som nån som försöker visa upp en fasad, bara.
    (Har alla möjliga böcker i bokyllan) 
  • Kokomo
    Tonx skrev 2011-05-27 21:51:45 följande:
    De tar skitmycket plats. Jag har numer en vägg med bara bokhyllor i vardagsrummet, 7 Billy bokhyllor får plats på bredden. Sen har jag 9 meter väggfasta hyllor i sovrummet.
    Är dock inte hela samlingen ändå, har 2 kartonger i källaren kvar. Men nu får jag inte plats med mer uppe i lägenheten.
    Men haha. 10 000 böcker inklämda i 7 bokhyllor och 9 meter vägghylla? Nja... du kanske blandar ihop böcker med broschyrer nu?
Svar på tråden Slänga pocketböcker?