Vad betyder orden?
Fuskar du är du en tönt.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-30 19:07
OBS! Spoiler i tråden.

Fuskar du är du en tönt.

Jag fick bara tre, så det är inte så illa tycker jag. :)
Fissil listade jag helt enkelt ut vad det betydde, junonisk gissade jag på (fel), och kverulant hade jag fel på. Den sista borde jag ha kunnat, men men. ;)

Fyra av sex. Fel på junonisk och spirituell. Trodde att spirituell var andlig, men tänkte att det nog inte var så ändå eftersom frågan i så fall varit för enkel. Men jag gissade på det ändå. Och fick fel, förstås. :)

Oj ok...jag trodde att båda va rätt. Men då har jag faktiskt lärt mig nåt nytt idag :D 
Borde ha omröstning om va folk tror att det betyder, Jag tror det är vanligare att folk gissar på andlig.  Varför jag tror trodde har jag ju förklarat  (engelska ordet)...men d vore roligt att höra varför andra tror så!

Tjoho, alla rätt!
Spirituell betyder både kvick och andlig ja, det har det gjort under ganska lång tid har jag för mig. Får läsa om det i morgon när jag är pigg ;)

Kunde inte alla så då blir det til att använda uteslutningsmetoden, kände mig ganska nöjd.5/6
Men att spirituell kunde betyda kvick hade jag ingen aning om.
Fick mig att vakna till lite.

5/6, men i min värld står spirituell närmare andlig än kvick...

5/6. Var säker på att spirituell var andlig men oj vad fel jag hade :D haha.