• Red Velvet

Vad betyder orden?

Fuskar du är du en tönt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-30 19:07
    OBS! Spoiler i tråden.
    Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden Vad betyder orden?
  • Sscchh
    Dorian Ertymexx skrev 2011-05-30 19:42:52 följande:

Jag fick bara tre, så det är inte så illa tycker jag. :)

Fissil listade jag helt enkelt ut vad det betydde, junonisk gissade jag på (fel), och kverulant hade jag fel på. Den sista borde jag ha kunnat, men men. ;)

Ja du, det tycker jag att du borde ;)

Men seriöst, det va lite knasigt att ha med de båda alternativen om BÅDA är rätt :S
  • Red Velvet
    Sscchh skrev 2011-05-30 20:33:02 följande:
    Ja du, det tycker jag att du borde ;)

Men seriöst, det va lite knasigt att ha med de båda alternativen om BÅDA är rätt :S
    Men båda är inte rätt. Slå upp det så finns det bara ett rätt svar. Det är många som lär sig något nytt idag..
  • pluvdo

Fyra av sex. Fel på junonisk och spirituell. Trodde att spirituell var andlig, men tänkte att det nog inte var så ändå eftersom frågan i så fall varit för enkel. Men jag gissade på det ändå. Och fick fel, förstås. :)

• Sscchh

Oj ok...jag trodde att båda va rätt. Men då har jag faktiskt lärt mig nåt nytt idag :D 
    Borde ha omröstning om va folk tror att det betyder, Jag tror det är vanligare att folk gissar på andlig.  Varför jag tror trodde har jag ju förklarat  (engelska ordet)...men d vore roligt att höra varför andra tror så!

• Red Velvet
    Sscchh skrev 2011-05-30 20:53:39 följande:
    Oj ok...jag trodde att båda va rätt. Men då har jag faktiskt lärt mig nåt nytt idag :D 
    Borde ha omröstning om va folk tror att det betyder, Jag tror det är vanligare att folk gissar på andlig.  Varför jag tror trodde har jag ju förklarat  (engelska ordet)...men d vore roligt att höra varför andra tror så!
    Jo, jag tror också att många tror att det betyder andlig.
  • Dorian Ertymexx
    Red Velvet skrev 2011-05-30 20:55:14 följande:
    Jo, jag tror också att många tror att det betyder andlig.
    Det betyder andlig också.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • faffner

Tjoho, alla rätt!

Spirituell betyder både kvick och andlig ja, det har det gjort under ganska lång tid har jag för mig. Får läsa om det i morgon när jag är pigg ;)

• enmamma

Kunde inte alla så då blir det til att använda uteslutningsmetoden, kände mig ganska nöjd.5/6
    Men att spirituell kunde betyda kvick hade jag ingen aning om.
    Fick mig att vakna till lite.

• EFI

5/6, men i min värld står spirituell närmare andlig än kvick... 

Apple user since 1987
  • storasyster89

5/6. Var säker på att spirituell var andlig men oj vad fel jag hade :D haha.

♥ BF 8 juli ♥
Svar på tråden Vad betyder orden?