• LyckaOchTålamod

Namn ni tycker är fula ?

Skulle vara kul att höra vilket namn just du tycker är FULT (särskilt på ett barn),
    men som du (förmodligen) låtsas att du tycker är fint för att inte såra tex. föräldrarna som naturligtvis tycker just detta namn är sååå vackert!

Själv har jag svårt med bl.a. namnet Nils. Vår granne har en söt liten son m det namnet och  jag klarar inte att ta det namnet i min mun så jag brukar kalla honom "din son, din pojke" mm. Hon vet naturligtvis inte hur fult jag tycker namnet är, och det finns ju ingen anledning att såra någon, eller hur! När hon sa "jag ska hem och amma Nils" så fick jag en inre syn att hon hade en blek småfet 47-årig kommunpolitiker iförd brun polyesterkostym, flintskallig och med glasögon sugandes på bröstet....urk...men jag höll god min såklart.  Det jag tycker är fult tycker säkert någon annan är fint och vice versa, och det ska man ju få göra Drömmer

Andra namn jag tycker är fula, särskilt på ett barn:  Gunnar, Lennart, Sven, Tiffany, Sixten, Torsten, Arvid, Sune, Fred, Bengt, Kajsa, Ingeborg, Svea ......ja forsätt gärna på listan - alla tycker vi ju olika ....

• Svar på tråden Namn ni tycker är fula ?
  • Lillaja
    Glitter2 skrev 2011-07-23 23:31:33 följande:
    Engla, Tindra och liknande har jag svårt för
    Skulle inte ge mitt barn namn i stil m Göran, Lennart osv
    Håller med, Engla och Tindra är riktigt mesiga och fula(och populära) namn. Ingen kraft. Jag ser inte framför mig en tjej med bra självförtroende och styrka som heter varken tindra,engla eller andra puttinuttiga namn.
  • Essa83
    formybaby skrev 2011-07-23 23:26:23 följande:
    Alva, älva, asta.. nej, jag gillar det helt enkelt inte. Sen att var och varannan unge heter det nu också haha. Alva och William, och så kanske en alvin inklämmd också.
    Själ klarar jag ju inte av allas favoritnamn nummer 1, dvs. Oskar. Vansinnigt fult och tråkigt. Smaken är ju som baken. Även Viktor är hemskt.
  • Geezus

Något som är vidrigt är ju Desiré eller hur man nu väljer att stava det. Det låter verkligen som en 40-årig blekfet, kedjerökande, tribal-tatuerad, husvagnsboende amerikan. Med det kommer även alla andra hemska amerikanska white trash namn. Vidare så har jag en teori om att folk med namn som Gert, Börje, Åke, Ove m.m. aldrig har varit barn utan helt sonika ploppade upp som vuxna. Barn heter ju bara inte så.

• AngelWithoutWings

Liv, Cosmo, Kid, Sindy, Texas, Greta, Ärling

• Fanaya

Alla tycker ju olika. Så varför ens svara på detta. Alla måste ju få välja de namn de gillar till sina barn. Utan att man ska behöva höra att de namnen är fula. Snart ska vi väl utvärdera vilka mäniskor som är fula oxå.

Alla människor är vackra.

• violatricolor
    formybaby skrev 2011-07-23 00:30:43 följande:
    Märta, Alva, Melker, Bo... Hur har man tänkt då ?

Men Märsta, Alva och Bo som är så fint

madeindenmark skrev 2011-07-23 22:57:42 följande:
    Beata, Vendela...
    ...men sen så kan man börja gilla ett "fult" namn om man tycker om barnet med namnet och likaså kan ett "fint" namn bli fult.

Vendela som är så somrigt och vackert...

Leif är ett av de fulaste namn jag vet.

• IsaViolia

Fanaya: du behöver inte läsa tråden heller:) jag har haft massa namn jag tyckt varit skitfula, ända tills jag träffat nån som hetat det. Och vice versa. Tex skulle jag säkert kunna tycka Arvid va fint, om jag inte växt upp med en hemsk Arvid!

• Bella73

Nägra namn som jag verkligen inte kan med är....
    Lukas och Nora.....tänker direkt på vad de rimmar på.
    Simon, Kevin, Johnny, Conny, Sonny, Ronny, Liam, Marcus.
    Cassandra, Amanda.

Svar på tråden Namn ni tycker är fula ?