• LyckaOchTålamod

Namn ni tycker är fula ?

Skulle vara kul att höra vilket namn just du tycker är FULT (särskilt på ett barn),
    men som du (förmodligen) låtsas att du tycker är fint för att inte såra tex. föräldrarna som naturligtvis tycker just detta namn är sååå vackert!

Själv har jag svårt med bl.a. namnet Nils. Vår granne har en söt liten son m det namnet och  jag klarar inte att ta det namnet i min mun så jag brukar kalla honom "din son, din pojke" mm. Hon vet naturligtvis inte hur fult jag tycker namnet är, och det finns ju ingen anledning att såra någon, eller hur! När hon sa "jag ska hem och amma Nils" så fick jag en inre syn att hon hade en blek småfet 47-årig kommunpolitiker iförd brun polyesterkostym, flintskallig och med glasögon sugandes på bröstet....urk...men jag höll god min såklart.  Det jag tycker är fult tycker säkert någon annan är fint och vice versa, och det ska man ju få göra Drömmer

Andra namn jag tycker är fula, särskilt på ett barn:  Gunnar, Lennart, Sven, Tiffany, Sixten, Torsten, Arvid, Sune, Fred, Bengt, Kajsa, Ingeborg, Svea ......ja forsätt gärna på listan - alla tycker vi ju olika ....

• Svar på tråden Namn ni tycker är fula ?
  • 5by5
    Brünnhilde skrev 2011-08-18 10:02:38 följande:
    Träffade just en ung kvinna vars barn hette Boy och Majk..! Majk ska alltså vara "Mike", men hon tyckte att det var så svårt att stava till, så hon stavade det "på svenska". Boy borde väl ha stavats "Båj" med den logiken... men logik är inte denna unga mammas starkaste sida, har jag på känn..!
    Jag tycker Majk var lite fint. Låter som en maskulin form av Majken å det är ett jättefint namn tycker jag!
  • Brünnhilde
    5by5 skrev 2011-08-18 10:07:13 följande:
    Jag tycker Majk var lite fint. Låter som en maskulin form av Majken å det är ett jättefint namn tycker jag!
    Jag gillar inte Majken heller - tycker att det är ett väldigt simpelt smeknamn. Men grejen med "Majk" var ju att det skulle vara "MIke" - alltså det engelska smeknamnet på Mikael. Men att det var för svårt att stava till..! =)
  • ALO

Jag har svårt för Molly..Kan bero på att vår grannes hund hette det när jag var liten. Annars har jag svårt för Conny, Benny, Milton, Saga, Nova, Milo, Enzo (pga av att vår hund heter det!) mfl...

Kan inte säga att jag hatar namnen, men jag skulle ldrig döpa mina barn till det. Men smaken är som baken och tur är väl det!!! :D

Ella 2009-04-21 Melvin 2010-06-29
  • Brünnhilde
    ALO skrev 2011-08-18 11:25:34 följande:
    Jag har svårt för Molly..Kan bero på att vår grannes hund hette det när jag var liten. Annars har jag svårt för Conny, Benny, Milton, Saga, Nova, Milo, Enzo (pga av att vår hund heter det!) mfl...

Kan inte säga att jag hatar namnen, men jag skulle ldrig döpa mina barn till det. Men smaken är som baken och tur är väl det!!! :D
    Ja, Molly är _gräsligt_! Tror jag tycker så för att jag läste en massa brittiska romantiska romaner när jag var ung. Och i dem hette alltid hjältinnan typ Catherine eller Elizabeth... eller möjligen Jane eller Sarah om det handlade om en guvernant som gifte sig med Lorden på slutet... medan pigan hette Molly, Polly eller Dolly..!
  • Fenton Spadrig

Petter, Regina, Liam, Kevin, Melvin, Måns, Tindra, Engla, Novali, Kassandra, Puma, Bastian, Laban, Savanna, River, Lias, Vilde, Kenny, Sonny, Ronny, Saga, Jack, Bert, Harriet, Fanny, Malva, Nemo, Jörgen, Dennis, Tom, Celina osv

• HälläBällä

Som en väldans massa andra i tråden tycker jag att TINDRA är ett särdeles fult namn.

• Glitter2

Jag tycker alla namn som liksom är påhittade är rätt trist. Tindra, Engla och alla andra liknande "finns" ju inte om ni förstår. Däremot gillar jag gamla namn som är poppis just nu

• Storbarnsmamman

Finns alldeles för många fula namn för att rada upp dem.
    Men jag har verkligen svårt för Leon Robin Peter Otto // Tindra Hanna Emma Alva

~ Niklas -91, Isabella -94, Alexander,Benjamin & Felix -99, Alice & Matilda -04, Elian -07, Oliver -10 & Lillkillen -11 ~
  • Lumina
    Mrs Chika skrev 2011-08-16 22:38:29 följande:
    Nu kom jag faktiskt pa nagra namn som jag verkligen inte tycker om...sorry

Svante och Sune
    gillar inte ljuden i namnen...later svampigt och sumpigt

Roger...later som en gra yllestrumpa for mig?? 
    Sylvia...later som sylta

annars ar jag inte petig nar det galler namn..      
    *ASG*

Själv har jag alltid, och kommer alltid tycka att RUTGER är ett mycket fult namn rent uttalsmässigt.

Sen håller jag med om som så många redan skrivit, att hittepå-namn likt Tindra, Engla är tråkiga namn som man får konstiga vibbar av.
Svar på tråden Namn ni tycker är fula ?