• LyckaOchTålamod

Namn ni tycker är fula ?

Skulle vara kul att höra vilket namn just du tycker är FULT (särskilt på ett barn),
    men som du (förmodligen) låtsas att du tycker är fint för att inte såra tex. föräldrarna som naturligtvis tycker just detta namn är sååå vackert!

Själv har jag svårt med bl.a. namnet Nils. Vår granne har en söt liten son m det namnet och  jag klarar inte att ta det namnet i min mun så jag brukar kalla honom "din son, din pojke" mm. Hon vet naturligtvis inte hur fult jag tycker namnet är, och det finns ju ingen anledning att såra någon, eller hur! När hon sa "jag ska hem och amma Nils" så fick jag en inre syn att hon hade en blek småfet 47-årig kommunpolitiker iförd brun polyesterkostym, flintskallig och med glasögon sugandes på bröstet....urk...men jag höll god min såklart.  Det jag tycker är fult tycker säkert någon annan är fint och vice versa, och det ska man ju få göra Drömmer

Andra namn jag tycker är fula, särskilt på ett barn:  Gunnar, Lennart, Sven, Tiffany, Sixten, Torsten, Arvid, Sune, Fred, Bengt, Kajsa, Ingeborg, Svea ......ja forsätt gärna på listan - alla tycker vi ju olika ....

• Svar på tråden Namn ni tycker är fula ?
  • ViolinaX

Hade en kille i min klass som hette CARSTEN. Det var inte vackert då och inte nu heller!

• MammaTillV
    strawberrypie skrev 2011-06-09 11:44:30 följande:
    Ursula!!!! Vidrigt Kräks.
    Jag skulle bli jäkligt förvånad om det finns en enda person här som tycker det är ett vackert namn.
    Inte på ett barn men om jag skulle skaffa katt (en ragdoll isf) så skulle den få heta Ursula :) men inte på en människa som sagt var :) Kommer dock aldrig att hända för har en hund...
  • MammaTillV

Felix och Findus får mig att tänka på ketchup...

Dick... Det heter min morbror och han bor utomlands nu dessutom "Hi, my name is Dick" Fy fasiken.

sen hatar jag alla namn som ska ha engelsk/amerikanskt uttal, tex James (jäjms) eller Hailey (häjly) eller Justin (jastin) Jay (jäj) Ray (räj) osv... HEMSKT FULT.

Emil
    Simon
    Oliver
    Nicklas
    Tycker jag också är väldigt fula vanliga och oerhört tråkiga namn

• Yavannie

Sigge, Nisse, Pelle - som faktiska namn och inte bara smeknamn. Har dock en bekant som döpt sin son till Ziggy (efter Bowie) och vet fortfarande inte om jag ska tycka att det är råfult eller coolt.

På tal om engelska/amerikanska namn satt vi bredvid en (helt klart ursvensk) familj på ett fik vars son hette Jackson. Det kändes lite sådär. Däremot föredrar jag namn som funkar på många språk, särskilt eftersom mitt egen inte är så lätt att uttala på engelska och det var drygt när jag pluggade i England.

cynicalchronicle.blogspot.com - där jag rotar fram och ratar dina inlägg
  • AngelWithoutWings

tristan, märta, gunnar, åke, helmer, hilmer, carl, johan, anton, (trött på alla dom här vanliga namnen), maria, linnea, ida, lydia, engla, emma, vilmer, hilmer, william, kevin, josef, niklas, harry, lars, valkyria, nora, filippa, filip,  jimmy, martin, sonja, jennifer mfl

• AngelWithoutWings
    AngelWithoutWings skrev 2011-07-18 19:51:48 följande:
    tristan, märta, gunnar, åke, helmer, hilmer, carl, johan, anton, (trött på alla dom här vanliga namnen), maria, linnea, ida, lydia, engla, emma, vilmer, hilmer, william, kevin, josef, niklas, harry, lars, valkyria, nora, filippa, filip,  jimmy, martin, sonja, jennifer mfl
    Emil, Lucas, Wilma, Irmelin, Dante, David, Daniel, Rita, Rut, Maj-Lis,
  • Tjohalia

Finns inte många namn jag egentligen tycker är fuls, skulle i såna fall vara nyare "hittepå" namn tex Tindra, Vilja, Vilda osv. Har svårt för vissa engelska namn med tex Noel, Kevin, Liam osv. Alla svenska klassiska namn tycker jag om, gärna namn ur den äldre generationen som tex Sixten, Greta, Astrid osv (typ mormors generation). Har svårare för namn ur min och mina föräldrars generation tex Erik, Daniel, Fredrik, Gunnar, Folke, Maria, Veronika, Monika, Gun, Ulla osv även om jag absolut tycker det är fint på människor i min egen och mina föräldrars ålder. Var sak på sin plats liksom

Flicka 050414 * Pojke 070309
  • Eisa

Mårten
    Ture
    Rune
    Leo
    Wilmer

Maja
    Elsa
    Lilly
    Stella
    Nora