• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2016-09-15 22:38:16 följande:

Krya på dig Studentpappa! Ryggskott är skit!
    Min axel är frisk! Härliga känsla...

Vill tipsa om min typ favorit metcon i det sista:
    5 rounds for time:
    3 hang power clean
    3 push jerk/split jerk
    3 front squats

Typ Max Max 5 min. Jag har kommit ned på 4,30 med 30kg. Då är jag döööööööd. Kanske ska prova 35kg snart.
    Fast and furious.

Låter jobbigt! Något jag kan testa när ryggen är 100% Vad är RX-vikt 60/40? Jag har beställt en Assault-bike till mitt hemgym, kommer bli så djävla bra
    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Margaux
    Studentpappa skrev 2016-09-16 07:07:27 följande:
    Låter jobbigt! Något jag kan testa när ryggen är 100% Vad är RX-vikt 60/40? Jag har beställt en Assault-bike till mitt hemgym, kommer bli så djävla bra
    Den har ingen RX vikt. Vi testade Max 3*3 rep hang power clean och drog av ca 10. Du ska under 5 min men typ så nära som möjligt. Då är det bra skala. Alltså jobba så fort du kan men pga belastning landa strax under 5.
  • Studentpappa

Uppvärming tio min.

Ohs 3x40 kg

20kcal assault bike

3x40 kg ohs

20kcal assault bike

3x40 kg ohs

20kcal assault bike

Vilket jäkla monster AB är alltså, lätt vikt på böj ikväll men det kändes bra.

• Margaux

Front squat 3 3 3 3 3 stoppvikt 52,5kg

Metcon
    21-15-9
    Front squat 20kg
    Burpee
    Pull up( blev ringrows idag pga händer)

Tid: 10,08

Studentpappa; vad ska jag hyvla händer med?

• Studentpappa
    Margaux skrev 2016-09-16 21:46:03 följande:

Har aldrig provat en assault bike... Vad gör den egentligen?

Får dig att känna dig helt förstörd på ett par min. Nej då men den är sjukt tung, motståndet är luft då man driver en stor propeller typ. Ju mer du tar i ju tyngre blir motståndet, googla så kan du titta på film om den. Har ni ingen på boxen?

Typ sådan här har jag, går även med fotfil och handkräm på kvällen innan läggdags. Det kanske du redan använder som tjej, men jag gör det aldrig. www.netoteket.se/ben-och-fotter/hornhudshyveln-14cm.php
  • Wilowa
    Studentpappa skrev 2016-09-14 06:24:46 följande:
    Ja det känns som att vila inte gör saken bättre, jag är som sämst när jag sovit en natt och bäst på helgen när jag är igång hela dagarna. På jobbet är jag mycket stilla tyvärr, kontoret, bilen och möten. Ser till att gå på toa en trappa ner och försöker alltid ta en promenad på lunchen. Att jag står vid skrivbordet känns inte som det gör så mycket skillnad men det kanske det gör vad vet jag. 

Jag verkar tyvärr ja blivit immun mot linnex, jag saknar den brännande varma känslan det brukar ge. Nu känns det knappt längre! Hur går det själv, bra i kroppen?
    Har du testat vridövningen då man ligger på rygg med uppdragna ben och välter från sida till sida? Hoppas du fattar vad jag menar. Den brukar hjälpa mig och det knakar ordentligt ibland när jag gör den.

Min kropp är som den är och inte alls så samarbetsvillig just nu, men mycket beror på att jag har mycket stress runt mig just nu med. Jag har backat tillbaka till väckande övningar för hela ryggen och hoppas att det ska hjälpa.
  • Studentpappa
    Wilowa skrev 2016-09-17 13:18:45 följande:

Har du testat vridövningen då man ligger på rygg med uppdragna ben och välter från sida till sida? Hoppas du fattar vad jag menar. Den brukar hjälpa mig och det knakar ordentligt ibland när jag gör den.

Min kropp är som den är och inte alls så samarbetsvillig just nu, men mycket beror på att jag har mycket stress runt mig just nu med. Jag har backat tillbaka till väckande övningar för hela ryggen och hoppas att det ska hjälpa.

Dom jag gjorde var först att ligga på rygg med uppdragna ben och vicka på rumpan som en pendel. Sen fälla benen åt sidan (lät som den du beskrev) och sist drog jag benen mot magen med hjälp av armarna.

Vet du något konkret fel på kroppen eller är det allmän värk? Morsan har alltid haft problem men det har aldrig riktig gått att konstatera ett direkt fel. Förutom ett par diskbråck iofs..men hon har mer problem än det.
  • Margaux

Vi har en dag i veckan på min Box där vi jobbar med gymnastik/mobilitet och kärnmuskulatur.
    Min tränare säljer in timmar till företag med bara mobilitet. Jättepopulärt!
    Så nog är det viktigt med rörlighet och smidighet. Vi har också yogatränare i boxen!

• Studentpappa

106

PB i pushpress 2 veckor efter ryggskottet på dagen är väl ändå helt ok. 90 kg idag :)

fyra teamwods på 6 min varav en innehöll assault biken, satan i gatan. Jag kommer förmodligen spy av den någon dag när jag tar i lite extra. 

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!