• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Studentpappa

Glömde tydligen bilden, blev ingen träning idag heller. La in nytt golv i gästrummet istället, hade ganska ont i knäna efter det. 

Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Studentpappa

Pass 90
    Progression Windshield wipers, känner mig löjligt klen här.
    Strikta HSPU 3+3+3+3+4
    Strikta Pullups 3+3+3+3+6 + 10kg
    Pullups ladder 1+2+3+4+5+6+7+8 unbroken sets

Här får jag för ont i axeln och stannar, har kört mycket pegboard i veckan och det tycker inte min axel om som det verkar. Har kört den ouppvärmd några ggr och det är uppenbarligen väldigt dumt. Men jag fixar då det med fötterna hängande fritt nu iaf

• Studentpappa
    Margaux skrev 2016-08-13 20:13:59 följande:

Bild kanske?

Eftersom den förra ledde till stående ovationer (!) så ordnade jag en mer avklädd. Men för att slippa fläka ut mig i tråden la jag den på en sida. Känns som jag ändå börjar hitta rätt.

www.ladda-upp.se/bilder/gflkncbzkdvwt/
  • Studentpappa

Pass 91

Galet långt och tungt pass idag som jag bantade ner redan på förhand, och fick även skala ner repsen under passet. 

Strikt press (6x6) 80% 4+1, 4+1, 3+1 @50kg gick alltså inte gick ner till 47,5 kg och då gick det 5+1, 5+1, 5+1. Ingen obruten sexa alltså, vilket är tanken.
    DL (6x6) 80% 120 kg kändes helt omöjligt idag så jag körde 6x4 det gick helt ok, men jag behövde bälte idag. Sist på 6x3 kändes det super utan.
    Backsquat var 30 sek i 6 min (12 reps) 74% 95 kg (egentligen 96,5) men jag har inte så små vikter hemma. Ont i knät under uppvärmningen som jag haft ett tag, misstänkte rehband-skydden denna gång, tog av dem och då gick det bra. Blir väl trångt i knäleden i djupa squats eller nått när man har tjocka skydd som kläms i knävecket?

Jag har också fått tillbaka smärtan i fotleden, stretchar och rullar fotvalvet och jag tycker foten ser platt ut (relativt) och förstår inte varför det blivit sämre. 

• Studentpappa

Pass 92

Ryck 3x3

Clean&jerk 3x3

Press 6x2 52,5kg

DL 6x2 120 kg utan bälte idag.

Böj e30sek i 10min 1x95 knät känns ok idag, inget skydd på hela passet. Ska sluta använda dom uppenbarligen.

Nu tar vi guld tycker jag!

• Studentpappa

Pass 93

Legless repklättring 8 omtag 8 varv. Har inte mer än ca 2,6 meter att hänga upp repet på så det är lite kort, börjar sittande på backen och lyfter benen.

Är nog för klen i armarna får ont i musklerna/fästena, så jag kan inte fortsätta.

• Studentpappa

Pass 94 på CF Östersund
    Blev inte så vackert när jag kopierade dagens WOD men va tusan. Jag testade assualt bike för första gången idag och jävlar vad den knäckte med på enbart 24 kcal. (ca 4 min). 800 m löpning efter det var inte kul.

A.
    6 minuter amrap:
    10 Pull-Ups
    15 Push Press 50/35
    20 Kettlebellsvingar 24/16

vila 4 minuter, när klockan slår 10 gör?

B.
    6 minuter amrap:
    1000m Rodd/24cal AB 
    Max Reps av Burpees över rodd/stång

vila 4 minuter, när klockan slår 20 gör?

C.
    6 minuter amrap:
    800m Löpning
    20 Toes to Bar
    Max reps Push-ups

• Studentpappa

95 och 96 i östersund, närmar sig 100 men det blir nog antagligen inte så många fler pass i år än förra året.

• Studentpappa
    Margaux skrev 2016-08-13 20:13:00 följande:

Igår körde jag ett pass med samma tränare som onsdagen. Det var dock på Elixia och en crosstraining timme. Bla Monkeybars, ab-wheel, dips, KBS, släde etc. Jag droppade träningen idag pga både lite bakfylla och väldig träningsvärk. Fattar att restitutionen inte är den bästa om man pöser på med vin.. men ändå förvånad att det går så trögt. 

Gett upp?
  • Studentpappa

97 dl och pressar.

98 clean 3x3 och böj 15x2x100 kg kändes gött att kunna böja så många tunga lågreps.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!