• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Annika i Gbg
    Fattig student skrev 2011-08-01 21:32:40 följande:
    Skönt att höra från dig! Hur gick det med att träna på gym? Den negativa känslan...
    Nja, har inte kommit nåt längre än. Kör Zumba x 1, HotYoga x 1 och Klassisk Yoga x 1. Vi får se...
    Jag tror på livet - även när det sparkar skiten ur mig!
  • Paradigm
    Annika i Gbg skrev 2011-08-01 21:49:44 följande:
    Nja, har inte kommit nåt längre än. Kör Zumba x 1, HotYoga x 1 och Klassisk Yoga x 1. Vi får se...
    Du är i full gång med andra ord! =)
  • Jennnyn

Hej! Idag har jag spenderat större delen av dagen på stranden. Det var hur skönt som helst! Däremot glömde jag smörja in mig, så jag är blossande röd i ansiktet och över skuldrorna och överarmarna! Kvällens träningspass blev med andra ord ganska svettigt, eftersom jag var kokhet redan när jag började. Egentligen skulle jag ha kört ben, men eftersom jag varit ifrån träningen i två dagar kände jag att axlar, bröst och triceps var mer behövligt. Det blev lite omkastning med andra ord! Däremot kände jag mig ganska matt i kroppen, säkert på grund av lätt förhöjd kroppstemperatur, så det blev ett relativt lugnt träningspass. Vissa övningar körde jag på som vanligt, medan jag i andra sänkte vikten ett snäpp.

Vad duktiga vi är allihop, som kämpar på med träningen trots semestertider och sommarvärme Och Favete, är imponerad av att du kör så hårt som du gör, för värmen hos dig är bra mycket högre än här hemma i Sverige

• godisgrisen

God morgon

Sitter som vanligt med min kaffekopp, och ska ut på en morgonpromenad medans familjen sover (ja min familj är supersega på morgonen)

• Evenstar
    Fattig student skrev 2011-08-01 21:34:44 följande:
    Ja, jag saknar verkligen kära Sverige och de underbara jordgubbarna. *drömmer mig bort*
    Var bor du?
  • Evenstar

Puh idag känner jag mig äntligen som en människa igen efter helgens brist på sömn då jag vaktade på fotbollsfestivalen.

Blev ingen träning varken fredag, lördag eller söndag. Men så blir det ibland - jag fick helt enkelt prioritera att sova de få timmar som gick.

Igår instruerade jag IW men hann inte med nån egen träning då maken jobbade kväll.

I eftermiddag ska jag sticka iväg och köra axlar, tricpes och mage. Ska blanda lite kettlebells och trx med mina vanliga övningar har jag tänkt.

Och så är det hög dags nu att göra nåt radikalt åt kosten - jag äter bra men på tok för mycket och jag är så sjukt hungrig hela tiden. Antagligen rätt psykiskt då jag kör min defluffiation.
    Det är ju lustigt hur beroende jag är av rutiner - och är det nåt jag saknar under sommaren så är det ju klara rutiner. Om vi bortser från yogan som jag i de allra flesta fall kör varje morgon. Utmärkt sätt att börja dagen.

Uhm, flummigt inlägg det blev.

Dagens middag blir köttfärsbiffar i sås, spenatsallad med melon och fetaost.

Vad äter ni?

• hellekis

Ikväll blir det laxfilé i ugn med pecannötter och rosmarin, till det en god sallad och kaaanske några potatisklyftor (och antagligen romsås).
    Ska försöka ta mig en löparrunda nu, måste ändå springa ner till posten med några paket och det är en bit så då kan jag passa på.

• Paradigm
    Jennnyn skrev 2011-08-01 23:48:02 följande:
    Vad duktiga vi är allihop, som kämpar på med träningen trots semestertider och sommarvärme Och Favete, är imponerad av att du kör så hårt som du gör, för värmen hos dig är bra mycket högre än här hemma i Sverige
    AC:n är "hemligheten"! Och så vänjer man sig.
  • Paradigm
    Evenstar skrev 2011-08-02 08:44:49 följande:
    Var bor du?
    UAE - Dubai.
  • Tullemi
    Fattig student skrev 2011-08-02 10:55:57 följande:
    UAE - Dubai.
    Är ni där under en begränsad tidsperiod (typ jobbuppdrag) eller bor ni där punkt slut?
    Milea 080217 Lucas 100202
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!