• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • godisgrisen

Nu är jag på väg ut på en PW iaf.......solen skiner och det känns lite bättre.

Jag vet varför det blev som det blev igår, eller iaf en stor bidragande orsak....jag har slarvat med mellanmålen denna vecka. Jag behöver ordentliga rutiner, mellanmål och strukturerade dagar för att inte bli för hungrig och vräka i mig hela skafferiet om kvällarna.

Så nu måste jag se över kosten och skärpa till mig med mellanmålen, hur svårt kan det vara att slänga i sig ett ägg på förmiddagen trotts att det är semester??

Nåja, bara kaffet är urdrucket så ska jag ut och njuta i solen

• Tullemi

Här öser regnet ner idag. Jag har tränat rygg hemma nu på morgonen, med vissa avbrott för att plocka ner klättrande ungar o.dyl. Funderar på att rusa över till gymmet för att få fortsätta med träningen....

Milea 080217 Lucas 100202
  • Paradigm
    godisgrisen skrev 2011-08-04 21:41:48 följande:

Men  hjälp mig att sluta med att äta skit.....har inte tränat/promenerat på några dagar nu och genast börjar mitt äta skit beteende........varför gör jag så????

Det blir stora portioner, oftast ganska ok mat men aldeles för mycket....flera och större mellanmål än jag behöver och nu ikväll har jag mölat fil m cornflakes, nötter, chips, t.o.m oboy (trots att jag inte tycker om det...) hjälp

Jag kommer ju inte närmare mitt mål på detta sätt, så fort jag får flyt i träningen så funkar allt, men efter bara 2-3 dagar utan träning så ramlar jag tillbaka igen.......suck

Mår skit både fysiskt (svälld, bubblig och uppblåst mage) och mentalt då jag känner mig så misslyckad.

Nån som känner igen sig och har nåt tips på hur jag ska bryta detta beteende?

Mitt enda tips är att inte köpa hem dessa grejor!
  • Paradigm
    Läser vad alla hr skrivit varje dag och jag måste säga att alla är så duktiga! *tummen upp*
  • Evenstar

Gah!  Nu kommer jag få stå och kissa närmsta veckan., ;)
    Jag sätter ju upp prio för muskler jag vill utveckla varje termin och den här perioden är det ben, axlar och triceps...
    Igår körde jag ett tungt benpass och träningsvärken kom smygandes redan igår kväll. Och det blir värre. Och värre. Och jag älskar det ;)

Igår var vi på bio och såg HP, sista delen och innan det åt jag Surf´n Turf på Allstar. Finns det nåt godare än en riktigt blodig oxfilé?

Fredag igen då.
    Ska strax till gymmet och köra ett axelpass - regnet öser verkligen ner här så jag känner mig rätt osugen på att gå ut dock.
    Ikväll lagar jag Korianderkyckling och serverar med naanbröd. Gott!

Vad äter ni?

• ETSS
    Evenstar skrev 2011-08-05 10:54:44 följande:
    Gah!  Nu kommer jag få stå och kissa närmsta veckan., ;)
    Jag sätter ju upp prio för muskler jag vill utveckla varje termin och den här perioden är det ben, axlar och triceps...
    Igår körde jag ett tungt benpass och träningsvärken kom smygandes redan igår kväll. Och det blir värre. Och värre. Och jag älskar det ;)

Igår var vi på bio och såg HP, sista delen och innan det åt jag Surf´n Turf på Allstar. Finns det nåt godare än en riktigt blodig oxfilé?

Fredag igen då.
    Ska strax till gymmet och köra ett axelpass - regnet öser verkligen ner här så jag känner mig rätt osugen på att gå ut dock.
    Ikväll lagar jag Korianderkyckling och serverar med naanbröd. Gott!

Vad äter ni?
    Oj vad gott det lät Glad För mig lär det bli karre av något slag, funderar på att göra det enkelt och steka skivor som kotlett. Har så mycket att jag även kan fylla några bitar med salvia, citron och annat gott. Kanske lite couscous to go along. Broccoli till, oj vad jag blev hungrig Glad

Träning då, det blir överkropp/rygg/mage, har gett upp med dubbla pass, nu är det så kallt och regnigt att det inte känns så kul att vara ute. Huvudsaken är ändå att det finns något sätt man kan ta ut sig kroppsligt på Glad
  • Tullemi

Idag äter vi grillad Entrecôte, rödvinssås, ugnsbakade rotfrukter (testar bl.a sötpotatis) sallad, yoghurt med örter/vitlök/chili och för den som vill ha; vitlöksbröd. Sen till efterrätt görjag Gino med vaniljglass, mums . Vi ska alltså ha gäster, annars äter vi inte så här

• ETSS
    Tullemi skrev 2011-08-05 14:44:42 följande:
    Idag äter vi grillad Entrecôte, rödvinssås, ugnsbakade rotfrukter (testar bl.a sötpotatis) sallad, yoghurt med örter/vitlök/chili och för den som vill ha; vitlöksbröd. Sen till efterrätt görjag Gino med vaniljglass, mums . Vi ska alltså ha gäster, annars äter vi inte så här
    Åå.. slurp! Var bor du? Glad
  • Tullemi
    ETSS skrev 2011-08-05 14:50:17 följande:
    Åå.. slurp! Var bor du? Glad
    Skynda dig! Ta tåget till GBG, det tar väl bara 18 timmar eller nåt
  • ETSS
    Tullemi skrev 2011-08-05 16:07:47 följande:
    Skynda dig! Ta tåget till GBG, det tar väl bara 18 timmar eller nåt
    Ha ha, ja något sådant, middan hinner bli rätt kall men tack för erbjudandet Glad
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!