• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • piikachuu

Hej Träningsnördar! =D Jag behöver hjälp med en sak! Har så smått börjat löpa igen efter semesteruppehållet och har just nu problem med halsen när jag springer. Där samlas jämt en massa slaim (stavas?) och det känns som om jag spottar och fräser som en katt genom halva rundan för att kunna andas. Men det är endast när jag springer, aldrig annars under dagen.

Nån som brukar va med om nåt liknande? Det är så sjukt jobbigt för jag får ju liksom ingen luft Rynkar på näsanKan man ta nåt slemlösande innan eller liknande??

• Mollly
    piikachuu skrev 2011-08-04 18:05:00 följande:
    Hej Träningsnördar! =D Jag behöver hjälp med en sak! Har så smått börjat löpa igen efter semesteruppehållet och har just nu problem med halsen när jag springer. Där samlas jämt en massa slaim (stavas?) och det känns som om jag spottar och fräser som en katt genom halva rundan för att kunna andas. Men det är endast när jag springer, aldrig annars under dagen.

Nån som brukar va med om nåt liknande? Det är så sjukt jobbigt för jag får ju liksom ingen luft Rynkar på näsanKan man ta nåt slemlösande innan eller liknande??
    Jag har varit med om det innan. Grymt jobbigt är det. Men det händer bara när jag är ute och springer, det blir aldrig så när jag springer på gymmet. Lite mysko..
  • piikachuu
    Mollly skrev 2011-08-04 18:12:40 följande:
    Jag har varit med om det innan. Grymt jobbigt är det. Men det händer bara när jag är ute och springer, det blir aldrig så när jag springer på gymmet. Lite mysko..
    Det stämmer faktiskt :S så är det aldrig på gymmet för mig heller!! Sen så blir de liiite bättre när jag kommer runt 6-7 km. Det är alltid de första 5 som är jobbigast. Hmm, får köpa slemlösande hostmedicin eller nåt och se om det fungerar :P
  • Tullemi
    Mollly skrev 2011-08-04 18:12:40 följande:
    Precis! Det händer bara vid löp utomhus, även för mig.
    Milea 080217 Lucas 100202
  • piikachuu
    Tullemi skrev 2011-08-04 18:17:40 följande:
    Precis! Det händer bara vid löp utomhus, även för mig.
    Men va lustigt! Hmm, får nog försöka reda ut hur och varför det sker någonstans!
  • godisgrisen

Men  hjälp mig att sluta med att äta skit.....har inte tränat/promenerat på några dagar nu och genast börjar mitt äta skit beteende........varför gör jag så????

Det blir stora portioner, oftast ganska ok mat men aldeles för mycket....flera och större mellanmål än jag behöver och nu ikväll har jag mölat fil m cornflakes, nötter, chips, t.o.m oboy (trots att jag inte tycker om det...) hjälp

Jag kommer ju inte närmare mitt mål på detta sätt, så fort jag får flyt i träningen så funkar allt, men efter bara 2-3 dagar utan träning så ramlar jag tillbaka igen.......suck

Mår skit både fysiskt (svälld, bubblig och uppblåst mage) och mentalt då jag känner mig så misslyckad.

Nån som känner igen sig och har nåt tips på hur jag ska bryta detta beteende?

• Tullemi

Godisråtta: det händer nog oss alla ibland. Det är jobbigt att jämt tänka kolhydrater och socker väck. Jag har haft huvudvärk i flera dagar tills jag kom på: aha inget socker och minimalt med kolhydrater. Sen idag har vi haft besök och då blev det fika (socker+kolhydrater) och imorgon kommer grillgäster (öl+socker+kolhydrater)...ajaj, men ingen huvudvärk iaf Man är bara människa.

Milea 080217 Lucas 100202
  • Seneca

Du Godisråttan...det är bara att bita ihop. Ta det långsamt och försök hitta en fungerande livsstil (=kör inga dieter). Har du halvtaskig disciplin så gör listor som du fyller i så att du får rätt kostblandning/mängder och antal träningspass...typ ;  )

• Jennnyn

Hej på er! Har haft ett par träningsfria dagar (så när som på en timmes powerwalk igår) med strandhäng istället. Ikväll körde jag dock ett ordentlgt rygg och bicepspass. Efter styrkan blev det även en timmes cykling på spinncykel. Var rejält svettig efteråt

I helgen har jag fullt upp, men ska försöka klämma in lite träning också. I nästa vecka åker jag nämligen till Sthlm och då lär det inte bli så mycket träning. Dock hade jag ändå tänkt packa med träningskläder, så kanske jag kan följa med min bror och träna på WorldClass, där han brukar hålla till.  Dessutom har jag en bekant som jobbar som Pt på samma gym, så förhoppningsvis kan man fixa någon form av travelpass där.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!