• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Paradigm
    Tullemi skrev 2011-08-02 19:06:37 följande:
    Nu har jag funderat lite och jag tror att jag ska lägga löpningen på hyllan. Jag satsar på styrketräningen för jag har fastnat allt mer för denna träningstyp. Viss konditionsträning ska jag inkludera men då blir det nog croostrainern istället förlöpbandet. Dessutom är det lättare att utföra styrketräning hemma än att komma iväg på en löprunda. Jag ska testa ett tag iaf.....
    Gör det som du tycker är roligast. Det är det mest hållbara.
  • Paradigm
    Annika i Gbg skrev 2011-08-03 07:15:18 följande:
    Godmorgon! Idag blir det HotYoga efter jobbet + cykel till och från. Hoppas jag orkar upp för alla backarna på väg hem ikväll. *Haha* Jag köpte ett gäng Celsius, en dricka som enligt uppgift ska öka fettförbränningen och prestationen. På hemsidan (www.celsiussverige.se) kan man läsa vetenskapliga studier de gjort. Någon mer som druckit dem? Jag köpte i alla fall på Maxi när de hade extrapris, får väl se om jag tycker att de ger något. Det värsta är att de innehåller massor av koffein så den jag drack vid 18-tiden i måndags före Zumban gjorde att jag sov urdåligt på natten. Yogan idag börjar 17.30 så jag tänker dricka den vid 15.30, kanske kan jag sova i natt då... Man får prova sig fram. 

Jag har fått en klänning av min systerdotter. Hon hade i sin tur fått den av en vän men tyckte inte att hon passade i den. Det är en jättesöt axelbandslös röd klänning med underkjol som liksom hänger ner under. Naturligtvis kommer jag inte i den! MEN - nu hänger den här som morot. Det saknas ca 6 cm i midjan och 2 ovanför tuttarna. Jag tänkte att jag ska ha den klänningen på min 50-årsfest nästa sommar! Rolig utmaning! Jag ska lägga in en bild av min fina "morot" senare. Men nu ska jag iväg och jobba. Sköt om er allihop!
    Den låter jättefin och vilken fantastisk utmaning! =)
  • Evenstar

Träning idag blev 60 min PW med yngsta i vagnen runt älven - sjukt vackert det är där nere!
    Styrka 40 min - Biceps och rygg,

Nu väntar god mat - biffar med kantareller och sås och potatisskivor med timjan i ugn. Spenat och melonsallad till.

Sen ska jag slappa på soffan tills John Blund besöker mig!

Vad har ni haft för er idag?

• Tullemi

Hu, vilken seg huvudvärk som har förföljt mig hela dagen...kan vara det tryckande vädret. Jag har tränat mage och 25 minuter på crosstrainern idag. Jag har intagit min första proteinshake med smaken banan-choklad. Jättegod Ska ta en till innan läggdags. Brukar ni blanda med vatten eller mjölk?

Milea 080217 Lucas 100202
  • Evenstar
    Tullemi skrev 2011-08-03 18:36:46 följande:
    Hu, vilken seg huvudvärk som har förföljt mig hela dagen...kan vara det tryckande vädret. Jag har tränat mage och 25 minuter på crosstrainern idag. Jag har intagit min första proteinshake med smaken banan-choklad. Jättegod Ska ta en till innan läggdags. Brukar ni blanda med vatten eller mjölk?
    Jag blandar med både och. Ungefär en dl av varje. Beror lite på om det är kasein eller vassle.
  • Paradigm

Igår var det vilodag, men idag blev det träning igen. 5 km på 22 minuter. *nöjd*
    Sedan blev det lite styrka på det i vanlig ordning. Fick även med mig mannen min som fick köra ett hårt fettförbränningspass. {#emotions_dlg.djavulsk}

• Tullemi

Fick tips om att ta en proteinshake innan läggdags, men glömde fråga varför det skulle vara bra. Nån som vet?

Milea 080217 Lucas 100202
  • ETSS

Äntligen har jag gjort mitt pass, det blev rygg, mage, rumpa, ben.
    I morgon har jag gett mig den på att fixa två, powerwalking på förmiddagen och styrke överkropp på kvällen.
    Det är skönt att känna sig på G igen efter några dagars vila Glad

• Paradigm
    Tullemi skrev 2011-08-03 20:05:12 följande:
    Fick tips om att ta en proteinshake innan läggdags, men glömde fråga varför det skulle vara bra. Nån som vet?
    Jag är inte alls säker, men jag tror att det ska hjälpa till att bygga muskler när man sover...
  • Evenstar
    Tullemi skrev 2011-08-03 20:05:12 följande:
    Tillföra extra aminosyror för ökad proteinsyntes/muskelupbyggnad under natten.
    Funkar ju att peta i sig annat också - ex keso, kesella osv.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!