Hur mycket har ni gått upp ni som är gravida?
Hej!
Jag är gravid i vecka 22 imorgon och har gått upp ca 2 kg, hur mycket har ni andra gått upp och i vilken vecka är ni i? Är nyfiken och vill ha lite att jämföra med. Tack på förhand.
Hej!
Jag är gravid i vecka 22 imorgon och har gått upp ca 2 kg, hur mycket har ni andra gått upp och i vilken vecka är ni i? Är nyfiken och vill ha lite att jämföra med. Tack på förhand.
Vecka 17 , fjärde graviditeten, +5,5 kg .
V 15 - 2kg.
Väntar mitt andra barn. Förra graviditeten vägde jag +1 kg i v 31 och + 6 kg i v 42 när jag födde min son.
Lite missunsam på er som går upp "normalmycket". Jag fick göra tillväxtultraljud, bli sjukskrivning och gå på extra kontroller pga utebliven viktuppgång förra gången jag var gravid. Inte helt roligt när omgivningen dessutom berömde min fina gravidkropp och kallade mig för "som gjord för att vara gravid" fast jag i själva verket hade en sjuk graviditet och mådde väldigt dåligt.
vecka 26: 10 kg.
v.19 - 2 kg.
Har varit nere på -4.5 så det går ju uppåt iallafall! :)
V. 24 (23+0) och vägde mig hos bm idag: +5kg. (BMI 20,6 innan graviditeten)
V 37 och + 18 kg. Har dock inte gått upp ngt sedan v 30. Märkligt
v.33 +17kg. Kan inte gå längre en 200 m pga foglossning så jag kan inte göra så mycket. Tänker fortsätta äta socker också bara 7 veckor kvar.
v 20 + 9 kg!!!
Detta är min första graviditet, är nu i vecka 28 och har gått upp 8 kilo. 1 kilo de två senaste veckorna, men foglossningen har också blivit värre och värre för varje dag som går...
Vecka 41, 15 kg