Hur mycket har ni gått upp ni som är gravida?
Hej!
Jag är gravid i vecka 22 imorgon och har gått upp ca 2 kg, hur mycket har ni andra gått upp och i vilken vecka är ni i? Är nyfiken och vill ha lite att jämföra med. Tack på förhand.
Hej!
Jag är gravid i vecka 22 imorgon och har gått upp ca 2 kg, hur mycket har ni andra gått upp och i vilken vecka är ni i? Är nyfiken och vill ha lite att jämföra med. Tack på förhand.
Snart v.17 och står fortfarande på samma vikt som innan. Skönt, då jag inte behöver gå upp så mycket .
Vecka 36 och plus 2,5 kg. De sista 1,5 kg har dock kommit sista veckan så jag gissar att det är lite vätska.. Så många skumtomtar har jag inte ätit :)
Vecka 38 +13,5kg .)
V35 + 25kg!:)
Vecka 36 och står på +2 kg.
En fråga till er som inte gått upp så mycket, dvs typ 2-3 kilo. Är det verkligen sunt med tanke på att graviditeten i sig väger typ 6-7 kilo?
Madeleiiine nu är jag bara i v 21 och har gått upp 1 kg, men jag har mått fruktansvärt illa tills v 18, sunt är det väl inte men i regel så tar barnet vad den behöver och det är mamman som blir smalare om armar, ben eller liknande :) jag gick t. Ex upp från 54-59 med sonen och på kvällen efter förlossningen vägde jag 50 kg. Inte skitbra men sonen mådde prima
Som du skriver så gör det ju ingenting om man som överviktig inte går upp. Min BM sa att jag max borde gå upp 6 kg, helst mindre. Men som sagt då har jag överflödiga kilon också.
Ja min BM tyckte ju att jag skulle gå upp mellan 12-16 kg eftersom jag är liten och nätt ( hennes ord) men jag åt ordentligt så jag har ingen aning om varför det inte blev mer