tolose skrev 2013-09-25 10:03:00 följande:
Även om det inte alls är roligt med missfall så är det skön att se att det finns andra i vår sits.
I Söndags trodde vi att vi hade ett friskt litet pyre i v. 17, men natten till Måndag fick jag så ont i magen så vi fick åka in akut och göra UL (det första.) Ul visade att pyret bara var nån vecka gammalt när det dog, men ändå har graviditeten fortsatt, fick bröstmjölk förra veckan, har haft foglossningar och varit sjukskriven i sex veckor för att jag mått sa illa.
Jag känner mig så lurad! Här går man och tror att allt är bra, medan det inte varit bra på jättelänge :( Blev inlagd och fick först tabletter för att stöta ut lilla pyret, men det fungerade inte, gjorde bara ofattbart ont. Blev istället sövd och skrapad. Nu känner jag mig så tom. Kom hem sent inatt, och nu på morgonen när jag kommer upp så ligger det nyinköpta barnkläder och en filt på köksbordet, och i garderoben finns mammakläder...
Hur orkar man fortsätta? Hur har ni andra funnit styrka att blicka framåt? Jag är så tom och ledsen..
Jag känner som du. Jag hade oxå gått länge innan kroppen reagerade. Känner sig lurad av kroppen..
Men man tar sig ur det. Ge det tiden det behöver o sörja..
Har du barn sen innan? Det kan vara lättare o ta sig igenom då..
Eller prata med någon kurator. Det frågade dom mig om jag behövde när jag förlorade mitt.