• JaMA08

Fler som sörjer efter missfall?

Vi fick vårt missfall för 15v sedan och jag sörjer fortfarande, kan liksom inte komma över Smurfs bortgång och tänker hela tiden varje fredag då jag skulle passerat ny vecka! Nu blev vi gravida med Ivf efter 3år med barnlöshet så därför kanske det är jobbigare. Finns det fler som sörjer???

• Svar på tråden Fler som sörjer efter missfall?
  • Anonym (Jag blir arg!)
    Amazon skrev 2013-09-26 15:16:41 följande:

Beklagar till er andra som fått missfall. Ansluter mig också till tråden. Behöver lite tröst och stöd. Precis som ni andra skriver känns det ändå skönt att det finns andra i samma situation att dela sina upplevelser med. Även om jag önskar att ingen skulle behöva gå igenom det. 
    Jag var på KUB UL i fredags (20/9) och fick konstaterat att fostret hade dött i magen. Det var ett chockartat besked eftersom jag inte har märk av någonting. De har skickat en remiss till gynakuten, men jag vet inte när jag skall få komma dit. Det är väldigt jobbigt att bara gå och vänta nu, antingen på att det skall starta av sig själv eller att jag skall få en tid till gyn. När jag ringde idag för att höra hur det går,  fick jag bara svaret att de inte har bedömt min remiss ännu. Känner mig bara ledsen, orolig och trött!

Men vad i hela världen håller dom på med!!!!! Inte ska du behöva gå och vänta! Vansinne!!!!!! Var själv på kub den 25/9, var i vecka 14, fostret hade dött vecka 11... Dom skickade ner mig direkt på gyn för vidare koll och dom ursäktade sig att det var fullt på tor men att jag fick första tiden på fre morgon. In i morse på skrapning och nu ligger jag i soffan med tom mage och brustet hjärta...

Fattar inte varför du måste vänta!
  • Kuben

Hej!
    Blir så ledsen när jag läser om er alla som drabbats! "Tom mage och brustet hjärta!" Gud så bra förklarat!!

Jag trodde mitt mf var i gång i onsdags... men nu har allt avstannat. Jag var på gynakuten i går och vi beslutade att gå vidare medicinskt. Ska in i morgon för att börja och själva mf kommer troligen i gång rejält på tisdag (om det går "by the book). Jag var grymt imponerad över deras bemötande! Inget jag tidigare har erfarit. De vill att man har en annan vuxen med sig (!) det har jag aldrig haft med mina andra 5 mf - de förklarade hur medicinerna funkade OCH de kommer att ringa under dagen för att höra hur allt går. Jisses! Imponerande! Jag brukar ligga på badrumsgolvet med möjligen någon liten Alvedon för att ta av smärttopparna... ensam. Och ingen som följer upp ens efteråt hur det gått. Snacka om skillnad!

Det jag är lite fundersam över är att jag är så förjordat trött, blek och lite svimfärdig hela tiden.      Har ingen färg på läpparna alls och vill bara sova... Och jag blöder inte ens?!? Märkligt. Undrar vad det är?

• Amazon
    Anonym (3) skrev 2013-09-26 15:34:56 följande:

Åå vad hemskt för dig:( att du behöver vänta..?? Dom brukar ju inte vänta ut det utan dom sätter ju igång det.. Vet du vilken vecka du var den dött? Jag fick sättas i gång med (abort metoden) och föda fram mitt 12 v foster... Så jag hoppas dom snart hör av sig att du får svar på dina frågor.. Inget kul att gå med ett dött foster i magen heller... Stor kram till dig
    Tack! Nej det är verkligen inte kul, men nu känns det ändå lite bättre än de första dagarna. Tror nog att oavsett hur det är så är det en hemsk upplevelse. Kram
    tolose skrev 2013-09-26 23:08:18 följande:
    Jag lider med dig Hjärta
    Att bara vänta är ren pest och pina. Det finns fler som skriver att de fått vänta hemma, jag kan inte föreställa mig hur det känns för er. Vi fick vänta på sjukhuset medan de bestämde sig, och bara de dagarna var ren pest. Styrkekramar till er alla {#emotions_dlg.flower}
    Tack! Det är väldigt hemskt att vi måste genomlida detta men det tröstar som sagt med lite stöd från er andra. Kram
    Anonym (Jag blir arg!) skrev 2013-09-27 17:59:14 följande:
    Men vad i hela världen håller dom på med!!!!! Inte ska du behöva gå och vänta! Vansinne!!!!!! Var själv på kub den 25/9, var i vecka 14, fostret hade dött vecka 11... Dom skickade ner mig direkt på gyn för vidare koll och dom ursäktade sig att det var fullt på tor men att jag fick första tiden på fre morgon. In i morse på skrapning och nu ligger jag i soffan med tom mage och brustet hjärta...

Fattar inte varför du måste vänta!
    Det verkar ju vara extremt olika för olika landsting. Nu har jag i alla fall fått en tid till gynakuten på måndag. Har börjat få lite molande värk i magen så det kanske betyder att det är på gång. Lider med dig med Kram
    Kuben skrev 2013-09-28 15:03:56 följande:
    Hej!
    Blir så ledsen när jag läser om er alla som drabbats! "Tom mage och brustet hjärta!" Gud så bra förklarat!!

Jag trodde mitt mf var i gång i onsdags... men nu har allt avstannat. Jag var på gynakuten i går och vi beslutade att gå vidare medicinskt. Ska in i morgon för att börja och själva mf kommer troligen i gång rejält på tisdag (om det går "by the book). Jag var grymt imponerad över deras bemötande! Inget jag tidigare har erfarit. De vill att man har en annan vuxen med sig (!) det har jag aldrig haft med mina andra 5 mf - de förklarade hur medicinerna funkade OCH de kommer att ringa under dagen för att höra hur allt går. Jisses! Imponerande! Jag brukar ligga på badrumsgolvet med möjligen någon liten Alvedon för att ta av smärttopparna... ensam. Och ingen som följer upp ens efteråt hur det gått. Snacka om skillnad!

Det jag är lite fundersam över är att jag är så förjordat trött, blek och lite svimfärdig hela tiden.      Har ingen färg på läpparna alls och vill bara sova... Och jag blöder inte ens?!? Märkligt. Undrar vad det är?
    Usch vad jobbigt att det avstannat. Det är det som är så jobbigt nu tycker jag att man inte riktigt vet vad som händer. När du skriver medicinskt antar jag att du menar tabletter? Tar det så lång tid? Jag trodde att det bara tog några timmar innan det startade igång. Skönt att de följer upp dig ordentligt. Jag hoppas att jag kommer få bra hjälp på måndag men har inga stora förhoppningar.

Hoppas att allt kommer att gå bra för dig. Kram

• Kuben

Hej!
    Ja Amazon, i morse  var jag inne på sjukhuset (kl 07!) och fick "anti-gravidpiller". Nu kl 16:30 blöder jag rätt bra. Ska egentligen ta ytterligare mediciner på tisdag för att köra igång... frågan är om jag verkligen behöver det? Jag får nog avvakta och se hur det utvecklas.

Just nu känns det ok. Jag har lite ont, men inte vansinnigt. Trött är jag, men har inte sovit ordentligt, så jag vet inte vad som är hönan eller ägget.

Har du fått uppföljningstid nu på måndag?

• Amazon
    Kuben skrev 2013-09-29 16:32:56 följande:
    Hej!
    Ja Amazon, i morse  var jag inne på sjukhuset (kl 07!) och fick "anti-gravidpiller". Nu kl 16:30 blöder jag rätt bra. Ska egentligen ta ytterligare mediciner på tisdag för att köra igång... frågan är om jag verkligen behöver det? Jag får nog avvakta och se hur det utvecklas.

Just nu känns det ok. Jag har lite ont, men inte vansinnigt. Trött är jag, men har inte sovit ordentligt, så jag vet inte vad som är hönan eller ägget.

Har du fått uppföljningstid nu på måndag?

Hoppas att du har fått ut allt nu då, så att det tar slut någon gång.
    Mitt missfall startade spontant nu i natt. Har blött ganska mycket och haft kramper/värkar. Nu känns det bättre. Åker in till gynakuten imorgon och hoppas att allt ser bra ut så att jag slipper tabletter eller skrapning.
    Har du gjort någon utredning eftersom du haft så många missfall? Måste vara otroligt slitsamt för själen. Stor kram till dig! 
  • Kuben
    Amazon skrev 2013-09-29 16:38:55 följande:
    Hoppas att du har fått ut allt nu då, så att det tar slut någon gång.
    Mitt missfall startade spontant nu i natt. Har blött ganska mycket och haft kramper/värkar. Nu känns det bättre. Åker in till gynakuten imorgon och hoppas att allt ser bra ut så att jag slipper tabletter eller skrapning.
    Har du gjort någon utredning eftersom du haft så många missfall? Måste vara otroligt slitsamt för själen. Stor kram till dig! 

Åh! Så det är helt igång nu! Bra att du åker in!! Blir det jobbigt i natt så får du åka in tidigare. Hoppas att du (vi!) slipper skrapning och att allt kommer ut av sig självt. Har du varit i kontakt med gynakuten hos er? Är de ok?

Hos oss har de varit fenomenala mot vad jag är van med! Jag kanske skrev det förut, men jag brukar alltid bli hemskickad av privata klinikerna med glada tillrop, att det där fixar du själv... och det gör man ju. Utan värktabletter ensam i huset... Inte helt lyckat enligt sjukhuset idag. Och det kanske jag kan förstå nu efteråt.

Jag har fått en utredning för 10 år sedan. Det visade ingenting. Nu är jag så gammal att det är ganska troligt att det var kromosomförändringar hos fostret... Men det är klart, jag funderar ju naturligtvis över vad det är som gör alla mina mf. Jag får progesteron och trombyl från konstaterad graviditet och det brukar hjälpa. Har bara haft 1 mf tidigare med den behandlingen - och  fått 2 barn.  

Visst sliter det, men det är absolut värst när man inte har några barn (mina 5 första mf) och så förtvivlat längtar efter en krabat! Det är värst. Nu är jag ju bortskämt och bara hoppas på en 3:a, oddsen är inte helt optimala då jag är 39 och har mf-benägenhet.

kram på dig och se till att få hjälp om du behöver det tidigare än i morgon!   
  • Amazon
    Kuben skrev 2013-09-29 16:49:18 följande:

Åh! Så det är helt igång nu! Bra att du åker in!! Blir det jobbigt i natt så får du åka in tidigare. Hoppas att du (vi!) slipper skrapning och att allt kommer ut av sig självt. Har du varit i kontakt med gynakuten hos er? Är de ok?

Hos oss har de varit fenomenala mot vad jag är van med! Jag kanske skrev det förut, men jag brukar alltid bli hemskickad av privata klinikerna med glada tillrop, att det där fixar du själv... och det gör man ju. Utan värktabletter ensam i huset... Inte helt lyckat enligt sjukhuset idag. Och det kanske jag kan förstå nu efteråt.

Jag har fått en utredning för 10 år sedan. Det visade ingenting. Nu är jag så gammal att det är ganska troligt att det var kromosomförändringar hos fostret... Men det är klart, jag funderar ju naturligtvis över vad det är som gör alla mina mf. Jag får progesteron och trombyl från konstaterad graviditet och det brukar hjälpa. Har bara haft 1 mf tidigare med den behandlingen - och  fått 2 barn.  

Visst sliter det, men det är absolut värst när man inte har några barn (mina 5 första mf) och så förtvivlat längtar efter en krabat! Det är värst. Nu är jag ju bortskämt och bara hoppas på en 3:a, oddsen är inte helt optimala då jag är 39 och har mf-benägenhet.

kram på dig och se till att få hjälp om du behöver det tidigare än i morgon!   
    Pratade med bm på gynakuten förut, hon tyckte att det räckte att jag kom in i morgon. Om det inte blir värre som sagt. Känns ok nu. 
    Jag har också två barn sedan innan, så det här hade ju blivit en bonus för mig med.
  • Kuben

Skönt att du har kontakt med dem.
    Hoppas på en lugn natt
    Mina värkar körde ett tag med ett par minuters mellanrum. Men nu har en Alvedon tagit udden av smärtan. Tur att jag är lättpåverkad Undrar just om jag pallar att gå till jobbet i morgon.
    Hoppas att du får hjälp i morgon!   

• Amazon

Var på gynakuten idag. Mycket hade redan kommit ut, men inte riktigt allt. Skall dit igen på återbesök nästa vecka. Kändes så hemskt att se den nästan tomma livmodern på ultraljudsskärmen . Det var inte så här det skulle vara. Råkade dessutom ut för en tidigare alt. blivande slaktare som tog blodproverna ð??¡ Definitivt fel person på fel plats!
    Hur går det för er andra?

• Kuben
    Amazon skrev 2013-09-30 15:23:29 följande:
    Var på gynakuten idag. Mycket hade redan kommit ut, men inte riktigt allt. Skall dit igen på återbesök nästa vecka. Kändes så hemskt att se den nästan tomma livmodern på ultraljudsskärmen . Det var inte så här det skulle vara. Råkade dessutom ut för en tidigare alt. blivande slaktare som tog blodproverna 😡 Definitivt fel person på fel plats!
    Hur går det för er andra?

Åh, vad jobbigt! Och en slaktare dessutom.
    Jag har jäkligt ont! Fasiken, är helt matt. Blöder lite till och från.

I morgon kl  08 börjar jag med medicinerna... hur ska jag palla den smärtan när jag har så ont redan??  Har fått en hel del smärtstillande tills dess. Men ser inte fram emot detta alls!!
Svar på tråden Fler som sörjer efter missfall?