Anonym (3) skrev 2013-09-26 15:34:56 följande:
Åå vad hemskt för dig:( att du behöver vänta..?? Dom brukar ju inte vänta ut det utan dom sätter ju igång det.. Vet du vilken vecka du var den dött? Jag fick sättas i gång med (abort metoden) och föda fram mitt 12 v foster... Så jag hoppas dom snart hör av sig att du får svar på dina frågor.. Inget kul att gå med ett dött foster i magen heller... Stor kram till dig
Tack! Nej det är verkligen inte kul, men nu känns det ändå lite bättre än de första dagarna. Tror nog att oavsett hur det är så är det en hemsk upplevelse. Kram
tolose skrev 2013-09-26 23:08:18 följande:
Jag lider med dig

Att bara vänta är ren pest och pina. Det finns fler som skriver att de fått vänta hemma, jag kan inte föreställa mig hur det känns för er. Vi fick vänta på sjukhuset medan de bestämde sig, och bara de dagarna var ren pest. Styrkekramar till er alla

Tack! Det är väldigt hemskt att vi måste genomlida detta men det tröstar som sagt med lite stöd från er andra. Kram
Anonym (Jag blir arg!) skrev 2013-09-27 17:59:14 följande:
Men vad i hela världen håller dom på med!!!!! Inte ska du behöva gå och vänta! Vansinne!!!!!! Var själv på kub den 25/9, var i vecka 14, fostret hade dött vecka 11... Dom skickade ner mig direkt på gyn för vidare koll och dom ursäktade sig att det var fullt på tor men att jag fick första tiden på fre morgon. In i morse på skrapning och nu ligger jag i soffan med tom mage och brustet hjärta...
Fattar inte varför du måste vänta!
Det verkar ju vara extremt olika för olika landsting. Nu har jag i alla fall fått en tid till gynakuten på måndag. Har börjat få lite molande värk i magen så det kanske betyder att det är på gång. Lider med dig med

Kram
Kuben skrev 2013-09-28 15:03:56 följande:
Hej!
Blir så ledsen när jag läser om er alla som drabbats! "Tom mage och brustet hjärta!" Gud så bra förklarat!!
Jag trodde mitt mf var i gång i onsdags... men nu har allt avstannat. Jag var på gynakuten i går och vi beslutade att gå vidare medicinskt. Ska in i morgon för att börja och själva mf kommer troligen i gång rejält på tisdag (om det går "by the book). Jag var grymt imponerad över deras bemötande! Inget jag tidigare har erfarit. De vill att man har en annan vuxen med sig (!) det har jag aldrig haft med mina andra 5 mf - de förklarade hur medicinerna funkade OCH de kommer att ringa under dagen för att höra hur allt går. Jisses! Imponerande! Jag brukar ligga på badrumsgolvet med möjligen någon liten Alvedon för att ta av smärttopparna... ensam. Och ingen som följer upp ens efteråt hur det gått. Snacka om skillnad!
Det jag är lite fundersam över är att jag är så förjordat trött, blek och lite svimfärdig hela tiden. Har ingen färg på läpparna alls och vill bara sova... Och jag blöder inte ens?!? Märkligt. Undrar vad det är?
Usch vad jobbigt att det avstannat. Det är det som är så jobbigt nu tycker jag att man inte riktigt vet vad som händer. När du skriver medicinskt antar jag att du menar tabletter? Tar det så lång tid? Jag trodde att det bara tog några timmar innan det startade igång. Skönt att de följer upp dig ordentligt. Jag hoppas att jag kommer få bra hjälp på måndag men har inga stora förhoppningar.
Hoppas att allt kommer att gå bra för dig. Kram