• JaMA08

Fler som sörjer efter missfall?

Vi fick vårt missfall för 15v sedan och jag sörjer fortfarande, kan liksom inte komma över Smurfs bortgång och tänker hela tiden varje fredag då jag skulle passerat ny vecka! Nu blev vi gravida med Ivf efter 3år med barnlöshet så därför kanske det är jobbigare. Finns det fler som sörjer???

• Svar på tråden Fler som sörjer efter missfall?
  • tolose
    Anonym (3) skrev 2013-09-25 11:15:03 följande:

Jag känner som du. Jag hade oxå gått länge innan kroppen reagerade. Känner sig lurad av kroppen..
    Men man tar sig ur det. Ge det tiden det behöver o sörja..

Har du barn sen innan? Det kan vara lättare o ta sig igenom då..

Eller prata med någon kurator. Det frågade dom mig om jag behövde när jag förlorade mitt.
    Jag har inga barn sedan innan, det var andra missfallet. Första var ett tidigt som kom ut som det skulle..
    Vi har försökt i lite drygt tre år att få vårt efterlängtade barn, är utredda och det har visat sig att jag i princip inte har någon ägglossning. :(

Någonstans inom mig så känner jag att det kommer ordna sig, tids nog. Men det hade varit så mycket lättare om det missfall som skedde hade kommit ut direkt, då hade man inte hunnit berätta för folk än. Nu har det till och med kommit fram folk till oss och frågat när vi ska ha barn för att de sett det på magen, och sen är den plötsligt borta :(
    Åh, älskade lilla pyret, jag önskar så att du stannat hos oss...
  • Anonym (3)
    tolose skrev 2013-09-25 17:47:05 följande:
    Jag har inga barn sedan innan, det var andra missfallet. Första var ett tidigt som kom ut som det skulle.. Vi har försökt i lite drygt tre år att få vårt efterlängtade barn, är utredda och det har visat sig att jag i princip inte har någon ägglossning. :( Någonstans inom mig så känner jag att det kommer ordna sig, tids nog. Men det hade varit så mycket lättare om det missfall som skedde hade kommit ut direkt, då hade man inte hunnit berätta för folk än. Nu har det till och med kommit fram folk till oss och frågat när vi ska ha barn för att de sett det på magen, och sen är den plötsligt borta :(

Då förstår jag din sorg ännu mer du harabsolut rätt att sörja och jag hoppas du tar dig igenom denna sorg.. Jag väntade mitt 3 barn som jag förlorade men har ju mina 2 söner så min sorg kan jag ju dövs lite. Har oxå haft ett tidigt missfall innan mina barn. Du kan inte få nåt som får i gång ägglossningen då. ? Läkaren borde ju hjälps dig så du slipper gå igenom denna sorgen igen. Ett missfall är aldrig roligt men när msn gått så länge så känner man dig då redo och man tror att allt är bra. Jag hoppas du får hjälpen du behöver så du kan gå ditt efterlängtade barn.
  • tolose
    Anonym (3) skrev 2013-09-25 18:43:56 följande:

Då förstår jag din sorg ännu mer du harabsolut rätt att sörja och jag hoppas du tar dig igenom denna sorg.. Jag väntade mitt 3 barn som jag förlorade men har ju mina 2 söner så min sorg kan jag ju dövs lite. Har oxå haft ett tidigt missfall innan mina barn. Du kan inte få nåt som får i gång ägglossningen då. ? Läkaren borde ju hjälps dig så du slipper gå igenom denna sorgen igen. Ett missfall är aldrig roligt men när msn gått så länge så känner man dig då redo och man tror att allt är bra. Jag hoppas du får hjälpen du behöver så du kan gå ditt efterlängtade barn.
    Tack för dina ord, de tröstar!

Vi har fått utskrivet ägglossningsstimulerande, men de försök vi gjort med det har inte visat på någon ägglossning ändå. Det ser ut som om Ivf är nästa steg för oss, om de inte ändrar sig nu eftersom vi lyckades få en naturlig ägglossning som blev denna graviditet..

Det känns så knasigt, jag fick hem papper ett fylla i från försäkringskassan om varför jag varit sjuk. Också fyller man i dem som om graviditeten bara var någon slags sjukdom som "gått över"..

Det känns som om hela jag har fastnat i svartvit slowmotion film med sorglig musik..
  • Kuben

PHU och depp!

Nu är mitt missfall igång sedan kl 15 idag. AJ! Visste inte riktigt när det skulle dra igång, men nu blöder jag. Lite konstigt att det avstannat lite då det började med buller och bång, men antar att det tar fart snart igen.

Deppigt känslorna är tunga, men samtidigt att på sätt och vis att detta nu är igång och att det därmed också kommer att vara över någon gång. Jag har ju vetat i 3 dagar att fostret dött.

Men phu, gång nr 6 - det tar på krafterna!   

• Anonym (3)
    tolose skrev 2013-09-25 20:15:43 följande:
    Tack för dina ord, de tröstar! Vi har fått utskrivet ägglossningsstimulerande, men de försök vi gjort med det har inte visat på någon ägglossning ändå. Det ser ut som om Ivf är nästa steg för oss, om de inte ändrar sig nu eftersom vi lyckades få en naturlig ägglossning som blev denna graviditet.. Det känns så knasigt, jag fick hem papper ett fylla i från försäkringskassan om varför jag varit sjuk. Också fyller man i dem som om graviditeten bara var någon slags sjukdom som "gått över".. Det känns som om hela jag har fastnat i svartvit slowmotion film med sorglig musik..

Jag känner så med dig.. Och försäkringskassan kan ju med ta kol på än med sina papper... men kämpa på.. Vet att det är svartvitt ett tag och att man känner sig tom lixom.. Men du kommer snart ur det.. Men det viktiga är att du och din man pratar om det.. Och får den tid ni behöver.. Ivf är ju pålitligt så då vet ni ju att ni får hjälp och att ni snart har erat barn.. Styrkekram till dig och ni andra i tråden som oxå har råkat ut för detta och ge inte upp..
  • tolose
    Anonym (3) skrev 2013-09-25 21:09:03 följande:

Jag känner så med dig.. Och försäkringskassan kan ju med ta kol på än med sina papper... men kämpa på.. Vet att det är svartvitt ett tag och att man känner sig tom lixom.. Men du kommer snart ur det.. Men det viktiga är att du och din man pratar om det.. Och får den tid ni behöver.. Ivf är ju pålitligt så då vet ni ju att ni får hjälp och att ni snart har erat barn.. Styrkekram till dig och ni andra i tråden som oxå har råkat ut för detta och ge inte upp..
    Ja, det känns väldigt skönt att vi är färdigutredda och så. Det känns skönt att veta, vi är liksom inte tillbaka på ruta ett, "bara" några steg bakåt. Vi får ta det lugnt och sörja ordentligt nu. Det känns lite bättre när en dag hemma har gått och man har fått packa undan pyrets saker och gråta ut. Nu blickar vi framåt och kollar upp på våra fina änglar i himlen Hjärta
    Anonym (3) skrev 2013-09-25 21:09:03 följande:

Åh, jag lider så med dig! Styrkekram Hjärta

• Anonym (3)
    Kuben skrev 2013-09-25 20:16:44 följande:
    PHU och depp!   Nu är mitt missfall igång sedan kl 15 idag. AJ! Visste inte riktigt när det skulle dra igång, men nu blöder jag. Lite konstigt att det avstannat lite då det började med buller och bång, men antar att det tar fart snart igen. Deppigt känslorna är tunga, men samtidigt att på sätt och vis att detta nu är igång och att det därmed också kommer att vara över någon gång. Jag har ju vetat i 3 dagar att fostret dött. Men phu, gång nr 6 - det tar på krafterna!   

Styrkekram till dig
  • Amazon

Beklagar till er andra som fått missfall. Ansluter mig också till tråden. Behöver lite tröst och stöd. Precis som ni andra skriver känns det ändå skönt att det finns andra i samma situation att dela sina upplevelser med. Även om jag önskar att ingen skulle behöva gå igenom det. 
    Jag var på KUB UL i fredags (20/9) och fick konstaterat att fostret hade dött i magen. Det var ett chockartat besked eftersom jag inte har märk av någonting. De har skickat en remiss till gynakuten, men jag vet inte när jag skall få komma dit. Det är väldigt jobbigt att bara gå och vänta nu, antingen på att det skall starta av sig själv eller att jag skall få en tid till gyn. När jag ringde idag för att höra hur det går,  fick jag bara svaret att de inte har bedömt min remiss ännu. Känner mig bara ledsen, orolig och trött!

• Anonym (3)
    Amazon skrev 2013-09-26 15:16:41 följande:
    Beklagar till er andra som fått missfall. Ansluter mig också till tråden. Behöver lite tröst och stöd. Precis som ni andra skriver känns det ändå skönt att det finns andra i samma situation att dela sina upplevelser med. Även om jag önskar att ingen skulle behöva gå igenom det.  Jag var på KUB UL i fredags (20/9) och fick konstaterat att fostret hade dött i magen. Det var ett chockartat besked eftersom jag inte har märk av någonting. De har skickat en remiss till gynakuten, men jag vet inte när jag skall få komma dit. Det är väldigt jobbigt att bara gå och vänta nu, antingen på att det skall starta av sig själv eller att jag skall få en tid till gyn. När jag ringde idag för att höra hur det går,  fick jag bara svaret att de inte har bedömt min remiss ännu. Känner mig bara ledsen, orolig och trött!

Åå vad hemskt för dig:( att du behöver vänta..?? Dom brukar ju inte vänta ut det utan dom sätter ju igång det.. Vet du vilken vecka du var den dött? Jag fick sättas i gång med (abort metoden) och föda fram mitt 12 v foster... Så jag hoppas dom snart hör av sig att du får svar på dina frågor.. Inget kul att gå med ett dött foster i magen heller... Stor kram till dig
  • tolose
    Amazon skrev 2013-09-26 15:16:41 följande:
    Beklagar till er andra som fått missfall. Ansluter mig också till tråden. Behöver lite tröst och stöd. Precis som ni andra skriver känns det ändå skönt att det finns andra i samma situation att dela sina upplevelser med. Även om jag önskar att ingen skulle behöva gå igenom det. 
    Jag var på KUB UL i fredags (20/9) och fick konstaterat att fostret hade dött i magen. Det var ett chockartat besked eftersom jag inte har märk av någonting. De har skickat en remiss till gynakuten, men jag vet inte när jag skall få komma dit. Det är väldigt jobbigt att bara gå och vänta nu, antingen på att det skall starta av sig själv eller att jag skall få en tid till gyn. När jag ringde idag för att höra hur det går,  fick jag bara svaret att de inte har bedömt min remiss ännu. Känner mig bara ledsen, orolig och trött!
    Jag lider med dig Hjärta
    Att bara vänta är ren pest och pina. Det finns fler som skriver att de fått vänta hemma, jag kan inte föreställa mig hur det känns för er. Vi fick vänta på sjukhuset medan de bestämde sig, och bara de dagarna var ren pest. Styrkekramar till er alla {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Fler som sörjer efter missfall?