• Anonym (skönt)

Männen i trekant mmf

Hade en trekant med två killar helgen som var. Det var skönt men jag störde mig lite på att de var så rädda för varandra. En meters avstånd var liksom regeln. Hur öppna med varandra tycker ni att killarna ska vara vid en trekant?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Männen i trekant mmf
  • Joppelina

Jag röstade på kombination och då alternativ 2 och 3. Det spelar ingen roll om killarna är bisexuella för mej.

• Gung Ho
    Philipsson skrev 2011-06-29 21:48:07 följande:
    Nu var det ju inte männens sexuella läggning som diskuterades här men ändå envisas du att komma in på det ämnet. Varför det?
    Det är väl du som hänger upp dig på att två heterosexuella män inte skall hångla...vilket inte var det som stod. Det som lyftes fram var att det var tråkigt/negativt med rädslan att ens råka nudda varandra...
    Det är omöjligt att bära sanningens fackla genom en folksamling utan att sveda någon i skägget. /Georg Christian Lichtenberg
  • Philipsson
    Add3 skrev 2011-06-29 23:45:06 följande:
    Det är väl du som hänger upp dig på att två heterosexuella män inte skall hångla...vilket inte var det som stod. Det som lyftes fram var att det var tråkigt/negativt med rädslan att ens råka nudda varandra...
    Vadå inte "ska hångla"? Var har jag sagt det? Varför manipulerar du mina ord? Folk får väl göra bäst de gitter.

Vad jag skrev var att det inte är något konstigt med att heterosexuella män helst undviker att röra vid varandra i naket tillstånd.

TS (och du) verkar däremot moralisera i frågan, försöker  få det att framstå som något negativt att de inte vill röra vid varandra. Varför gör ni det? Ser du det som något positivt med att män rör vid varandra? Vid jakande svar: Varför det?
  • Gung Ho
    Philipsson skrev 2011-06-30 00:52:51 följande:
    Vadå inte "ska hångla"? Var har jag sagt det? Varför manipulerar du mina ord? Folk får väl göra bäst de gitter.

Vad jag skrev var att det inte är något konstigt med att heterosexuella män helst undviker att röra vid varandra i naket tillstånd.

TS (och du) verkar däremot moralisera i frågan, försöker få det att framstå som något negativt att de inte vill röra vid varandra. Varför gör ni det? Ser du det som något positivt med att män rör vid varandra? Vid jakande svar: Varför det?
    Ok petimeter, 'tafsa'.....
    Det är omöjligt att bära sanningens fackla genom en folksamling utan att sveda någon i skägget. /Georg Christian Lichtenberg
  • Joppelina

Har jag trekant med två hetrosexuella killar och dom uppenbart är rädd för eller inte vill vara nära varandra så ser jag det som ett problem. Så jag tycker det är positivt. Vid Dp är det oundvikligt med kroppskontakt och att killarna klatchar pung mot varandra...

• Anonym (skönt)
    Philipsson skrev 2011-06-30 00:52:51 följande:

TS (och du) verkar däremot moralisera i frågan, försöker  få det att framstå som något negativt att de inte vill röra vid varandra. Varför gör ni det? Ser du det som något positivt med att män rör vid varandra? Vid jakande svar: Varför det?
    Värst vad du snöar in dig i dina egna åsikter och har svårt att försöka lyssna på andras. Jag råkar ha en åsikt om en upplevelse som jag har haft, men inte fördömmer eller moraliserar jag för det.

Frågan var hur ni föredrar att männen är i en trekant. Det finns med andra ord inga rätt eller fel utan bara personliga åsikter. Din åsikt är alltså att hetrosexuella män (ja det var du som tog upp det så) ska hålla sig ifrån varandra i största möjliga mån. Några håller med dig och andra inte. Svårare än så är det inte.

Om någon känner för att förklara VARFÖR de tycker si eller så så får ni gärna göra det, men det gäller såklart oavsätt vilken åsikt ni har.
  • Joppelina
    Anonym (skönt) skrev 2011-06-30 08:53:04 följande:
    Värst vad du snöar in dig i dina egna åsikter och har svårt att försöka lyssna på andras. Jag råkar ha en åsikt om en upplevelse som jag har haft, men inte fördömmer eller moraliserar jag för det.

Frågan var hur ni föredrar att männen är i en trekant. Det finns med andra ord inga rätt eller fel utan bara personliga åsikter. Din åsikt är alltså att hetrosexuella män (ja det var du som tog upp det så) ska hålla sig ifrån varandra i största möjliga mån. Några håller med dig och andra inte. Svårare än så är det inte.

Om någon känner för att förklara VARFÖR de tycker si eller så så får ni gärna göra det, men det gäller såklart oavsätt vilken åsikt ni har.
    Nu märkte jag att jag bara hade röstat utan att läsa din trådstart förrutom rubriken. Då förstår jag lite av alternativen. Jag valde ju en kombinationen alt 2 & 3.

Det är en stor skillnad på män (som du verkar ha haft) som knappt vill vara i närheten trots att man har en trekant tjej-kille-kille och att inte vara rädd att vara nära någon av sitt eget kön. Bara för man inte är rädd att "röra" betyder ju inte per automatik att killarna börjar tafsa på varandra.

"En meters avstånd" mellan killarna begränsar ju rätt mycket.
  • Anonym (bi-light)

Man brukar ju prata om beröringsskräck i såna här sammanhang, och det får naturligtvis inte två män som ska medverka i en MMF lida av. Personligen så har jag inga som helst problem med en annan mans könsdelar, men vill absolut inte krama, smeka och hångla med honom. Däremot gillar jag att suga kuk osv.

En MMF med kvinnan i centrum men där männen kan leka lite med varandra också är optimalt för mig!

• Tom Bo

Som de flesta (just nu 25 st) röstade jag på alternativ 2. Helt enkelt eftersom det är det som stämmer bäst in på mig själv. När jag har deltagit i trekanter har vi killar inte varit rädda för varandra, men det är kvinnan som står i centrum för vår uppmärksamhet. Att kukarna har kontakt när hon suger båda samtidigt och vid dp känns inte konstigt för mig, de varianterna blir ju svåra annars.
    Däremot har jag inget intresse av att smeka honom och skulle nog snarast bli avtänd om han skulle börja smeka mig.

• Joppelina
    Anonym (bi-light) skrev 2011-06-30 11:44:42 följande:
    Man brukar ju prata om beröringsskräck i såna här sammanhang, och det får naturligtvis inte två män som ska medverka i en MMF lida av. Personligen så har jag inga som helst problem med en annan mans könsdelar, men vill absolut inte krama, smeka och hångla med honom. Däremot gillar jag att suga kuk osv.

En MMF med kvinnan i centrum men där männen kan leka lite med varandra också är optimalt för mig!
    Man lär sej alltid något nytt, tänker på MMF Glad

Tycker också det optimala är att alla ska kunna njuta av varandra, ser gärna två killar tillsammans, eller suger kuk tillsammans med en kille.

Ler lite när du skriver bi-light. Tror personligen att det finns en väldigt bred skala mellan helt hetero eller helt gay som man själv inte alltid funnit sin plats på då man sett på dom två ytterligheterna som dom enda möjliga. Tanken på  hur det skulle vara med sexuell beröring med samma kön fanns inte i mina tankar under många år. Men en nyfikenhet växte och till slut så gick jag från tanke till handling. Kyss
Svar på tråden Männen i trekant mmf