• Mandarina

Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)

MrsTM skrev 2011-07-19 10:44:00 följande:
    Hej alla! Nu vet jag inte hur intresserade ni är av "success stories" i den här tråden, men jag tänkte bara ge lite tips utifrån mina egna erfarenheter.

- Nätdejting är ungefär som kortspelet "finns i sjön", man får räkna med många misslyckade dejter innan man träffar prinsen/prinsessan.
    - Var ödmjuk! Dissa inte direkt bara för att dejten inte ser ut och låter EXAKT som du trodde när du såg profilbilden. Du själv kanske också är snyggare än vanligt på din profilbild?
    - Träffas ganska snabbt. Helst inom några veckor från det att ni börjar prata. Men ha INTE sex på första dejten.
    - Ge dejten en timme. Att ta en fika är perfekt. Offentlig miljö, du är trygg om människan visar sig vara en psykopat. Plus att en fika tar ungefär en timme, sen kan man bryta upp utan att vara oartig.

Jag träffade min man på nätet. Han var superduktig på att formulera sig i skrift, det var den biten jag fastnade för. Såg ut som en vanlig, trevlig kille på bilderna. Rösten visade sig vara helt annorlunda mot vad jag trodde, och han hade några underliga tics i ansiktet när han blev ivrig i en diskussion. Men på tredje dejten hade jag kommit över dessa skillnader mot hur jag trodde att han skulle vara!

Jag fick en bra känsla för honom redan innan vi träffades, och eftersom jag fått för mig att han var något extra så frångick jag mina egna principer och bokade in ett restaurangbesök på första dejten! Vilken press, tre timmar med mat och vin, tänk om det blir pannkaka! Men det blev världens mysigaste kväll, magkänslan stämde som vanligt.

Nu har vi snart varit tillsammans i 3,5 år, och vårt underbara bröllop gick av stapeln för sex veckor sedan.

Lycka till allihop, ge inte upp! Det är på nätet man har störst chans att träffa seriösa människor som verkligen VILL träffa någon. På krogen är det fler som bara är ute efter ett one night stand.
    Underbar story!! Å grattis till Allt!!

Bra tips oxå!
  • Mandarina
    singelsthl skrev 2011-07-19 22:06:33 följande:

Detta fick jag nyss. OBS jag heter inre Elsa eller i närheten

Hej Elsa
    Jag heter Jonas, jobbar i välgörenhetsbranschen, Bor i Stockholm, Du är något av det vackraste jag sett sen är du bara för skön i din presentation och du har något väldigt
    intressant med hur du är som person tror jag, jag skulle vilja lära känna dig, Jag är
    vältränad Tränar Thaiboxning och kör på gym och 185cm lång halv spansk och halv
    svensk,
    Kram
    Jonas

Ett "typiskt" mejl på en dejtingsida...

Så himla tråkigt.
  • Mandarina
    Anonym (hjärtat) skrev 2011-07-19 22:20:23 följande:
    Ojojoj... Vilken charmör! Föll inte du av stolen av ren lyckat du också? ;)
    Hahaha!!
  • Mandarina
    Anonym (knubbis) skrev 2011-07-20 00:13:09 följande:
    min har fortfarande inte hört av sig. Har nån annan av er varit med om det, att nån bara försvunnit mitt i ett samtal för att aldrig återkomma? Man blir ju lite konfunderad...
    Jag kan vara lite sån... antagligen kan det bero på att personen inte fångat mitt intresse tillräckigt. Eg har den inte sagt eller gjort nåt fel bara det att lusten att skriva försvinner... å då slutar man svara.
  • Mandarina
    Anonym (trööööööött!!!) skrev 2011-07-20 16:11:08 följande:
    Så var det avslutat med killen jag dejtar och började tycka om... Han ringde upp idag och var helt ärlig, sa att han inte är redo och blabla. Hade en bra träff i måndags, innan vi somnade sa han att "det är läskigt när man börjar känna saker". Ja tydligen.

Varför gör det så attans ont? Varför blir jag så ledsen att allt bara känns SKIT? Fan i helvete! Allt var INTE perfekt med den här killen, vissa "praktiska" omständigheter alltså. Men nu, när han inte vill ses mer, DÅ ska jag minsann göra honom till den mest perfekta mannen som går i ett par skor. Okej att han är otroligt vacker, suverän i sängen och spännande att vara med, men vad fan. Vi hade inte hunnit någonstans med varandra, jag hade ju inte blivit kär, och jag HATAR mig själv för att jag blir ledsen ändå.

Varför dejtar jag öht? Ska jag sluta med det?     
    Efter hur mga dejter låg ni med varandra?
  • Mandarina
    Anonym (Dejting) skrev 2011-07-20 17:34:42 följande:

Ett till exempel. Läs nerifrån och upp.

Jag skrev:
    -----------------------------
    Kul för dig. Bye.

Han skrev:
    --------------------------------------------------
    Om du visste hur många som nappar när man är ärlig!

Bye bye!

Jag skrev:
    ----------------------------------------------
    Inte det minsta.  Inte med okända, inte.
    Bye
    P.S. Jag tror inte nån kommer att nappa på den raggningsrepliken.

Han skrev:
    -------------------------------------------------
    Sugen på att träffas och ha mysigt?

Jag skrev:
    --------------------------------
    Tala klarspråk!

Han skrev:
    --------------------------------
    Kramsugen?

hehe...
  • Mandarina

Dagens tråkigaste mejl.

hi there... I thought that the sun it's must be out... but i fond other sweet sun here in ur face...

Jag kan ju säga att det är inte första gången har skickat samma mejl till mig... kan inte vara lätt för dessa stackars män! Haha!

• Mandarina
    Anonym (Dejting) skrev 2011-07-20 23:16:47 följande:

Jag är också här.

Vad HP är hett! Jag har 3-4 dater till helgen tror jag. Har pratat och smsat och mailat med flera stycken därifrån. Det är ta mig fan ett heltidsjobb! Bara jag inte blandar ihop dem. Måste nog skriva ner lite info om var och en så att jag inte försäger mig. Haha! Har en date på fredag kväll, två på lördag och en eller tom två på söndag. Är barnfri fr-mån. Måste passa på! Haha!

• Mandarina
    Anonym (hjärtat) skrev 2011-07-21 10:08:24 följande:
    Jag har dejtat och även haft ett kortare förhållande, men har insett att jag inte kommit över exet i alla fall. Nu gjorde det mig bara ledsen att inse att alla dessa män inte är han.

Ja, jag vet. Jag kommer över honom, men av någon anledning vill jag inte det just nu.
    Men att dejta som du gör kan ju vara ett sätt att bearbeta/hantera er separation.
  • Mandarina
    Anonym (Hp) skrev 2011-07-21 14:40:37 följande:
    Jo jag vet, men hur går man vidare när man väl träffat någon? Det känns ju bara konstigt att pussa/krama/sova/whatever med någon som inte är "han"...
    Fast du ska ju inte vara intim med någon du inte vill... lusten måste ju finnas där. Då är du antagligen inte redo att träffa nån ny utan behöver älta den gamla lite till ...
Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)