Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)
- Nätdejting är ungefär som kortspelet "finns i sjön", man får räkna med många misslyckade dejter innan man träffar prinsen/prinsessan.
- Var ödmjuk! Dissa inte direkt bara för att dejten inte ser ut och låter EXAKT som du trodde när du såg profilbilden. Du själv kanske också är snyggare än vanligt på din profilbild?
- Träffas ganska snabbt. Helst inom några veckor från det att ni börjar prata. Men ha INTE sex på första dejten.
- Ge dejten en timme. Att ta en fika är perfekt. Offentlig miljö, du är trygg om människan visar sig vara en psykopat. Plus att en fika tar ungefär en timme, sen kan man bryta upp utan att vara oartig.
Jag träffade min man på nätet. Han var superduktig på att formulera sig i skrift, det var den biten jag fastnade för. Såg ut som en vanlig, trevlig kille på bilderna. Rösten visade sig vara helt annorlunda mot vad jag trodde, och han hade några underliga tics i ansiktet när han blev ivrig i en diskussion. Men på tredje dejten hade jag kommit över dessa skillnader mot hur jag trodde att han skulle vara!
Jag fick en bra känsla för honom redan innan vi träffades, och eftersom jag fått för mig att han var något extra så frångick jag mina egna principer och bokade in ett restaurangbesök på första dejten! Vilken press, tre timmar med mat och vin, tänk om det blir pannkaka! Men det blev världens mysigaste kväll, magkänslan stämde som vanligt.
Nu har vi snart varit tillsammans i 3,5 år, och vårt underbara bröllop gick av stapeln för sex veckor sedan.
Lycka till allihop, ge inte upp! Det är på nätet man har störst chans att träffa seriösa människor som verkligen VILL träffa någon. På krogen är det fler som bara är ute efter ett one night stand.

Bra tips oxå!