• Mandarina

Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)

Anonym (nätopia) skrev 2011-07-16 23:32:04 följande:
    Jag skriver bara om MIG vad som gäller för mig behöver ju absolut inte gälla för andra.  Gulletroll, du är tyvärr ganska snabb på att tolka in budskap i vad folk skriver och omtolka dem till generella sanningar. Du går från den andres "jag" till ett generellt "man".   Kan vi inte alla försöka att använda oss av jag och mig när vi skriver och bara utgå från oss själva. Jag tror att tonen blir mycket trevligare då. Denna tråd är just nu min favorit och jag behöver den och använder den på ett mycket själviskt sätt och hoppas att fler kan göra detsamma och inte behöva känna att det som skrivs värderas och omformuleras och i värsta fall missuppfattas av andra läsare.   Det vi skriver om är tillräckligt känsliga ämnen ändå.
    Känner mig påhoppad av dig.

Jag gillar oxå denna tråden och tycker inte att jag gjort nåt fel. Jag vill förstå saker och ting. Och för att förstå så måste man fråga om man inte gör det men du verkar ha problem med det? Kanske bättre att vi alla för monolger här och låtsas förstå varandra?? Sen om det tolkas som att jag gör om det till sanninger eller att jag "tyvärr är för snabb att tolka in budskap osv".... tycker jag är en väldigt märklig tolkning du gör.

Kommunikation är A och O, framför allt vid nätdejting. Och med kommunikation menas inte med att man bara ska skriva och läsa utan att man faktiskt ska säga vad man menar, förstå vad man själv menar och även se till att den andre faktiskt förstår vad man säger OCH menar. Men för vissa kan detta ibland bli jobbigt och tolkas som ett ifrågasättande. Och om kommunikationen brister, ja då kan det vara svårt att träffa någon, faktiskt!
  • Mandarina
    Anonym (nätopia) skrev 2011-07-17 00:36:12 följande:

Det är ju jättebra om vi alla har något att lära oss av varandra :)

Hehe...

Men du svarade aldrig på mina frågor
  • Mandarina
    Anonym (Hmm) skrev 2011-07-17 09:35:34 följande:
    Vi får hoppas på det!
    Varför ska det va så svårt att hitta nån???
    Jag tror inte man ska fokusera på "att hitta nån" - utan dejta som en galning / njuta av smörgåsbordet och njuta under vägens gång. Tror attt målet är själva vägen, inte att hitta nån... och njuter man under resans gång så kommer det falla sig natulrigt att man hittar den man passar ihop med..

Jo jag vet, lättare sagt än gjort och det kan vara lite lätt provocerade det som jag säger. Men det ligger så MYCKET i det
  • Mandarina

Som sagt, jag dejtar en kille nu... och det ger mig den spänningen jag behöver i vardagen.
    Men jag vet hur jag många killar jag fått mejl från denna veckan ( även fått mejl från andra oxå ) som verkar totalt pantade i huvudet...
    Ska se om jag kan lägga ut deras mejl här... tror dom ärligt att man ska nappa?? Spelar då ingen roll hur "snygga" dom är..

OBS: deras mejl nr1 börjar man läsa "nerifrån" ... tror ni fattar vad jag menar

Nr1:

NN Skrev:

ja klänning, top eller what ever senorita har på sin profilbild..

JAG skrev:
    --------------------------------
    klänning?

NN  skrev:
    ..oj vilken vacker klänning senorita har där ;) ..har hon haft sig en färgfylld sommar så långt?

Komm:Ursäkta men e detta nåt copy paste inlägg?? Har ingen klänning på mig och knappt så man ser vad jag har på mig då jag nästan bara har en ansiktsbild. Shit asså... va e det för fel på denna killen???

Nr2:

NN skrev:

Läget heting?

Komm: Ehh....?! Behöver inte ens kommentera det va??

Nr3:

NN skrev:

inte alls på samma nivå om du inte greppade det

Jag skrev:
    ??

NN  skrev:
    Akt 1
    Scen 1
    Micke säger Hej

Komm: Ursäkta?? Men var det nån som greppade den?? Tell me isåfall! :-/

Nr4:

NN skrev:

Vill du komma över Hovås, vi är här o grillar.

Komm:Skriver man så i första mejlet man mejlar till någon? Typ vad väntar han att jag ska svara han?? Typ -ja, gärna kommer på studs, ska bara lägga på lite make-up....??

Nr5:

NN skrev:

Kan jag inte få träffa dig irl? ;)

Komm:Detta är oxå första mejlet till mig. Tror många killar lider av diagnoser...

Nr6:

NN skrev:

Hej!

Av någon konstig anledning känns det som om jag känner igen dig när jag kollar på dina bilder. Vet inte om vi faktiskt stött ihop på någon fest någon gång eller om jag bara spanat in dig på stan. Har du någon idé? Oavsett har du väckt min nyfikenhet.

Jag flyttade till gbg för snart 11 år sedan för att plugga till pol.mag och blev kvar här. Jag bor på guldheden och har precis sagt upp mig från mitt jobb som ekonomisk rådgivare och letar efter nytt jobb där jag kan ha större nytta av min utbildning. Jag älskar att kolla på tv-serier (har du sett Game of thrones kanske?), lyssna på musik, hänga med vänner och hitta nya goda öl. Tränar på gym och spelar squash för att orka med allt annat som också är roligt.

Vem letar du efter här?

Hoppas allt är bra

/NN

Komm:Eh, undra hur många han kört den till? Tror han ärligt folk går på den? Desstuom är han flera år yngre än mig så att vi skulle stött ihop på nån fest e ju knappast troligt, om det inte vart på min lillebrors barnkalas eller nåt...?!

Nr7:

NN skrev:

förlåt

Jag skrev skrev:
    ehh...ok ...
    Lustig kommentar bara sådär..

NN  skrev:
    sexig du är..

Hellu liksom?? Denna killen ser skitbra ut på bilderna men faller fetbort. För att inte tala om svaret på min ( skrev den kommentaren just för att se vad jag skulle få för svar ) fråga...förlåt (?!? ) Seriöst...!

Detta var bara ett litet axplock av mejl jag fått det senaste dygnet. Självklart får jag andra jättebra mejl från vettiga killar oxå. Tycker ärligt talat många killar är kassa på att "ragga/flirta" eller är dåliga på social interaktion. men tur alla inte är som mig utan att det finns andra tjejer som ev. uppskattar deras sätt att flirat på. Det är det jag menar med att man rätt så snabbt och lätt kan utläsa vad det e för typ som sitter där bakom skärmen genom sättet han skriver på.

• Mandarina

Ursäkta om mitt inlägg blev svårt och svammligt att läsa...

• Mandarina

En av de grejerna som gör att killarna går fetbort är när man har typ flera olika bilder, och på varje bild har man nån form av aktivitet från nåt ställe/land... har svårt för det där.Vad e det dom vill visa?? att dom ena stnden pysslar med klättring i alperna, för att i nästa stund vandra i nepal, för att nästa stund åka skidor colorado, osv osv... störande som fan.

• Mandarina
    Mamsis skrev 2011-07-17 10:26:28 följande:
    haha lite svårt var det, men jag hajjade snart
    Haha... orkade inte "redigera" för mkt för att det skulle bli läsbart... tänkte ni fattar nog ändå
  • Mandarina
    marco skrev 2011-07-17 10:30:36 följande:
    Datingvärlden är hopplös, i alla fall om man är man. För damerna är det bara att välja och vraka.

Dom få damer jag träffat så har det aldrig gått enligt planerna, först och främst så har alla haft bilder som inte alls överensstämt med deras verkliga utseende, det blir väldigt konstigt om det helt plötsligt dyker upp ett litet troll när man ses. Så jag skulle rekommendera folk att använda nytagna bilder.

Jag brukar försöka skriva lite längre och lite mer normala saker än man kan läsa här ovan, men det har inte hjälpt mig än så länge. Skulle verkligen vilja lösa mysteriet nån gång hur man fångar damernas intresse.

Jag tror det är många fula fiskar som döljer sig bakom tangentborden också, så man får nog räkna med att stöta på en del tomtar och troll om man ska prova sig på den världen.
    Japp det stämmer - det är rena rama julafton för oss girls me like!!

Det med kort är ju trist... men så länge man är medveten om det är det ju bra.

Tror du bara ska försöka vara dig själv och kanske se till att få bättre självöftroende i det "sociala spelet" - för det känns som att allt handlar om det, att veta hur man ska interagera med andra människor ... att vara socialt kompetens e ju inte samma sak som att vara social vilket många tror, stor skillnad. Men jag tror nyckeln ligger i det..
  • Mandarina
    Mamsis skrev 2011-07-17 10:37:00 följande:
    Haha här  är senaste mailkonversationen med en man jag redan har sagt till att jag inte är intresserad av att träffa, inte bara en gång utan FLERA ggr dessutom! Läs nerifrån och upp.

han skrev:
    vem sa att jag har tid att ta en fika heller,

jag skrev:
    Är man bara 180 är man i kortaste laget, då ska man ha fångat mitt intresse rejält för att jag ska träffas. Innan man ber om träff vill jag se bild. Jag ska till en vän idag så nej, och nej, jag vill inte träffa dig har jag ju redan sagt.

han skrev:
    att vara 180cm lång är det ok, har du lust att ta en fika idag? vi kan träffas i gnesta

jag skrev:
    Chile och Finland.

han skrev:
    aha, från vilken land var han ddddå?

jag skrev:
    Ja

han skrev:
    har du varit med en utländsk kille någon gång?

jag skrev:
    Inte så hårda krav, längre än jag, bo relativt nära. För att du inte har intresserat mig tillräckligt och för att du inte har bild.

hanskrev:

men du ställer hårda krav på liksom ingen som är 100% perfekt..varför vill du inte ta en fika?

jag skrev:
    Jo, om jag hittar någon som intresserar mig mycket nog för att träffa.

han skrev:
    tänker du inte skaffa en kille då?

jag skrev:
    Jag ska åka till min bästa vän och fika, bada i deras pool och prata. Jag gillar allt möjligt, Nilecity, engelsk humor, Galenskaparna, Stefan och Krister. Det beror lite på.

han skrev:
    ska du fika med dig själv då? Vad gillar du för typ av humor??

jag skrev:
    Nej

han skrev:
    ny dejt eller?

jag skrev:
    Jo det ska jag göra idag.

han skrev:
    tänker du inte ta något trevligt fika med någon?

jag skrev:
    Nej, jag har semester.

han skrev:
    ska du jobba eller?
    Ah ser att du oxå har stött på en av de sk normala killarna, hahaha!
  • Mandarina
    Mamsis skrev 2011-07-17 10:42:23 följande:
    Japs! Det rä ju såklart FEL av mig att ANTA att han hade tid att ta en fika när han frågade hahaha. Grejen är att han varit sån hela tiden, men den här gången lackade jag och skrev tillbaka att nu blockerar jag dig för du blir alltid sådan när jag tackar nej till dejt med dig.
    Detta var väl minst 3;dje gången och varje gång får jag något surt tillbaka
    Jamen precis, vad trodde du lixom - att han ville ta en fika med dig??? Hahaha! Stört e ju bara förnamnet! Tänk tjejerna som faktsikt träffar denna typen... hjälp!

Att du ens orkar ta dig tid att svara, haha! Själv hade jag nog bara låtit bli att svara.
Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)