• Mandarina

Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)

Anonym (sa) skrev 2011-07-15 16:17:51 följande:
    ärligt, jag är faktiskt ganska snygg. Med kläder på iaf. (syns ju att man fött barn utan) Men jag fick inte ett dugg mer mail, trots bilder. SÅ... nog inte så det är. vet inte vad det är. Är kanske nån viss "typ" av kvinna dom letar efter.. eller nån utan barn kanske?
    Ärligt, så tror jag inte det handlar om att vara snygg eller inte snygg. Utan tror snarare det handlar om sättet man framställer sig själv på, personligheten och attityden. Allt sånt utstrålar man och påverkar hur "snygg" man är eller inte. Jag tror att attraktion eg. inte har så mkt med utseende att göra. Men man kan lätt få för sig det. Det är en vanlig mänsklig reaktion/feltolkning...
  • Mandarina
    Anonym skrev 2011-07-15 17:00:10 följande:
    fast nu pratar vi ju om hur det är på internet, då ser man ju inte särskilt mkt av utstrålning och såna grejer. Nåt beror det ju på att jag får färre mail när jag lägger upp fler bilder. Och det är inte konstiga bilder, utan bilder där jag ser trevlig och glad ut.
    Jag tror att ens inre avspeglas i det yttre.
  • Mandarina
    Anonym skrev 2011-07-15 17:09:10 följande:
    så alla som är ansedda vackra har bara ett vackert inre? Jag har ett fult inre, m a o?
    Tror du missförstår mig.

Nr 1: vad är vackert/snygg och vem bestämmer det? Alla gillar olika. Det du tycker är fult kan en annan anse vara det mest vackra.

Nr2: Har man en bra självkänsla, en bra självuppfattning/självbild så ger det otroligt mkt stryka och på så sätt utstrålar man ( genom omedvetna subtila signlaer ) en form av skönhet.

Hur står det till med din självkänsla? Om det är du som skrev inlägg 264 "ärligt, jag är faktiskt ganska snygg. Med kläder på iaf." - när du skriver, " med kläder iallafall" ... just denna meningen får mig att tvivla på att du har en bra självbild.
  • Mandarina
    Anonym skrev 2011-07-15 17:44:38 följande:
    fast nu blandar du nog ihop oss lite, jag är inte samma som den personen. Men liksom, det är ju bara att inse att vissa anses som snyggare än andra, och att det finns "normer" för vad som är snyggt och inte. Är en bra självbild verkligen synonymt med att tycka att man är snygg? Nog måste man kunna inse att man kanske inte är särskilt standardsnygg och ändå ha en bra självbild?
    Det är inte riktigt det jag pratar om. Tror tyvärr du inte alls förstår vad jag menar.

Glöm det.
  • Mandarina
    Anonym skrev 2011-07-15 17:51:32 följande:
    nej, jag förstår inte hur du menar, det är ju därför jag ställer frågor. Varför vill du inte förklara?
    Bättre att säga att du inte förstår, redan från början och faktiskt fråga mig än att dra upp en massa som du gjorde i inlägg 276. Ett tips bara Kommunikation är viktigt, framförallt när man nätdejtar
  • Mandarina
    Anonym (Sisyfos) skrev 2011-07-15 19:03:50 följande:
    Å andra sidan kan man undra över varför så många singlar vill hitta en partner? Hela den här sajten är full av människor som klagar över sina partners, manliga som kvinnliga. Det kanske rentav är bättre att vara singel? I alla fall mer lugn och ro.
    Det beror väl på. It takes 2 to tango
  • Mandarina
    Mamsis skrev 2011-07-15 20:11:46 följande:
    Fick höra häromdagen att minst 30-40 st måste man räkna med att dejta innan man hittar någon. 
    Tror inte man ska haka upp sig på att "hitta någon" utan ha kul under resans gång... och om det sen blir nåt med någon så e det ju jätteskoj!
  • Mandarina
    Bye baby Bunting skrev 2011-07-15 20:02:17 följande:
    Av ren nyfikenhet måste jag bara fråga hur många av er har en date i helgen?
    Jag dejtar en nu...
  • Mandarina
    Mamsis skrev 2011-07-15 20:11:46 följande:
    Fick höra häromdagen att minst 30-40 st måste man räkna med att dejta innan man hittar någon. 
    Fast så kan man inte säga. Allt beror ju på hur man är som person och hur väl man känner sig själv och på så sätt vet vad man vill ha och vad man behöver. Sen handlar det om erfarenhet, hur "duktig" på är på att dejta/kan dejtingkulturen.
  • Mandarina
    Mamsis skrev 2011-07-15 20:19:14 följande:
    För att förtydliga, det kändes jättebra i tfn med killen som var seriös, men när vi väl sågs.. Platt fall.
    Får man lov att fråga vad det var som gjorde att det blev "platt fall"??
Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)