• Mandarina

Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)

singelsthl skrev 2011-07-15 20:22:08 följande:
    Man går onekligen på en nitar..Men det får man väl ta antar jag Glad

En kille jag träffade inledde med att säga att han "inte gillar tjejer som pratar för mycket". Oj, vilka krav liksom
    Fast det ser inte jag som nåt "krav" utan det är väl mer än konstaterande.

Sen kan jag ju hålla med honom. Seriöst, vem gillar nåt som pratar för mycket?
  • Mandarina
    Anonym skrev 2011-07-15 20:27:56 följande:
    gulletroll: vill du inte svara på frågorna jag ställde, eller varför ignorerar du mina inlägg?
    Jag minns inte dina frågor - det var så rörigt hela din frågeställning, sorry.  Ställ dom gärna igen
  • Mandarina
    Anonym skrev 2011-07-15 20:37:42 följande:
    Nej, det var inte så rörigt. Jag undrar varför du tycker att man nödvändigtvis har en dålig självbild för att man inte tycker att man är snygg, (jag menar att man kan inse att man inte ser ut som skönhetsnormen, och ädnå ha en god självbild) och så undrar jag också om du verkligen inte tror att utseendet har någon som helst betydelse.
    Men jag tycket det var rörigt Sen om du inte tyckte det e ju en annan sak

Men vad då "snygg" Vad är snygg och vem bestämmer det??
    Å vem har sagt att utseendet inte skulle ha betydelse?

Du ser, det är det jag menar med rörigt. Du läser in och tolkar en massa grejer som jag aldrig sagt. Ursäkta om jag har en otrevlig ton men jag tycker bara det är så tröttsamt att prata med folk där kommunikation brister. Ok att kommunikation brister men då tycker jag man frågar vad personen menar när det skriver det den skriver än att bara anta en massa saker. Hänger du med?
  • Mandarina
    Anonym skrev 2011-07-15 20:45:18 följande:
    men du, det är inte så snyggt att skylla ALLT på mig.

Ok, jag tar ett extremt konkret exempel. Du skrev det här: Om det är du som skrev inlägg 264 "ärligt, jag är faktiskt ganska snygg. Med kläder på iaf." - när du skriver, " med kläder iallafall" ... just denna meningen får mig att tvivla på att du har en bra självbild.

Det är svårt att tolka det på något annat sätt än att du tycker att det faktum att personen inte tycker att hon är snygg utan kläder tyder på att hon inte har en bra självbild. Varför?
    Skylla allt på dig? Hur menar du då?

Ok.. jag fick känslan av att personen i fråga inte var så nöjd med sig själv när hon skrev den meningen. Den avslöjade liksom hennes egna syn på sig själv... när hon skriver "iallafall".... förstår du? Sen kan man hoppa över ordet snygg - jag syftade mest på sättet hon pratade om sig själv som på nåt sätt speglade hennes självbild.
    Visst man måste inte tycka man är snygg som Heide Klum ( om man nu tycker det är snyggt ) men just sättet hon skrev det på.. var det väsentliga.
  • Mandarina
    singelsthl skrev 2011-07-15 20:49:08 följande:
    Visst finns det "normer" vad som är vacker eller ej men utstrålning är så mycket viktigare.

Jag vet en del "fula" som är oerhört vackra pga just utstrålning och personlighet.
    Precis.

• Mandarina
    Anonym skrev 2011-07-15 20:44:17 följande:
    Jag svarar:p Utseendet spelar ingen roll.. Har alltid haft ganska snygga killar, enligt andra. Men min livs kärlek är inte snygg.. Men för mig är han den sexigaste jag någonsin sett. Händerna, armarna, söta kantiga stora näsan, hehe. Ler bara när vi pratar. Det handlar bara om kemi. Och mer ödmjuk och generös kille får man leta efter :)
    Jag har en teori om att attraktion är samma sak som personkemi.
  • Mandarina
    singelsthl skrev 2011-07-15 21:01:11 följande:
    Det skriver jag under på. Objektiv snygghet har ingenting med saken att göra. Man måste klicka helt enkelt, och det gör man inte automatiskt för att en person är snygg eller mindre snygg för den felen.
  • Mandarina
    koas skrev 2011-07-15 21:00:55 följande:

Har ni läst "Alla får ligga" ? Jag tyckte den var rätt kul, lättsam och med en del bra tips, man blir lite medveten om hur man beter sigGlad och vad det är som gör människor attraktiva.

*googlar snabbt som fan*
  • Mandarina
    Anonym skrev 2011-07-15 21:04:01 följande:
    jag håller inte riktigt med. Till stor del har ni rätt, men att säga att "objektiv snygghet" inte har NÅGONTING med saken att göra kan jag inte hålla med om. Men absolut finns det en masa andra saker som är väldigt viktiga.
    På vilket sätt håller du inte med? Förklara gärna hur du menar.
  • Mandarina
    singelsthl skrev 2011-07-15 21:37:34 följande:
    Jag tror att det viktiga för dig är att visa att du tycker om dig själv, att du har självförtroende. Man kanske skulle rygga tillbaka för en person som inte känner sig säker.
    Det där är A och O.
    Annars är risken att nätdejting kommer bli jobbigt.
Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)