• Mandarina

Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)

Anonym skrev 2011-07-13 15:54:27 följande:
    Men till sex... tja, en kåt kille brukar väl int e bry sig SÅ mkt om utseende, om det bara klaffar någorlunda. Men för en relation, ja då måste mkt känns rätt.. då fungerar det inte att bara stänga av lite å "få det överstökat" liksom.. Äh. Nu blev det bara mer flummigt ju!
    Fast det verkar som att killar faktiskt bryr sig om utseende även vid sex. Att kan man få en kille att känna attraktion, bli tänd på mig osv så måste ma ju se "bra" ut i hans ögon. HAr förstått att många killar funkar så. Så att man duger till sex e en bra början...  många killar tar inte vad som helst utan är kräsna.
  • Mandarina
    Päronskrutt skrev 2011-07-13 22:00:08 följande:
    Jag tycker att det verkar lättare att bara hitta en kk...men svårt som fan att hitta nån som vill vara mer seriös ...
    Men man kan ju börja som kk och se vart det leder???

Eller känns det helt galet fel? Varför isåfall? Berätta gärna, e nyfiken på att höra varför.
  • Mandarina
    Päronskrutt skrev 2011-07-13 22:19:20 följande:
    Det kändes galet förut men nu har jag ändrat inställning och tycker att det är okej.

Det svåra är att inte få allt för starka känslor då det faktiskt kan vara så att den andre inte får det....känner att jag blir lite kallhjärtad utav det och jag vill ju helst få bli kär och få känna detsamma från en man.
    Men visst kan känna själv att fan måste jag ta allt på så stort allvar, så jag försöker att inte göra det utan bara slappna av och flyta med ett tag.
    Fast det kanske kan vara bra att vara "kallhjärtad" ett tag i början, när man är i den inledande fasen att lära känna varandra... just som ett sätt att skydda sig själv. Sen allt eftersom tiden går och man har sex och även lär känna varandra på andra plan så kommer man ju märka om det finns något att bygga på och om man känner tillit till den andre personen... då kanske man kan släppa på sin "kallhjärthet" och våga öppna sig mera, för då känner man personen i fråga mer och vet vad den vill och vad man själv vill.
    Detta är en teori från min sida som jag kör på just nu.. å tror att den kan funka för att man inte ska gräva ner sig i detta med nätdejtandet, det krävs att man e lite hårdhudad så att säga. Annars kommer man bli bitter och tycka att "alla killar bara vill ligga" till slut...

som sagt, säger inte att det stämmer på alla och funkar på alla men det är en ny insikt som slagit mig och kör på den linjen just nu för att se...
  • Mandarina
    Päronskrutt skrev 2011-07-13 22:30:13 följande:
    Jag håller helt med dig på detta !!!!!!

Det är inte så jag varit men efter ett års nätdejtande (till och från) så har jag lärt mig att det är så jag måste vara.
    Men varför vill han inte nåt mer? När jag säger att man ska lära känna varandra så menar jag att man ska prova varandra på flera plan, inte bara det sexuella - för att utforska varandra och se om det kan finnas nåt där ( och i det ingår det sexuella ). Sånt tror jag inte man bara kan ta reda på genom att ses och "bestämma" sig för att henne tänker jag satsa seriöst på... utan det är en process som måste få växa fram och där ingår då även sex, så tänker jag.

Men om det verkligen inte finns nåt mer från hans sida utan bara sex och du vill nåt mer, ja då e det ju klart att du inte ska ställa upp på sex. För då har ni kommit till den punkten att han troligtvis inte vill lära känna dig mera och du uppenbarligen inte är hans typ. Eller vad säger han själv??
  • Mandarina
    Anonym (Dejting) skrev 2011-07-13 22:35:01 följande:
    Ja, man vill ju inte bli sårad. Så därför vågar man inte känna för mycket. Och just därför föredrar jag killar som också är ute efter ett seriöst förhållande för då vågar man kanske släppa loss. Men som du säger, så finns det ju inga garantier att båda kommer att känna likadant.
    Men jag tror man alltid måste ta risken att bli sårad. Det ingår liksom i dejting-spelet och något man måste lära sig hantera, för att klara av nätdejtingen.
  • Mandarina
    Anonym (Dejting) skrev 2011-07-13 22:45:30 följande:
    Resonerar precis som du gör. Håller med till 100%. Väldigt bra skrivet.
    Gulletroll skrev 2011-07-13 22:39:13 följande:
    Men jag tror man alltid måste ta risken att bli sårad. Det ingår liksom i dejting-spelet och något man måste lära sig hantera, för att klara av nätdejtingen.
    Visserligen. Det gör dock ont.
    Ja, klart det gör ont. Det gör alltid ont att bli avvisad. Men så länge du är den du är så kan du inte göra så mkt mer. Man kan ju inte tvinga fram känslor hos den andre, antingen så finns dom där eller inte. Och det handlar inte om att det skulle vara fel på dig lr nåt utan helt enkelt att ni inte är kompatibla för varandra och det är ju det man ska eftersträva i en relation, att man vill vara med varandra lika mycket och att man passar bra ihop. Det finns massor av fiskar i havet. Jag vet, lättare sagt än gjort att tänka allt det men du förstår säkert vart jag vill komma?
  • Mandarina
    Glädje58 skrev 2011-07-13 23:09:02 följande:
    Det här tror jag är väldigt viktigt att förstå, att man inte kan vara kompatibel med vem som helst. Och givetvis så ska man inte behöva göra om sig bara för att passa in. 

Anonym (nätopia) skrev 2011-07-13 22:56:09 följande:
    ...Jag tänker att jag har bara några få år kvar när jag fortfarande ser hyfsat ung och någotlunda bra ut (är 40 år),..
    Precis, det var det som var min poäng! Tack
  • Mandarina
    LivingEasy skrev 2011-07-14 01:28:34 följande:
    Nätopia

Jag kör på det oxå, man orkar inte ha ett bra spam längre ens. Utan läser profilen och plockat nått ur det och sen nått enkelt som att jag har semester nu. 

Jag har gått ifrån att rabla upp de saker man äger. Känns pubertalt  , försöker istället flicka in lite bara om vissa saker.
    Det riktiga ska komma som en överaskning för den som verkligen tog sig tid och gick på date och som även hängde med på en 2á dejt . då gillar jag komma glidande i min bil t.e.x. (som vissa tycker om)
    Ojojoj... vad för bil?? *nyifken*
    Hänger oxå på HP och bor i göteborg... hehe
  • Mandarina
    Anonym (nätopia) skrev 2011-07-14 00:19:32 följande:

Jaghandlar mer o tycker att allt för många verkar så snabbt döma ut andra människor på nätet eller efter en träff och jag tror att det m den personens försvar. Att han eller hon egentligen inte vill och vågar binda sig. Det är betydligt lättare att stanna kvar i singelträsket och inbilla sig att man är nöjd med ´sitt liv så som det är, att bli sän att  behöva blotta sig och riskera att bli  sviken.  Tycker mig se inom internetdejtingvärlden attt många verkar ha gjort detta till sökandet efter en potentiell partner till en livsstil och ingen duger. Personerna letar ständigt vidare.
    Bra skrivet!!
  • Mandarina
    Anonym (Dejting) skrev 2011-07-14 10:27:26 följande:
    Tack! Så snällt sagt av dig!
    Han stod en gång och beundrade sig själv i spegel, vilka muskler han hade! Nä! Jag bara skrattar åt det. Så jag vill inte ens ha honom som pojkvän eller som kk heller längre. Bra dock att ha i bakfickan om det krisar :)
    Det är sååå avtändande med såna killar. Ok att man bryr sig om sitt utseende men när det går till överdrigt... usch, går fetbort!!
Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)