Päronskrutt skrev 2011-07-13 22:19:20 följande:
Det kändes galet förut men nu har jag ändrat inställning och tycker att det är okej. 
Det svåra är att inte få allt för starka känslor då det faktiskt kan vara så att den andre inte får det....känner att jag blir lite kallhjärtad utav det och jag vill ju helst få bli kär och få känna detsamma från en man.
Men visst kan känna själv att fan måste jag ta allt på så stort allvar, så jag försöker att inte göra det utan bara slappna av och flyta med ett tag.
Fast det kanske kan vara bra att vara "kallhjärtad" ett tag i början, när man är i den inledande fasen att lära känna varandra... just som ett sätt att skydda sig själv. Sen allt eftersom tiden går och man har sex och även lär känna varandra på andra plan så kommer man ju märka om det finns något att bygga på och om man känner tillit till den andre personen... då kanske man kan släppa på sin "kallhjärthet" och våga öppna sig mera, för då känner man personen i fråga mer och vet vad den vill och vad man själv vill. 
Detta är en teori från min sida som jag kör på just nu.. å tror att den kan funka för att man inte ska gräva ner sig i detta med nätdejtandet, det krävs att man e lite hårdhudad så att säga. Annars kommer man bli bitter och tycka att "alla killar bara vill ligga" till slut...
som sagt, säger inte att det stämmer på alla och funkar på alla men det är en ny insikt som slagit mig och kör på den linjen just nu för att se...