• Anonym

Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)

Glädje58 skrev 2011-08-11 22:05:06 följande:
    Ska vi se... Umeå, det är ovanför stockholm det. Drömmer   Ska kolla hur lång tid det tar att flyga dit med ett litet plan...
    just över 2 timmar med ett stort
  • Anonym
    Henkan skrev 2011-08-11 22:44:58 följande:

Gah, visade sig att min bror är här hela helgen och att vi ska iväg på middag både imorgon och på lördag.

Annars mkt trevligt förslag, liksom bara snacka loss lite och dela lite tankar liksom!

Ni skulle se min bror förresten, han är ännu mer galen i ensamstående mammor än vad jag är ;) Dessutom ser han ut som en välproportionelig skogshuggare med sådana dära lite större händer =)

Ta med din bror.
  • Anonym

Garvar ihjäl mig åt en kille jag pratat en kort tid med på nätet, sen en kväll via sms, och där var han helt förändrad, ville bara prata snusk, och få nakenbilder, så jag skrev kort och gott; Jag är inte intresserad. Det blev tyst som i graven, och idag på morgonen kom ett långt sms som menade på att han endast sökte sex och inget annat, jag skrev återigen  att jag inte var intresserad, då var han tvungen att ha sista ordet och kom med en lång utläggning om att han inte fick rätta känslan för mig, och att vi inte kommer att ses irl. ... What?? Jag hade ju dissat honom två gånger, och ändå behövde han dissa tillbaka? 

I sin profil söker han seriöst förhållande, och äktenskap. Så jag skrev tillbaka att han borde ändra sin profil för han kommer inte vinna mycket på falsk markadsföring. Sen stängde jag av mobilen. Han skickar säkert något till, men det kommer jag aldrig att se eftersom det är ett kontantkort som jag slänger nu.  

• Anonym

Tror att det är dags för mig att sälla mig till denna skaran.

Efter 18 års äktenskap har jag gett mig ut på marknaden men funnit att det är en djungel av lögner och bedrägerier.

Dejt nr 1 rullade av tåget i permobil till synes uppenbart CP- skadad.
    Dejt nr 2 var minst 2 dm kortare än vad han utgav sig för att vara. För att släta över sin lögn erbjöd han mig en ny bil om jag gav honom en chans.
    Dejt nr 3 var 20 år äldre och säkert 40 kg tyngre än vad han hade angett.
    Dejt nr 4 missade att tala om en liten detalj. Nämligen att han var gift.

Fler än jag som har träffat på lögnare och människor som utger sig för att vara någon de inte är? Hur reagerar ni?
    Jag blir fly förbannad och skyr inga medel.  

• Anonym
    etanol skrev 2011-08-15 19:51:04 följande:
    *asg*
    Ber om ursäkt men...
    *asg*
    Inte du och din olycka, utan ditt inlägg...HEEEELT galet...
    *asg*
    Så, hur kan jag hjälpa dig, du kanske ska ha en hjälpläsare, för det du beskriver måste vara ett hopkok av saker, alt ett skämt...
    Dessvärre är det mina dejter det senaste halvåret.

Hur ska man komma förbi den oärliga högen och direkt slänga sig på de fina pralinerna?
    Är det brukligt att begära en daterad helkroppsbild för att vara på den säkra sidan?

Som det är nu drar jag mig lite för att besvara kontakt och när jag väl gör det så kan jag inte låta bli att misstro mannen i fråga. Jag googlar deras mailadresser och telefonnummer. Kollar upp deras arbetsplatser och försöker få så mycket bakgrundshistoria jag bara kan. Ändå törs jag inte riktigt ta steget att träffa någon efter mina missöden. 
  • Anonym
    Glädje58 skrev 2011-08-15 20:04:43 följande:
    Haka inte upp dig på detaljer nu. Försök att se det fina hos varje person Skrattande
    Tyvärr har jag svårt att se något attraktivt med lögner. Det gör bara att jag absolut inte vill lära känna en person.
  • Anonym
    Glädje58 skrev 2011-08-15 20:28:49 följande:
    Jag förstår dig. Ärligt talat, hur förnedrande är det att bli erbjuden en bil för att bli ihop med en person? Vad blir nästa "lilla" defekt han vill köpslå om?
    Ja det kändes ju inte riktigt okej.
    En vild gissning från min sida säger mig att nästa defekt att förhandla om var ögonmåttet. Du vet den där lilla detaljen som kan omvandla 12 cm till 22 osv.
    Vad glad jag är att det aldrig gick så långt. 
  • Anonym
    Glädje58 skrev 2011-08-16 22:50:31 följande:
    Jag såg i en presentation att en kvinna sökte en särbo med mycket eq. Vad menas med det? Funderar på om hon sökte någon med hög IQ...
    Emotionell intelligens
  • Anonym
    Anonym (Fundersam) skrev 2011-08-17 23:38:01 följande:

För att typ alla villa ha del av det här spelet? Man får inte säga för tidigt vad man känner, man måste vara lurig på dejt, inte liksom avslöja för mycket, man måste bete sig på ett visst sätt för att annars kan man räkna med att vara singel hela livet...

Ja listan kan göras lång med de grejer som en karl behöver gör för att ens få en uns uppmärksamhet av en kvinna, oavsett hur fantastisk han är en bit in i relationen...

Sen så framstår det som väldigt desperat att skriva samma kväll. Jag tror att många tror att det liksom är såhär: "jaha, nä han hade inget bättre för sig än att ringa nästan direkt, har han inget liv eller?". Jag tror också att ena eller båda parter kan behöva lite tid för att smälta det hela också kanske? Låta tankarna landa???

Jag vet inte!

Nu är jag inte singel, men jag uppskattar också killar som inte spelar en massa spel. Man behöver ju inte vara påflugen för det, men efter en trevlig dejt tycker jag att det hör till vanligt hyfs att man inom kort tackar för senast och berättar att man hade trevligt. Behöver inte vara ett jättelångt utlägg och smidigast är förstås om man har varandras nummer så att man kan messa. Nu såg jag att du inte hade det, men tycker i vilket fall som att du gott kan höra av dig utan att bryta mot dejtingdjungelns alla regler.
  • Anonym

Har skickat sms med en kille i över 2 månader nu, föreslagit att ses några gånger, men han säger sig alltid vara upptagen, när jag undrar så är han med vänner, eller ligger och slöar efter jobbet, vafan är han intresserad eller inte? Det är alltid olika ursäkter, och när jag drar mig undan och försöker avsluta kontakten så kommer det alltid anklagande tillbaka att han jobbar extremt mycket under sommaren för att ha råd, och vill vänta tills han har tid, när jag kommenterar att han gärna umgås med vänner, så hävdar han att det är för att koppla av. 

Jag fattar inte, jag kräver inte alls att ses jämt, men ett inledande möte kan ju inte vara så himla svårt att få till? Vi vet ju inte ens om det blir fler sen.

Jag väntar mig inte att han ska dumpa alla vänner och inte ha någon fritid, men ett simpelt jäkla möte, hur svårt ska det vara?  

Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)