• Anonym

Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)

singelsthl skrev 2011-07-13 19:38:32 följande:
    Men då har du ingen/inga bra bild(er). Jag är inte inne så ofta på HP, kanske nån gång i veckan. Kikar jag nu så har jag 763 meddelanden, 28 olästa (rensade alla för nån månad sedan). Svarar kanske ca 10 % uppskattningsvis. Bor iofs i Stockholm (söker "seriöst förhållande" och frågan ang. barn har jag besvarat med "inga, men vill ha" Är 27 år)

Var bor du?
    Östergötland. Jag tycker att mina bilder är ganska rättvisande. Jag är liksom inte snygg för fem öre, och vill inte lägga ut nån photoshoppad bild som jag tagit uppifrån för att se snyggare ut, det känns som att vilseleda folk och skulle kännas skitpinsamt när man väl träffade folk sen...
  • Anonym

Jag var på dejt en gång.. Hade snackat ett tag. Vi sitter och pratar och det är trevligt. Mitt i min mening, säger han " nä, ska vi ta och knulla lite?" Jag blev aningen chockad. Hur knullar man lite förresten ?:p

• Anonym

Nä, faan heller! Han hade säkert fru hemma...

• Anonym

Jag kan inte svara för vad folk "gör för fel" inom online-dejting, men en förklaring är ju "ungefär samma fel som vid irl-raggning". Pratade onlinedejting med en ytlig bekant som beklagade sig över att det gick så dåligt för honom med sånt. Vi satt vid tillfället på ett café och gick till disken för att hämta mer kaffe, varpå han försöker flirta/ragga/jag vet inte vad på servitrisen med världens mest plumpa kommentar till henne. Jag kan ana varför han har svårt att få ragg irl, NOLL känsla för att faktiskt flirta upp en stämning med någon, han verkade tro att raggning bara går ut på att klampa fram och säga "rätt" sak till tillräckligt många tjejer tills någon nappar och vill de inte ha honom är det för att han är för "snäll". 

Jag gissar att han beter sig ungefär likadant när han onlinedejtar, dvs saknar förståelse för att det ska klicka mellan människorna och att det inte räcker att försöka bete sig raggigt på "rätt sätt". 

• Anonym

äh, jag kommer aldrig träffa nån. Ju fler bilder, desto färre som skriver till mig får jag. Jag är skitful liksom. Vad ska man göra åt det? Jag är smart och rolig, men som ni ser, många killar vill bara har snygga tjejer...

• Anonym
    Anonym (Sisyfos) skrev 2011-07-15 13:20:52 följande:
    De kvinnorna jag chattar med nu är överjordiskt vackra. De har minst en masterutbildning bakom sig och de är framgångsrika i affärslivet. De talar bra engelska även om deras modersmål är spanska eller franska.

Min poäng är att om inte rätt person finns i ens närhet så lönar det sig att leta någon annanstans.
    Och alla de där kvinnorna är verkligen på riktigt? Det förekommer mycket scammande vet du... Men visst har du rätt, självklart finns det såna kvinnor också, så jag hoppas att det är såna du träffar!
  • Anonym
    Anonym (Sisyfos) skrev 2011-07-15 14:32:55 följande:
    Sant att det finns många scammare utomlands.

Tricket är att börja prata om saker som bara intresserar tjejer.

Jag brukar fråga om vad hon tror om Jimmy Choo i höst.

Blir svaret: I vilket lag spelar han, då brukar jag tacka för mig.
    du missar nog många tjejer då, deet finns många som är ointresserade. Men det är klart, såna tjejer kanske du inte är intresserad av ändå... :)
  • Anonym

Och jag tycker det är jättecharmigt m killar som inte bryr sig om mode. De ska vara hela och rena, såklart;) Men modeslaven vill jag vara sj:)

• Anonym
    Anonym (sa) skrev 2011-07-15 16:17:51 följande:
    ärligt, jag är faktiskt ganska snygg. Med kläder på iaf. (syns ju att man fött barn utan) Men jag fick inte ett dugg mer mail, trots bilder. SÅ... nog inte så det är. vet inte vad det är. Är kanske nån viss "typ" av kvinna dom letar efter.. eller nån utan barn kanske?
    ja, det kanske är nån särskilt typ.. jag har inte barn iaf, men visst finns det säkert en del som hellre träffar nån utan barn.
  • Anonym
    Gulletroll skrev 2011-07-15 16:50:01 följande:
    Ärligt, så tror jag inte det handlar om att vara snygg eller inte snygg. Utan tror snarare det handlar om sättet man framställer sig själv på, personligheten och attityden. Allt sånt utstrålar man och påverkar hur "snygg" man är eller inte. Jag tror att attraktion eg. inte har så mkt med utseende att göra. Men man kan lätt få för sig det. Det är en vanlig mänsklig reaktion/feltolkning...
    fast nu pratar vi ju om hur det är på internet, då ser man ju inte särskilt mkt av utstrålning och såna grejer. Nåt beror det ju på att jag får färre mail när jag lägger upp fler bilder. Och det är inte konstiga bilder, utan bilder där jag ser trevlig och glad ut.
Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)