• Anonym

Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)

Ah, ok! Det ska jag också göra!

• Anonym

Men hallå? En tjej som stöter på mig?! Jaja.. Och detta med kort romans är nog inte min grej.. Vill de inte bara knulla då?!

• Anonym

Jag har inte skrivit ngt i min pres än.. Så nog går de mycket på utseendet, rakt av. Men d funkar nog mest som tjej.

• Anonym
    Anonym (Mia) skrev 2011-07-23 15:55:46 följande:
    En annan sak. Varför är det så många män som ska ha tag i någon som är 15-20 år yngre? Jag vill träffa någon i ungefär min egen ålder, men dom tycker uppenbarligen att jag är för gammal. Är man för gammal vid 43? Skulle inte tro det!
    Jag är 45 men ser ut som 35 och dejtar bara män mellan cirka 35-40 ibland ännu yngre. Tycker det är jättesvårt att träffa någon i min egen ålder eller äldre som inte är gubbig.
    Just nu är jag tillsammans med en man som är 39, vi känns jämngamla...
    Jag har inte upplevt att yngre män inte är intresserade pga åldern, tvärtom.
    Äldre män vill däremot gärna ha yngre damer... 
  • Anonym
    Anonym (???) skrev 2011-07-23 16:04:08 följande:
    Ä det  inte lite status bland yngre killar att få ngn äldre i säng, men när det gäller att binda sig och skaffa familj så väljer man ist ngn yngre el. jämngammal? 
    Har fått för mig det. 
    Nej, jag har längre förhållanden med yngre män. Den yngste som var 14 år yngre var jag dock bara tillsammans med ett år och han var inte redo att binda sig för livet men min dotters pappa som är 9 år yngre var jag tillsammans med i fyra år och efter det en man som var 7 år yngre i 4 år och i båda fallen var det jag som bröt.
    Min nuvarande som jag också har barn med planerar jag bröllop med så det är också seriöst men visst har jag haft engångsligg med yngre män också men det har varit en ömsesidig önskan. Jag ser nog inte tillräckligt gammal ut för att vara en cougar på det sättet  
  • Anonym
    Anonym (???) skrev 2011-07-23 16:12:04 följande:
    Låter uppmuntrande :)
    Men jag antar att åldern spelar mindre roll så länge man inte ser ut som sin ålder! :D 
    Nej, detta låter ju som skryt men jag är extremt vacker, lång slank och har jobbat som modell i många år så jag är nog ett kap för alla åldrar men 30-åringar brydde sig definitivt inte om att jag var 10 år äldre när jag var som värst i dejtingträsket. Men när man sedan väl träffade någon att stadga sig med blev det ju förståss bråttom att skaffa barn... enda nackdelen om han är barnlös och vill ha barn.... den biologiska klockan tickar....
  • Anonym
    Baginbox skrev 2011-07-23 16:17:53 följande:
    Jag gjorde en liten snabb räkning och kom fram till att ca 40% av kvinnorna mellan 45-50 letade män 9+ år yngre än de själva. Nu ska i ärlighetens namn också sägas att flertalet accepterade män upp till ett par år äldre än de själva också. Resultatet är inte statistiskt säkerställt ;)
    Låter rimligt
  • Anonym
    Greenstrange skrev 2011-07-23 16:21:02 följande:
    En kanske ofin fråga, vad var dina kriterier på dina dejter? Att de skall vara yngre är ju ganska tunt (enligt min åsikt)
    Jag dejtar ju inte just nu men när jag dejtade som mest så tycker jag smak när det gäller musik, film och böcker är viktigt och säger mycket om personen i fråga passar mig eller inte. Värderingar och personlighet får man ju ta reda på efterhand...
    Vill ha en intelligent, självständig och världsvan man som är socialt kompetent. Det viktigaste är ett stort varmt hjärta, humor och känslosam samt sexuellt experimentlusta... eller jag lust till livet, lust och glädje i alla sammanhang är sexigt. Jag vill själv njuta av livet så mycket som möjligt. Bittra bessevissers gör sig icke besvär. Är de dessutom snåla kontrollfreaks med lynnigt temperament så drar jag direkt...

Vad som gör att det i slutändan säger klick är svårt att säga... kemi.
    Utseendemässigt vill jag gärna ha blå ögon och så lite kroppsbehåring som möjligt samt hellre smal än tjock och musklig.
  • Anonym
    Anonym (Mia) skrev 2011-07-23 16:53:06 följande:
    Jag funderar på en annan sak också. Jag vägde ungefär 15 kg för mycket förut och jag kan tänka mig att det påverkar män och att de gärna väljer bort då. Men nu har jag gått ner 10 kg (och fortsätter ner) och då känns det som att man är körd liksom. Har man en gång varit för stor ja då har man bränt alla skepp eller nåt. De ser min bild och tänker. "Jaså hon - ja hon väger för mycket."
    Lägg upp en ny profil med ny bild...
  • Anonym
    Anonym (Mia) skrev 2011-07-23 16:53:06 följande:
    Jag funderar på en annan sak också. Jag vägde ungefär 15 kg för mycket förut och jag kan tänka mig att det påverkar män och att de gärna väljer bort då. Men nu har jag gått ner 10 kg (och fortsätter ner) och då känns det som att man är körd liksom. Har man en gång varit för stor ja då har man bränt alla skepp eller nåt. De ser min bild och tänker. "Jaså hon - ja hon väger för mycket."
    Annars är det ju ofta tvärtom, folk lägger upp snygga bilder men ser för jävliga ut och mycket tjockare i verkligheten.
    Själv ser jag fulare ut på min bild än i verkligheten för jag vill inte ha de som bara går på utseendet... 
Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)