• Anonym

Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)

Gulletroll skrev 2011-07-15 17:03:26 följande:
    Jag tror att ens inre avspeglas i det yttre.
    så alla som är ansedda vackra har bara ett vackert inre? Jag har ett fult inre, m a o?
  • Anonym
    Gulletroll skrev 2011-07-15 17:13:15 följande:
    Tror du missförstår mig.

Nr 1: vad är vackert/snygg och vem bestämmer det? Alla gillar olika. Det du tycker är fult kan en annan anse vara det mest vackra.

Nr2: Har man en bra självkänsla, en bra självuppfattning/självbild så ger det otroligt mkt stryka och på så sätt utstrålar man ( genom omedvetna subtila signlaer ) en form av skönhet.

Hur står det till med din självkänsla? Om det är du som skrev inlägg 264 "ärligt, jag är faktiskt ganska snygg. Med kläder på iaf." - när du skriver, " med kläder iallafall" ... just denna meningen får mig att tvivla på att du har en bra självbild.
    fast nu blandar du nog ihop oss lite, jag är inte samma som den personen. Men liksom, det är ju bara att inse att vissa anses som snyggare än andra, och att det finns "normer" för vad som är snyggt och inte. Är en bra självbild verkligen synonymt med att tycka att man är snygg? Nog måste man kunna inse att man kanske inte är särskilt standardsnygg och ändå ha en bra självbild?
  • Anonym
    Gulletroll skrev 2011-07-15 17:46:54 följande:
    Det är inte riktigt det jag pratar om. Tror tyvärr du inte alls förstår vad jag menar.

Glöm det.
    nej, jag förstår inte hur du menar, det är ju därför jag ställer frågor. Varför vill du inte förklara?
  • Anonym
    Gulletroll skrev 2011-07-15 17:56:03 följande:
    Bättre att säga att du inte förstår, redan från början och faktiskt fråga mig än att dra upp en massa som du gjorde i inlägg 276. Ett tips bara Kommunikation är viktigt, framförallt när man nätdejtar
    ...va? Jag frågar ju nu, men du svarar ändå inte.
  • Anonym

och vadå dra upp en massa, jag vill jättegärna ha svar på frågorna. Det är de tankar jag får när jag läser inlägget du skriver, och jag tycker att de är väldigt relevanta. Kommunikation är ingen envägsgrej...

• Anonym
    Anonym (Sisyfos) skrev 2011-07-15 19:03:50 följande:
    Å andra sidan kan man undra över varför så många singlar vill hitta en partner? Hela den här sajten är full av människor som klagar över sina partners, manliga som kvinnliga. Det kanske rentav är bättre att vara singel? I alla fall mer lugn och ro.
    tja, jag är singel nu men jag har aldrig haft några såna problem i relationer som många som skriver här har... Men jag instämmer, jag är hellre ensam än i såna relationer som många här verkar ha.
  • Anonym

gulletroll: vill du inte svara på frågorna jag ställde, eller varför ignorerar du mina inlägg?

• Anonym

Kanske dum inledning.." gillar inte tjejer som snackar mycket" får man ju munhäfta direkt...

• Anonym

Nej, det var inte så rörigt. Jag undrar varför du tycker att man nödvändigtvis har en dålig självbild för att man inte tycker att man är snygg, (jag menar att man kan inse att man inte ser ut som skönhetsnormen, och ädnå ha en god självbild) och så undrar jag också om du verkligen inte tror att utseendet har någon som helst betydelse.

• Anonym

Jag svarar:p Utseendet spelar ingen roll.. Har alltid haft ganska snygga killar, enligt andra. Men min livs kärlek är inte snygg.. Men för mig är han den sexigaste jag någonsin sett. Händerna, armarna, söta kantiga stora näsan, hehe. Ler bara när vi pratar. Det handlar bara om kemi. Och mer ödmjuk och generös kille får man leta efter :)

Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)