• Päronskrutt

Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)

Har dejtat på nätet i ett år, är ensam med tre barn så det är inte lätt att komma ut i riktiga världen och träffa nån.
    Brukar chatta i nån vecka, smsa (kontantkort) nån vecka och sen träffas, vill inte hålla på för länge för att man inte ska bygga upp några förväntningar osv.
    Men nu börjar jag ledsna lite, har träffat kanske 10 st på ett år och antagligen så finns inte kemin (och det är helt okej) eller så tycker man att den finns men sen så rinner det ur sanden allting. Jag har inga problem med att säga att jag vill ses igen eller ta kontakt men vill samtidigt inte vara för på. Jag har ingen brådska nånstans utan tar det lugnt och sansat.

Vill egentligen inte så mycket med denna tråd men kanske kan vi ösa ur oss lite skit här om nätdejting, om vi varit på en riktig usel dejt eller vill ha råd när vi ska smsa,ringa eller ej.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-13 06:55
    Så roligt att fler och fler delar med sig av sina erfarenheter här, precis det jag ville. Fortsätt med det och fortsätt även att hålla tråden shysst mot varandra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-14 10:16
    EFTERLYSER MER SVAR FRÅN KILLAR !!

• Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)
  • Anonym

gulletroll: vill du inte svara på frågorna jag ställde, eller varför ignorerar du mina inlägg?

• Mandarina
    Mamsis skrev 2011-07-15 20:19:14 följande:
    För att förtydliga, det kändes jättebra i tfn med killen som var seriös, men när vi väl sågs.. Platt fall.
    Får man lov att fråga vad det var som gjorde att det blev "platt fall"??
  • Mandarina
    singelsthl skrev 2011-07-15 20:22:08 följande:
    Man går onekligen på en nitar..Men det får man väl ta antar jag Glad

En kille jag träffade inledde med att säga att han "inte gillar tjejer som pratar för mycket". Oj, vilka krav liksom
    Fast det ser inte jag som nåt "krav" utan det är väl mer än konstaterande.

Sen kan jag ju hålla med honom. Seriöst, vem gillar nåt som pratar för mycket?
  • Mandarina
    Anonym skrev 2011-07-15 20:27:56 följande:
    gulletroll: vill du inte svara på frågorna jag ställde, eller varför ignorerar du mina inlägg?
    Jag minns inte dina frågor - det var så rörigt hela din frågeställning, sorry.  Ställ dom gärna igen
  • Anonym

Kanske dum inledning.." gillar inte tjejer som snackar mycket" får man ju munhäfta direkt...

• Anonym

Nej, det var inte så rörigt. Jag undrar varför du tycker att man nödvändigtvis har en dålig självbild för att man inte tycker att man är snygg, (jag menar att man kan inse att man inte ser ut som skönhetsnormen, och ädnå ha en god självbild) och så undrar jag också om du verkligen inte tror att utseendet har någon som helst betydelse.

• Mandarina
    Anonym skrev 2011-07-15 20:37:42 följande:
    Nej, det var inte så rörigt. Jag undrar varför du tycker att man nödvändigtvis har en dålig självbild för att man inte tycker att man är snygg, (jag menar att man kan inse att man inte ser ut som skönhetsnormen, och ädnå ha en god självbild) och så undrar jag också om du verkligen inte tror att utseendet har någon som helst betydelse.
    Men jag tycket det var rörigt Sen om du inte tyckte det e ju en annan sak

Men vad då "snygg" Vad är snygg och vem bestämmer det??
    Å vem har sagt att utseendet inte skulle ha betydelse?

Du ser, det är det jag menar med rörigt. Du läser in och tolkar en massa grejer som jag aldrig sagt. Ursäkta om jag har en otrevlig ton men jag tycker bara det är så tröttsamt att prata med folk där kommunikation brister. Ok att kommunikation brister men då tycker jag man frågar vad personen menar när det skriver det den skriver än att bara anta en massa saker. Hänger du med?
  • Sööderbönan
    Gulletroll skrev 2011-07-15 20:32:54 följande:
    Fast det ser inte jag som nåt "krav" utan det är väl mer än konstaterande.

Sen kan jag ju hålla med honom. Seriöst, vem gillar nåt som pratar för mycket?
    nja, jag tycker det var lite plumpt sagt. jag gillar inte heller personer som pratar för mycket, men jag hade ju knappt öppnat munnen ju Förvånad 

För övrigt var han blond, och inte mörk som på bilderna. Hade minst 40 kg övervikt, men bilder på sig själv för kanske 5 år sen. Så det kanske spelar in i min reaktion på det hela.
  • Sööderbönan
    Anonym skrev 2011-07-15 20:36:02 följande:
    Kanske dum inledning.." gillar inte tjejer som snackar mycket" får man ju munhäfta direkt...
    Ja precis. Men som tur var var han verkligen inget att hänga i julgranen, så den tunghäftan kan jag leva med Flört
  • Anonym

Jag svarar:p Utseendet spelar ingen roll.. Har alltid haft ganska snygga killar, enligt andra. Men min livs kärlek är inte snygg.. Men för mig är han den sexigaste jag någonsin sett. Händerna, armarna, söta kantiga stora näsan, hehe. Ler bara när vi pratar. Det handlar bara om kemi. Och mer ödmjuk och generös kille får man leta efter :)

Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)