• Päronskrutt

Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)

Har dejtat på nätet i ett år, är ensam med tre barn så det är inte lätt att komma ut i riktiga världen och träffa nån.
    Brukar chatta i nån vecka, smsa (kontantkort) nån vecka och sen träffas, vill inte hålla på för länge för att man inte ska bygga upp några förväntningar osv.
    Men nu börjar jag ledsna lite, har träffat kanske 10 st på ett år och antagligen så finns inte kemin (och det är helt okej) eller så tycker man att den finns men sen så rinner det ur sanden allting. Jag har inga problem med att säga att jag vill ses igen eller ta kontakt men vill samtidigt inte vara för på. Jag har ingen brådska nånstans utan tar det lugnt och sansat.

Vill egentligen inte så mycket med denna tråd men kanske kan vi ösa ur oss lite skit här om nätdejting, om vi varit på en riktig usel dejt eller vill ha råd när vi ska smsa,ringa eller ej.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-13 06:55
    Så roligt att fler och fler delar med sig av sina erfarenheter här, precis det jag ville. Fortsätt med det och fortsätt även att hålla tråden shysst mot varandra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-14 10:16
    EFTERLYSER MER SVAR FRÅN KILLAR !!

• Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)
  • Anonym
    Gulletroll skrev 2011-07-15 17:56:03 följande:
    Bättre att säga att du inte förstår, redan från början och faktiskt fråga mig än att dra upp en massa som du gjorde i inlägg 276. Ett tips bara Kommunikation är viktigt, framförallt när man nätdejtar
    ...va? Jag frågar ju nu, men du svarar ändå inte.
  • Anonym

och vadå dra upp en massa, jag vill jättegärna ha svar på frågorna. Det är de tankar jag får när jag läser inlägget du skriver, och jag tycker att de är väldigt relevanta. Kommunikation är ingen envägsgrej...

• Anonym (Sisyfos)

Å andra sidan kan man undra över varför så många singlar vill hitta en partner? Hela den här sajten är full av människor som klagar över sina partners, manliga som kvinnliga. Det kanske rentav är bättre att vara singel? I alla fall mer lugn och ro.

• Mandarina
    Anonym (Sisyfos) skrev 2011-07-15 19:03:50 följande:
    Å andra sidan kan man undra över varför så många singlar vill hitta en partner? Hela den här sajten är full av människor som klagar över sina partners, manliga som kvinnliga. Det kanske rentav är bättre att vara singel? I alla fall mer lugn och ro.
    Det beror väl på. It takes 2 to tango
  • Anonym
    tja, jag är singel nu men jag har aldrig haft några såna problem i relationer som många som skriver här har... Men jag instämmer, jag är hellre ensam än i såna relationer som många här verkar ha.
  • koas
    Håller med dig lite där... Därför har jag vart singel skitlänge, för att slippa ifrån bergochdalbanan och vila lite. Men ibland tänker jag ju ändå att det skulle vara lite mysigt om det fanns nån här att dela livet med.Glad
  • Anonym (sa)
               Viss sanning där... på ett svart humorvis!

fast jag klagade faktiskt inte särskilt mkt på mitt ex, även om han hade sina sidor, jag älskade honom innerligt å hade karln bara inte gjort slut, så hade jag vårdat relationen ömt. Länge, länge. Jag är inte typen som gnäller så.. tror många är sådana, för att dom inte levt några år ensamma och upptäckt hur pass svårt det kan vara, att träffa rätt i kärleken när man är lite äldre å har barn. (en del jag känner har också ångrat att de inte vårdade sin relation mer, och inte var mer tacksamma för det som var bra, medan det var.. utan istället surade och bråkade sönder den.)
  • Bye baby Bunting

Av ren nyfikenhet måste jag bara fråga hur många av er har en date i helgen?

• Baginbox
    Bättre att vara singel som singel definitivt.  Ensam i ett förhållande suger.

Sen är den här sajten inte alldeles tokig att ha som lite dejtingsida heller. Här finns en hel drös singlar och här får man en annan bild genom att man faktiskt blottar sina tankar och sig själv på ett annat sätt än på en dejtingsida. Det folk skriver här säger rätt mycket mer än flosklerna på dejtingsajterna.
  • Sööderbönan
    Bye baby Bunting skrev 2011-07-15 20:02:17 följande:
    Av ren nyfikenhet måste jag bara fråga hur många av er har en date i helgen?
    Jag har Glad Du då?
Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)