• Päronskrutt

Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)

Har dejtat på nätet i ett år, är ensam med tre barn så det är inte lätt att komma ut i riktiga världen och träffa nån.
    Brukar chatta i nån vecka, smsa (kontantkort) nån vecka och sen träffas, vill inte hålla på för länge för att man inte ska bygga upp några förväntningar osv.
    Men nu börjar jag ledsna lite, har träffat kanske 10 st på ett år och antagligen så finns inte kemin (och det är helt okej) eller så tycker man att den finns men sen så rinner det ur sanden allting. Jag har inga problem med att säga att jag vill ses igen eller ta kontakt men vill samtidigt inte vara för på. Jag har ingen brådska nånstans utan tar det lugnt och sansat.

Vill egentligen inte så mycket med denna tråd men kanske kan vi ösa ur oss lite skit här om nätdejting, om vi varit på en riktig usel dejt eller vill ha råd när vi ska smsa,ringa eller ej.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-13 06:55
    Så roligt att fler och fler delar med sig av sina erfarenheter här, precis det jag ville. Fortsätt med det och fortsätt även att hålla tråden shysst mot varandra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-14 10:16
    EFTERLYSER MER SVAR FRÅN KILLAR !!

• Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)
  • Anonym (less)

Har en rätt rolig mailkonversation med en kille just nu:)
    Efter några mail frågade han om jag hade lust att ses nån dag, visst jag hittar gärna på nåt kul. Vill du mysa? Hm nä jag vill inte mysa på första dejten... Nu försöker han övertyga mig om alla fördelar med att mysa;läs ligga direkt o jag försöker övertyga honom om varför inte!! Haha

• Vet varken ut eller in

En till HP:are här... ; ) Jag har bara träffat en kille än och han var ingen hit. Det tyckte nog inte han att jag var heller... ; )

En kille mailade mig, han skrev nåt alldagligt. Men jag såg inte det på en gång. Jag var inloggad men gjorde annat en stund. När jag kollar mailen ca en halvtimme efter att han skickat första mailet så ligger det ett till där. I det skriver han att nu var det si och så länge sen han mailade mig och fortfaaaaarande inget svar!!! Ett brev kunde jag väl bevärdiga honom iaf??????!!! Kan ju säga att jag inte svarade på det och han har tack och lov inte skickat nåt mer efter det heller. Det finns en del killar där som jag får stalker-vibbar av.

Jag kontaktar killar som har en presentation som fångar mig, där jag känner att vi har nåt gemensamt eller att den sticker ut på ett bra sätt. Jag svarar inte alla som mailar mig, det beror på hur och vad de skriver. Jag har ingen bild men har förklarat varför i min presentation. Trots det så är det ganska många som kontaktar mig. Men jag har privata foton i albumet som jag lämnar ut om det är nån som jag tycker känns ok.

Men jag fattar verkligen inte de som inte har ett ord i sin presentation, men däremot ett gäng bilder! Visst, det är klart att utseendet har betydelse men det är väl inte det enda man är intresserad av eller?? Aldrig att jag kontaktar nån som ser hur bra ut som helst men som inte har skrivit nåt om sig själv. Nope.

• johannah79

Jag är oxå med på HP och skriver ganska uttryckligt att jag bara är ute efter en kort romans, detta till trots har jag fått fina brev och frågor som visar på att de faktiskt läst min pres. Jag har bara en enda bild och min pres är extremt rakt på sak och endast två rader. Jag har fått mindre än en handfull "snuskiga" mail och resten är fina, jag kanske har haft tur...? Nu dejtar jag en del, får se hur det går :) Med andra ord, jag har faktiskt inget illa att säga om nätdejting... (kan ju komma att ändras...)

• Päronskrutt
    Anonym (less) skrev 2011-07-14 21:50:44 följande:
    Har en rätt rolig mailkonversation med en kille just nu:)
    Efter några mail frågade han om jag hade lust att ses nån dag, visst jag hittar gärna på nåt kul. Vill du mysa? Hm nä jag vill inte mysa på första dejten... Nu försöker han övertyga mig om alla fördelar med att mysa;läs ligga direkt o jag försöker övertyga honom om varför inte!! Haha
    Hahahahahahahahahaha
  • Anonym (sa)

å så visade sig killen jag pratade med vara gift..??? Fast tydligen är dom inte skrivna på samma adress. men när jag googlade honom så har nån skrivit om honom på en blogg, och han och hans fru har tydligen haft ett on/off förhållande i några år. Äh...  HP suger. Tycker jag ärligt. Men det kan nog vara olika från stad till stad, skulle jag tippa. Just i min stad är det superlite manliga singlar, till skillnad från en del städer som är mindre än min.. ?? Men men..  Äh. Ids inte pyssla med det här mer på ett tag, känner jag. har viktigare saker att göra i mitt liv.  *kastar in handduken*

• Päronskrutt
    Anonym (sa) skrev 2011-07-15 09:26:23 följande:
    å så visade sig killen jag pratade med vara gift..??? Fast tydligen är dom inte skrivna på samma adress. men när jag googlade honom så har nån skrivit om honom på en blogg, och han och hans fru har tydligen haft ett on/off förhållande i några år. Äh...  HP suger. Tycker jag ärligt. Men det kan nog vara olika från stad till stad, skulle jag tippa. Just i min stad är det superlite manliga singlar, till skillnad från en del städer som är mindre än min.. ?? Men men..  Äh. Ids inte pyssla med det här mer på ett tag, känner jag. har viktigare saker att göra i mitt liv.  *kastar in handduken*
    Hur fan du kan han vara då som lämnar ut sitt namn ??

Visst suger det ibland och man behöver en paus men sen är det back on track igen.
  • Anonym (Dejting)

Men what the fuck! Vet PRECIS hur du känner dig. Råkade ut för en kille som var sambo med sin f. d. Det kom fram på femte daten när jag börjat få känslor för honom. Man vill verkligen ge upp å kalla alla killar för idioter. Hur FAN tänker de???

• Anonym (Sisyfos)

Som nybliven singelkille testade jag svenska dejtingsajter, men fick inte ut något av det.

En sajt hade någon sorts bugg i mina inställningar så bara äldre norska kvinnor hörde av sig. Mette-Marit i Stavanger i all ära, men det var kanske inte vad jag letade efter.

Sedan provade jag på en annan sajt men resultatet var lika klent. Kvinnor i min egen ålder (40+) verkade helt inne i sin nya roll som milfar och jagade bortamatcher med 30-åringar, medan jag själv fick brev från dyslektiska fembarnsmammor i Dalarna som bara ville åka finlandsbåt och dricka sugrörsdrinkar de läst om i Aftonbladet.

Finns det ingenstans, tänkte jag, där välutbildade vackra kvinnor vill umgås med en kille som jag? Kvinnor som är omgivna av egoistiska självgoda macho-män? Jo faktiskt, visade det sig. I andra länder.

De kvinnorna jag chattar med nu är överjordiskt vackra. De har minst en masterutbildning bakom sig och de är framgångsrika i affärslivet. De talar bra engelska även om deras modersmål är spanska eller franska.

Min poäng är att om inte rätt person finns i ens närhet så lönar det sig att leta någon annanstans.

• FIame
    Anonym (Sisyfos) skrev 2011-07-15 13:20:52 följande:
    Som nybliven singelkille testade jag svenska dejtingsajter, men fick inte ut något av det.

En sajt hade någon sorts bugg i mina inställningar så bara äldre norska kvinnor hörde av sig. Mette-Marit i Stavanger i all ära, men det var kanske inte vad jag letade efter.

Sedan provade jag på en annan sajt men resultatet var lika klent. Kvinnor i min egen ålder (40+) verkade helt inne i sin nya roll som milfar och jagade bortamatcher med 30-åringar, medan jag själv fick brev från dyslektiska fembarnsmammor i Dalarna som bara ville åka finlandsbåt och dricka sugrörsdrinkar de läst om i Aftonbladet.

Finns det ingenstans, tänkte jag, där välutbildade vackra kvinnor vill umgås med en kille som jag? Kvinnor som är omgivna av egoistiska självgoda macho-män? Jo faktiskt, visade det sig. I andra länder.

De kvinnorna jag chattar med nu är överjordiskt vackra. De har minst en masterutbildning bakom sig och de är framgångsrika i affärslivet. De talar bra engelska även om deras modersmål är spanska eller franska.

Min poäng är att om inte rätt person finns i ens närhet så lönar det sig att leta någon annanstans.
    Haha Glad, ungefär min upplevelse också.
  • Anonym

Jag kan inte svara för vad folk "gör för fel" inom online-dejting, men en förklaring är ju "ungefär samma fel som vid irl-raggning". Pratade onlinedejting med en ytlig bekant som beklagade sig över att det gick så dåligt för honom med sånt. Vi satt vid tillfället på ett café och gick till disken för att hämta mer kaffe, varpå han försöker flirta/ragga/jag vet inte vad på servitrisen med världens mest plumpa kommentar till henne. Jag kan ana varför han har svårt att få ragg irl, NOLL känsla för att faktiskt flirta upp en stämning med någon, han verkade tro att raggning bara går ut på att klampa fram och säga "rätt" sak till tillräckligt många tjejer tills någon nappar och vill de inte ha honom är det för att han är för "snäll". 

Jag gissar att han beter sig ungefär likadant när han onlinedejtar, dvs saknar förståelse för att det ska klicka mellan människorna och att det inte räcker att försöka bete sig raggigt på "rätt sätt". 

Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)