• Päronskrutt

Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)

Har dejtat på nätet i ett år, är ensam med tre barn så det är inte lätt att komma ut i riktiga världen och träffa nån.
    Brukar chatta i nån vecka, smsa (kontantkort) nån vecka och sen träffas, vill inte hålla på för länge för att man inte ska bygga upp några förväntningar osv.
    Men nu börjar jag ledsna lite, har träffat kanske 10 st på ett år och antagligen så finns inte kemin (och det är helt okej) eller så tycker man att den finns men sen så rinner det ur sanden allting. Jag har inga problem med att säga att jag vill ses igen eller ta kontakt men vill samtidigt inte vara för på. Jag har ingen brådska nånstans utan tar det lugnt och sansat.

Vill egentligen inte så mycket med denna tråd men kanske kan vi ösa ur oss lite skit här om nätdejting, om vi varit på en riktig usel dejt eller vill ha råd när vi ska smsa,ringa eller ej.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-13 06:55
    Så roligt att fler och fler delar med sig av sina erfarenheter här, precis det jag ville. Fortsätt med det och fortsätt även att hålla tråden shysst mot varandra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-14 10:16
    EFTERLYSER MER SVAR FRÅN KILLAR !!

• Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)
  • Anonym (sa)
    Päronskrutt skrev 2011-07-15 12:33:00 följande:
    Hur fan du kan han vara då som lämnar ut sitt namn ??

Visst suger det ibland och man behöver en paus men sen är det back on track igen.
    ja, det kan man fråga sig.... Hur dum han var som gjorde det. Han kanske tänkte dra valsen att dom är  på väg att skiljas... för det är väl betänketid å sånt. men jag ids inte ens fråga å få höra lögner... orkar inte med trassel. OM han nu hade varit en ärlig människa, så hade han väl förklarat läget så direkt. Inte låtit någon "få reda på det" på det viset liksom.. När jag frågade hur länge han varit singel, så undvek han frågan.. Hm.. NEJ TACK.

Nä. Måste finnas andra sätt att träffa män än på nätet.. känns mest fel. Men som sagt. Orkar inte ens tänka i dom banorna just nu. Får lägga ner ett tag helt enkelt.
  • Anonym (Dejting)
    Anonym (Sisyfos) skrev 2011-07-15 13:20:52 följande:
    Som nybliven singelkille testade jag svenska dejtingsajter, men fick inte ut något av det.

En sajt hade någon sorts bugg i mina inställningar så bara äldre norska kvinnor hörde av sig. Mette-Marit i Stavanger i all ära, men det var kanske inte vad jag letade efter.

Sedan provade jag på en annan sajt men resultatet var lika klent. Kvinnor i min egen ålder (40+) verkade helt inne i sin nya roll som milfar och jagade bortamatcher med 30-åringar, medan jag själv fick brev från dyslektiska fembarnsmammor i Dalarna som bara ville åka finlandsbåt och dricka sugrörsdrinkar de läst om i Aftonbladet.

Finns det ingenstans, tänkte jag, där välutbildade vackra kvinnor vill umgås med en kille som jag? Kvinnor som är omgivna av egoistiska självgoda macho-män? Jo faktiskt, visade det sig. I andra länder.

De kvinnorna jag chattar med nu är överjordiskt vackra. De har minst en masterutbildning bakom sig och de är framgångsrika i affärslivet. De talar bra engelska även om deras modersmål är spanska eller franska.

Min poäng är att om inte rätt person finns i ens närhet så lönar det sig att leta någon annanstans.
    Det är bra att det finns möjligheter att söka någon annanstans. Samtidigt måste man vara realistisk: en kvinna från ett annat land har sitt liv där, det blir inte så lätt att lämna allt och flytta hit eller tvärtom. Om det naturligtvist är det ursprungliga målet.  Därför söker jag personligen killar som bor i samma stad som jag.
    Sen finns det ju sajter för akademiker också. Har du testat det?
  • Anonym

äh, jag kommer aldrig träffa nån. Ju fler bilder, desto färre som skriver till mig får jag. Jag är skitful liksom. Vad ska man göra åt det? Jag är smart och rolig, men som ni ser, många killar vill bara har snygga tjejer...

• Anonym
    Anonym (Sisyfos) skrev 2011-07-15 13:20:52 följande:
    De kvinnorna jag chattar med nu är överjordiskt vackra. De har minst en masterutbildning bakom sig och de är framgångsrika i affärslivet. De talar bra engelska även om deras modersmål är spanska eller franska.

Min poäng är att om inte rätt person finns i ens närhet så lönar det sig att leta någon annanstans.
    Och alla de där kvinnorna är verkligen på riktigt? Det förekommer mycket scammande vet du... Men visst har du rätt, självklart finns det såna kvinnor också, så jag hoppas att det är såna du träffar!
  • Anonym (Dejting)
    Anonym (sa) skrev 2011-07-15 14:02:09 följande:
    Nä. Måste finnas andra sätt att träffa män än på nätet.. känns mest fel. Men som sagt. Orkar inte ens tänka i dom banorna just nu. Får lägga ner ett tag helt enkelt.
    Jag efterlyser samma sak, andra sätt att träffa killar. Men var och hur och när? Jobbar på en arbetsplats där alla är familjefäder, de få som finns. Går inte på krogen vilket antagligen ger ännu sämre resultat än nätet och de gångerna jag går på fest så är det bara bekanta ansikten. Så? Det är kört med andra ord.
  • Anonym (Sisyfos)

Sant att det finns många scammare utomlands.

Tricket är att börja prata om saker som bara intresserar tjejer.

Jag brukar fråga om vad hon tror om Jimmy Choo i höst.

Blir svaret: I vilket lag spelar han, då brukar jag tacka för mig.

• Anonym (Dejting)
    Anonym (Sisyfos) skrev 2011-07-15 14:32:55 följande:

Är du själv modeintresserad eller vill att tjejen ska vara det?
  • Anonym (Sisyfos)

Ytterst få scammare är modeintresserade, eller har en högre utbildning.

Jag är inte särskilt intresserad av mode, men om flickvännen vill åka till London och handla skor så kan jag hänga med som moraliskt stöd. Sedan måste jag erkänna att inget piggar upp i höstrusket som att se partnern i ett par nya fuck-me-boots från Louboutin.

• Anonym (Dejting)
    Anonym (Sisyfos) skrev 2011-07-15 14:47:13 följande:
    Ytterst få scammare är modeintresserade, eller har en högre utbildning.

Jag är inte särskilt intresserad av mode, men om flickvännen vill åka till London och handla skor så kan jag hänga med som moraliskt stöd. Sedan måste jag erkänna att inget piggar upp i höstrusket som att se partnern i ett par nya fuck-me-boots från Louboutin.
    Hur klär du dig själv då för att pigga upp henne?
  • Anonym
    Anonym (Sisyfos) skrev 2011-07-15 14:32:55 följande:

du missar nog många tjejer då, deet finns många som är ointresserade. Men det är klart, såna tjejer kanske du inte är intresserad av ändå... :)
Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)