• Päronskrutt

Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)

Har dejtat på nätet i ett år, är ensam med tre barn så det är inte lätt att komma ut i riktiga världen och träffa nån.
    Brukar chatta i nån vecka, smsa (kontantkort) nån vecka och sen träffas, vill inte hålla på för länge för att man inte ska bygga upp några förväntningar osv.
    Men nu börjar jag ledsna lite, har träffat kanske 10 st på ett år och antagligen så finns inte kemin (och det är helt okej) eller så tycker man att den finns men sen så rinner det ur sanden allting. Jag har inga problem med att säga att jag vill ses igen eller ta kontakt men vill samtidigt inte vara för på. Jag har ingen brådska nånstans utan tar det lugnt och sansat.

Vill egentligen inte så mycket med denna tråd men kanske kan vi ösa ur oss lite skit här om nätdejting, om vi varit på en riktig usel dejt eller vill ha råd när vi ska smsa,ringa eller ej.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-13 06:55
    Så roligt att fler och fler delar med sig av sina erfarenheter här, precis det jag ville. Fortsätt med det och fortsätt även att hålla tråden shysst mot varandra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-14 10:16
    EFTERLYSER MER SVAR FRÅN KILLAR !!

• Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)
  • Anonym (Sisyfos)
    Anonym (Dejting) skrev 2011-07-15 14:49:53 följande:
    Hur klär du dig själv då för att pigga upp henne?
    Bra fråga. Om jag träffar någon så ska jag fråga henne. Är inte säker på att en t-shirt med Rolling Stones-tryck från Dressman är vad hon uppskattar.
  • Anonym

Och jag tycker det är jättecharmigt m killar som inte bryr sig om mode. De ska vara hela och rena, såklart;) Men modeslaven vill jag vara sj:)

• Anonym (Sisyfos)
    Anonym skrev 2011-07-15 15:23:16 följande:
    Och jag tycker det är jättecharmigt m killar som inte bryr sig om mode. De ska vara hela och rena, såklart;) Men modeslaven vill jag vara sj:)
    Om du vill knö in ett par pjuck för fem papp i hushållskassan så underlättar det nog om killen förstår skillnaden mellan riktiga skor och saker man bara har på fötterna:)
  • Anonym (sa)
    Anonym skrev 2011-07-15 14:11:34 följande:
    äh, jag kommer aldrig träffa nån. Ju fler bilder, desto färre som skriver till mig får jag. Jag är skitful liksom. Vad ska man göra åt det? Jag är smart och rolig, men som ni ser, många killar vill bara har snygga tjejer...
    ärligt, jag är faktiskt ganska snygg. Med kläder på iaf. (syns ju att man fött barn utan) Men jag fick inte ett dugg mer mail, trots bilder. SÅ... nog inte så det är. vet inte vad det är. Är kanske nån viss "typ" av kvinna dom letar efter.. eller nån utan barn kanske?
  • Anonym (sa)
    Anonym (Dejting) skrev 2011-07-15 14:18:59 följande:
    Jag efterlyser samma sak, andra sätt att träffa killar. Men var och hur och när? Jobbar på en arbetsplats där alla är familjefäder, de få som finns. Går inte på krogen vilket antagligen ger ännu sämre resultat än nätet och de gångerna jag går på fest så är det bara bekanta ansikten. Så? Det är kört med andra ord.
    ICA eller Willys???
  • Anonym
    Anonym (sa) skrev 2011-07-15 16:17:51 följande:
    ärligt, jag är faktiskt ganska snygg. Med kläder på iaf. (syns ju att man fött barn utan) Men jag fick inte ett dugg mer mail, trots bilder. SÅ... nog inte så det är. vet inte vad det är. Är kanske nån viss "typ" av kvinna dom letar efter.. eller nån utan barn kanske?
    ja, det kanske är nån särskilt typ.. jag har inte barn iaf, men visst finns det säkert en del som hellre träffar nån utan barn.
  • Mandarina
    Anonym (Sisyfos) skrev 2011-07-15 13:20:52 följande:
    Som nybliven singelkille testade jag svenska dejtingsajter, men fick inte ut något av det.

En sajt hade någon sorts bugg i mina inställningar så bara äldre norska kvinnor hörde av sig. Mette-Marit i Stavanger i all ära, men det var kanske inte vad jag letade efter.

Sedan provade jag på en annan sajt men resultatet var lika klent. Kvinnor i min egen ålder (40+) verkade helt inne i sin nya roll som milfar och jagade bortamatcher med 30-åringar, medan jag själv fick brev från dyslektiska fembarnsmammor i Dalarna som bara ville åka finlandsbåt och dricka sugrörsdrinkar de läst om i Aftonbladet.

Finns det ingenstans, tänkte jag, där välutbildade vackra kvinnor vill umgås med en kille som jag? Kvinnor som är omgivna av egoistiska självgoda macho-män? Jo faktiskt, visade det sig. I andra länder.

De kvinnorna jag chattar med nu är överjordiskt vackra. De har minst en masterutbildning bakom sig och de är framgångsrika i affärslivet. De talar bra engelska även om deras modersmål är spanska eller franska.

Min poäng är att om inte rätt person finns i ens närhet så lönar det sig att leta någon annanstans.
    Haha! Är du på riktigt?? SIåfall är du en sån som jag absolut INTE svarar på mejl ifrån.

Vad då bugg?? Så bara norska kvinnor hörde av sig??

Du har aldrig funderat på varför du drar till dig dyslektiska fembarnsmammor? Det kan inte vara så att du sänder ut sådana signaler på nåt sätt.

Av ditt sätt att skriva så kan man nästan tro att du har nån form av diagnos, typ aspergers eller nåt

Fortsätt hålla till på de utländska sajterna så jag slipper råka stöta ihop med dig på de svenska
  • Mandarina
    Anonym (Sisyfos) skrev 2011-07-15 14:32:55 följande:
    Sant att det finns många scammare utomlands.

Tricket är att börja prata om saker som bara intresserar tjejer.

Jag brukar fråga om vad hon tror om Jimmy Choo i höst.

Blir svaret: I vilket lag spelar han, då brukar jag tacka för mig.
    Hahaha, tricket?? Ursäkta?
    Du verkar vara kass på dejting! Förstår att du får svar från dyslektiska fembarnsmorsor!
  • Mandarina
    Anonym (sa) skrev 2011-07-15 16:17:51 följande:
    Ärligt, så tror jag inte det handlar om att vara snygg eller inte snygg. Utan tror snarare det handlar om sättet man framställer sig själv på, personligheten och attityden. Allt sånt utstrålar man och påverkar hur "snygg" man är eller inte. Jag tror att attraktion eg. inte har så mkt med utseende att göra. Men man kan lätt få för sig det. Det är en vanlig mänsklig reaktion/feltolkning...
  • Anonym
    Gulletroll skrev 2011-07-15 16:50:01 följande:
    Ärligt, så tror jag inte det handlar om att vara snygg eller inte snygg. Utan tror snarare det handlar om sättet man framställer sig själv på, personligheten och attityden. Allt sånt utstrålar man och påverkar hur "snygg" man är eller inte. Jag tror att attraktion eg. inte har så mkt med utseende att göra. Men man kan lätt få för sig det. Det är en vanlig mänsklig reaktion/feltolkning...
    fast nu pratar vi ju om hur det är på internet, då ser man ju inte särskilt mkt av utstrålning och såna grejer. Nåt beror det ju på att jag får färre mail när jag lägger upp fler bilder. Och det är inte konstiga bilder, utan bilder där jag ser trevlig och glad ut.
Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)