Inlägg från: Bye baby Bunting |Visa alla inlägg
  • Bye baby Bunting

Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)

etanol skrev 2011-07-20 00:14:33 följande:
    Japp, efter ett antal år och ett par barn ihop så insåg jag att internetdejtande män inte slutar med sånt... Assholes, på ren svenska
    Trist att ni träffade på riktiga rövhål, men de representerar ju knappast hela den manliga befolkningen.
  • Bye baby Bunting
    etanol skrev 2011-07-20 00:26:20 följande:
    Nej såklart inte, det har du rätt i. Men vad tror du 75% ass, och 25% nonass?
    Tvärtom, tvärtom, my dear Watson.
    De trevliga gör inte så mycket väsen av sig som den minoritet av idioter gör.
  • Bye baby Bunting
    Baginbox skrev 2011-07-20 00:44:31 följande:
    Alltså, jag får erkänna att jag (nej, inte jag som skrev ovan mail) vid ett tillfälle totalgjortbortmig i liknande stil. Jag såg en kvinna som fick mig att fullkomligt mista allt vad konversationsförmåga hette. Man får bara en chans att göra ett första intryck och jag sumpade det å det grövsta. Hon hade en bra presentation, precis i min smak. Bilder med ett alldeles förtrollande utseende utan att för den skull vara fotomodellstereotyp. Ett personligt utseende och för mig fullkomligt breathtaking. Vad skriver man då? Ja, jag vet inte vad jag skrev men jag skrev förmodligen något jag aldrig kommer att delge någon annan och gjorde antagligen mitt sämsta förstaintryck någonsin. Inget vulgärt men så totaldåligt att jag inte någonsin kommer skriva en rad till henne igen. Så kontentan är att även om det kommer ett jävvligt konstigt mail ibland så kan intentionen bakom vara högst seriös, bara det att bilden man gör av den man skriver till och den man desperat försöker ge av sig själv kan ställa till mycket i ivern att få det rätt.
    Haha, svarade hon?
    Jag har faktiskt också gjort en liknande grej Skäms, men inte en enda kommentar om utseendet. Men mailet blev så taffligt och tragiskt och jag var riktigt nervös när jag skrev det. Han svarade givetvis inte, lika bra det. Vågar inte tänka på hur nervös jag skulle bli om tillfälle gavs att träffas. Jag skulle nog framstå som avkomma till en amöba.
  • Bye baby Bunting
    Anonym (hjärtat) skrev 2011-07-20 10:48:07 följande:
    Jag har faktiskt ändrat mig lite efter att ha läst i den här tråden. Jag svarar på mailen jag får (ja, inte de som bara skriver hej) och över mig i att säga nej tack på ett rakt men ändå vänligt sätt. Inga "tyvärr" när jag inte känner det och inga dissningar. Nyttigt. för jag tycker att det är svårt att säga nej till folk!
    Det är sant. Det är svårt att säga att tyvärr är du inget för mig. Har nog lite svårt att säga nej irl också, så kanske är det ett ypperligt träningstillfälle. Jag vill inte såra någon och jag vill inte bli sårad tillbaks, knepig sits.
  • Bye baby Bunting
    Anonym (hjärtat) skrev 2011-07-21 10:08:24 följande:
    Jag har dejtat och även haft ett kortare förhållande, men har insett att jag inte kommit över exet i alla fall. Nu gjorde det mig bara ledsen att inse att alla dessa män inte är han.

Ja, jag vet. Jag kommer över honom, men av någon anledning vill jag inte det just nu.
    Det låter otroligt sorgligt.
    Hur hel jag är än vet jag inte riktigt, men jag tänker inte betrakta mitt ex på en pedistal i ett tomt rum med en monter runt. Så fantastisk var han inte. Inte alltid iaf

Tror lite att det beror på vad man har för förväntningar på vad man ska få ut av sitt dejtande. Letar man efter Mr Right får man nog leta ett tag och pussa en fasligt massa grodor under tiden.
    Mina förväntningar är nog inte superhöga. Jag vill mest träffa nya trevliga människor och ha kul under tiden.
  • Bye baby Bunting
    Greenstrange skrev 2011-07-23 00:29:46 följande:
    :D tja, tar det fem år för en magister så har vi en indikation på att det tar lite längre tid ;)

God jakt!
    *asg*
  • Bye baby Bunting
    Päronskrutt skrev 2011-07-23 18:15:44 följande:

Dagens mail...läses nerifrån och upp, väntar på svar

Han 21 skrev:
    men lite sex skulle väl inte skada dig heller?;)

jag skrev:
    --------------------------------
    Och med det uttalandet så blev jag en gamal kärring
    Jo , jag önskar ju ett seriöst förhållande och det tror jag är lättare med en jämn årig än en som skulle kunna vara min son. Antar oxå att du bara är ute efter en sak , för annars skulle du inte kontakta en fet,gammal tre barns morsa

Han 21 skrev:
    --------------------------------
    tjenare, ere bara gamla gubbar som gäller?;)

Jag fick ett gulligt mail av en liten pojke i samma ålder som den du beskriver. Han skrev tom att "jag förstår om du inte svarar". Mitt hjärta smälte och jag svarade honom att han nog var lite för ung, men att jag önskade honom all lycka i sitt sökande. (Det blev lite konstigt med prepositionerna där) Fast hade han varit rakt på sak och genast gått på om sex så hade jag nog inte svarat alls.
  • Bye baby Bunting
    Anonym skrev 2011-07-23 18:31:03 följande:
    Så säger alla till mig.... de blir mållösa av att jag är så vacker...
    Ja, eller hur... Vilken tur för dig att du har så bra självförtroende. Se så, spring nu tillbaka till skogen med dig!
  • Bye baby Bunting
    Anonym skrev 2011-07-23 18:44:49 följande:
    Vad är ditt problem? Jag skriver här anonymt och är öppen med att jag är väldigt vacker vilket faktiskt kan vara ett problem när man vill dejta seriöst. Jag har bra självkänsla men självförtroendet kan det vara lite si och så med men jag är en väldigt ödmjuk person och absolut ingen som drar fördelar av mitt utseende. jag vill bara precis som alla andra bli älskad för den jag är som person...
    Tror inte att jag har några större problem  Men du låter onekligen som om du har svans i dina uttalanden. Sedan kan jag ju förstå att det är jobbigt att din skönhet bländar en del så att de inte ser personen bakom.
  • Bye baby Bunting
    HäxanSurtant skrev 2011-07-23 22:16:37 följande:
    Då kan de kvitta, jag vill ha en vacker transa med sug i blicken Får fortsätta vänta då
    Vad ska du med honom till? Vill du låna hans kläder?
Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)