• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Miss Giggle

Annoz: kolla under diverse. Såg den i katalogen så vet att den finns där med. Och bland mönstren längst bak.
    Ska rota fram katalogen så kan jag säga vilket nr den har!

• Tussilago78

Tirja - vad fin! Var har du hittat mönstret till själva mobilen? Jag har oxå virkat lite ugglor och andra djur som jag vill få upp i en mobil. Klart snyggast med även mobilen i virkat

• Oliwen

Vet inte om det har nämnts här innan? men det finns även en sida tyg.se som e guld!:) Det är lätt att fastna vi stofoch stil för deras fantastiska tyger. Kolla in tyg.se, de lyckas vara ändå billigare än sos.

• Eliv
    Oliwen skrev 2012-09-03 09:45:06 följande:
    Vet inte om det har nämnts här innan? men det finns även en sida tyg.se som e guld!:) Det är lätt att fastna vi stofoch stil för deras fantastiska tyger. Kolla in tyg.se, de lyckas vara ändå billigare än sos.
    Jag beställde från tyg.se för en månad sen, visst har de fina tyger och mycket är billigt. Vill dock varna för att deras lagersaldon inte stämmer, en tredjedel av mina tyger skickades aldrig. Dessutom lämnade kundtjänsten en del att önska. Jag kan nog tänka mig att beställa därifrån igen men lite försiktig ska man nog vara...
  • gröna L
    Tirem skrev 2012-08-30 21:08:43 följande:

Försökte mig på ditt fodral och det gick sådär... Jag gjorde säkert fel men om tyget är 35 cm långt och jag ska vika in 2 st flikar (för att göra facken) ca 11 cm långa så blir det helfel. Varje ficka behöver 11 x 2 cm samt ca 10 cm mellan sig för att man ska kunna fälla ihop blöjfodralet. Med andra ord hade jag behövt minst 54 cm långt tyg för att få det att fungera, vad gör jag för fel??? HJÄLP!
    Nej, förlåt! Jag gjorde en tankevurpa när jag mätte fodralet! Mätte i efterhand, hade bara måttat med blöjor och våtservetter när jag sydde. Givetvis är det ju det färdiga fodralet som är 35 cm utvikt. Precis som du skriver ska det alltså vara 11x2+12+11x2. Alltså 56 cm (ungefär). Sorry!
  • stjernfall

Åh vilken fin mobil! En sådan hade jag velat göra men nu är min bebis snart fem månader så känns inte lönt.

• olbro

Favoritar, just nu finns varken ork eller tid. Hoppas på att det ska ändras :)

• hyschad
    Eliv skrev 2012-09-03 09:56:37 följande:
    Jag beställde från tyg.se för en månad sen, visst har de fina tyger och mycket är billigt. Vill dock varna för att deras lagersaldon inte stämmer, en tredjedel av mina tyger skickades aldrig. Dessutom lämnade kundtjänsten en del att önska. Jag kan nog tänka mig att beställa därifrån igen men lite försiktig ska man nog vara...
    Jag var med om samma sak då de hade problem med att få in tyger ifrån tillverkarna. Jag fick mina tyger efter en månad ungefär och fick då också en förklaring med en ursäkt och en ny tygsax som "plåster på såren".

Jag kommer att fortsätta att beställa därifrån, med förutsättningen att det inte är ett tyg som jag vet att jag verkligen behöver inom de närmaste veckorna. 
Svar på tråden Syjunta för gravida!