• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • nalleryd

Här kommer en bild på båda byxorna jag sytt. De till höger är de som är från trolltokas mönser. De till vänster är från eget mönster. De är med lite pösiga. Och blev de större byxorna lite stora i midjemudden. Men det är första gången jag syr på minst 10 år så jag är nog nöjd ändå :)

Nu har min första ottobre tidning kommit. Så när jag har möjlighet att köpa mer tyg och lite andra tillbehör så ska det bli mer kläder till bebisen och till tösen :)

x
  • JCT81
    Oliwen skrev 2012-09-04 10:35:25 följande:
    Är det någon som vet om det alls är möjligt att lapplaga en bävernylonoverall? (Didriksson)

Köpte en overall beg. och blev lurad. Där var många små hål i rumpan. Är jag grundlurad eller kan detta fixas?

Vad behöver jag ha för material? Tejpade sömmar, hur göra det? Vart hittar jag material?

Yber tacksam för hjälp!:)

Åh vad trist! På tex Ohlssons tyger finns tyglappar i bävernylon som jag tror att man kan bara stryka fast. Fick tippset i en barnloppis tråd på fb, men har inte kollat själv. Lycka till!
  • Memmis
    Oliwen skrev 2012-09-04 10:35:25 följande:
    Är det någon som vet om det alls är möjligt att lapplaga en bävernylonoverall? (Didriksson)
    Köpte en overall beg. och blev lurad. Där var många små hål i rumpan. Är jag grundlurad eller kan detta fixas?
    Vad behöver jag ha för material? Tejpade sömmar, hur göra det? Vart hittar jag material?
    Yber tacksam för hjälp!:)
    Finns lappar i bävernylon som man stryker fast, de finns i lite olika storlekar men tyvärr inte så många olika färger... Minns att min mamma använde sig mycket av dessa och såg idag att de sålde sådana på Åhlens,
    Sedan finns det typ "tejp" att stryka fast på sömmar med om en sådan tejpad söm gått sönder.

Trist att du ska bli lurad sådär... 
  • Oliwen
    JCT81 skrev 2012-09-04 13:34:32 följande:

Åh vad trist! På tex Ohlssons tyger finns tyglappar i bävernylon som jag tror att man kan bara stryka fast. Fick tippset i en barnloppis tråd på fb, men har inte kollat själv. Lycka till!
    Memmis skrev 2012-09-04 16:28:58 följande:
    Finns lappar i bävernylon som man stryker fast, de finns i lite olika storlekar men tyvärr inte så många olika färger... Minns att min mamma använde sig mycket av dessa och såg idag att de sålde sådana på Åhlens,
    Sedan finns det typ "tejp" att stryka fast på sömmar med om en sådan tejpad söm gått sönder.

Trist att du ska bli lurad sådär... 
    Tack så jättemycket!!! Vad glad jag blirGladSka genast ta och undersöka...

• Claudia gbg

Sigrid: byter du till strechnål? Byter du till stretchåtogram? Jag har också haft problem med Jersey men det blev bättre efter dessa ändringar. Programmet kan finnas att välja där du väljer stygnlängd. Kolla helst i din instruktionsbok om du har den. Har också en Singer...

• sigrid73

Tack för alla råd! :) Håller på att försöka leta rätt på instruktions boken! :)

• kroken4

Hej, är det någon som har något bra mönster till små ugglor? Typ som man kan göra en barnvagnmobil av.. Till virkning ;)

Svar på tråden Syjunta för gravida!