• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Annoz87

puh... nu har jag äntligen gjort klart spjälskyddet. Kändes som att sy en jättestor grytlapp. Lägger upp bild när jag monterat spjälsängen!

• Tussilago78

Virkverket har oxå fina figurer till barnmobil!

• Marilyn

Kroken4: finns mönster på Ravelry på barnvagnsmobil, napphållare etc med ugglor. Mönstret är mycket likt det som GammE tipsade om.
    Skriver på padda, så jag kan inte lägga upp bilder men länkar ivf till designern, www.ravelry.com/patterns/sources/matawis-creas
    Letade skälv efter mönster till ugglor men hittade inget fint tyckte jag så jag köpte mönster av henne. Har hittills virkat barnvagnsmobilen och den är jag nöjd med!

• Marilyn

Någon som har tips på en snabbvirkad filt till bebis? Köpt ett nystan big verona från järbo som jag vill virka ngt stort till bebisen av. Typ virknål 4-5,5. Inga rutor som man i efterhand måste virka ihop, det kommer aldrig bli klart då. nåt som man kan hålla på med i soffan mer automatik, som inte kräver ngn större koncentration liksom.
    Om ngn har tips på en fin maska som man kan repetera till exempel så skulle jag bli nöjd. Satt på Ravelry igår, men det var inget jag fastnade för där.

• piffsmile
    Marilyn skrev 2012-09-05 15:24:38 följande:
    Någon som har tips på en snabbvirkad filt till bebis? Köpt ett nystan big verona från järbo som jag vill virka ngt stort till bebisen av. Typ virknål 4-5,5. Inga rutor som man i efterhand måste virka ihop, det kommer aldrig bli klart då. nåt som man kan hålla på med i soffan mer automatik, som inte kräver ngn större koncentration liksom.
    Om ngn har tips på en fin maska som man kan repetera till exempel så skulle jag bli nöjd. Satt på Ravelry igår, men det var inget jag fastnade för där.
    Jag såg ett mönster senast idag på en filt virkad med V-stolpar som jag blev jättesugen på! Mönster finns här: http://virkning-crochet.blogspot.se/2012/09/virkmonster-babyfilt-i-v-stolpar.html
  • Marilyn

Piffsmile: Tack!!

Kikade hos henne igår eftersom jag vet att hon ofta tipsar om lite ovanliga maskor o så. Tänkte testvirka ikväll för att se om det blir bra. Har redan virkat en gallerfilt med enkla stolpar om varandra och detta kändes väldigt likt.

• Trolltoka
    Marilyn skrev 2012-09-05 15:24:38 följande:
    En jättestor mormorsrutefilt i en enda ruta? 
    trolltoka.wordpress.com ~ trolltoka.se *N 28+1 13/3-07♥H 40+6 29/1-10♥BF 5/1-13*
  • Strumpemamma

Trollade visst fram ett par såna här lite på prov. Kommer modifiera modell en aning men det tar sig

• Ja82

Ja det är banne mig ett fantastiskt tyg det där! :) superfina!

Svar på tråden Syjunta för gravida!