• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • reflections86

Nu ska ni få hjälpa mig med Tungan ute

Behöver ha tag i tryckknappar - och grejor för att sätta fast dem. Var köper jag det billigast? (och vad tusan heter det???) Vill inte sy fast dem...

Jag behöver också en sådanhär manick för att göra kantband av vanligt tyg. Vad heter det och var jag får tag på det billigt? (och som fungerar bra!)

• Hjärtefröjd

Tipsar om Bibbis textil på nätet. Billigt och snabb leverans. Och hon har nog både kantbandsvikare och verktyg för prymknappar (om det är det du tänkt).

• Jonette

Tycker det är såhärligt att se hur pyssliga alla är. Själv lärde jag. Mig virka för snart två år sedan så den här graviditeten har jag virkat blöjbyxormed matchande mössa och matchande baby converse. Två filtar och en skallra med kaninöron. Ska fixa in en bild via dator sedan tänkte jag :)

• nalleryd
    CammieTroll skrev 2013-02-12 20:10:47 följande:
    Nu tjejer ska ni ha fått mönster.
    Tack :)
  • jmynt
    CammieTroll skrev 2013-02-12 20:10:47 följande:
    Nu tjejer ska ni ha fått mönster.

jag får inte fram nåt i mailen, det står bara att det är vidarebefodrat och så några adresser. Är det min mail som är knas?
  • LettieHatter

Är det någon här som gjort en wrapper til ett babyskydd med fempunktsbälte? Har sytt ett där jag gjorde långa skåror för bältena men det ser ju inte jättesnyggt ut. Sitter ju bra men som sagt, tar tacksamt emot idéer!

• Fjärilspirr
    LettieHatter skrev 2013-02-13 20:28:08 följande:
    Är det någon här som gjort en wrapper til ett babyskydd med fempunktsbälte? Har sytt ett där jag gjorde långa skåror för bältena men det ser ju inte jättesnyggt ut. Sitter ju bra men som sagt, tar tacksamt emot idéer!
    Jag håller på med en sådan. Har gjort hål för bältena alltså 5 hål, men det blir lite bökigt om man ska ta bort filten eller sätta dit den då man måste lossa och trä om bältena. Så funderade på om jag ska göra skåror iaf men kanske sy fast band att knyta ihop skårorna med när filten sitter i stolen el knappar (men det blir nog inte så skönt.). Svårt, jag har nog mest tänkt använda filten när jag åker till dagis med storebror sedan overall ibland, så vill göra det lite smidigt.
Svar på tråden Syjunta för gravida!