• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • weasley

Dagdrömmare : just de två tygerna är från ohlssons tyger :)

Elinsc: är lite avundsjuk på ditt bruna klövertyg, det var slut hos oss haha. Men superfina kläder verkligen!

• weasley

Dagdrömmare : just de två tygerna är från ohlssons tyger :)

Elinsc: är lite avundsjuk på ditt bruna klövertyg, det var slut hos oss haha. Men superfina kläder verkligen!

• kela81

hej tjejer! Har fullt upp i syrummet nu efter ett besök på syfestivalen i helgen Så skoj och helt klart värt smärtan i fogarna Har hittils sytt ett babynest, lite vimplar som ska hänga på ärtans säng och så några kuddar till dotterns myshörna (men dem har jag inte fotat ännu )

Så här blev babynestet. Tyvärr så är det mobilfoton så färgen blev itne ritkigt bra, det mönstrade tyget är brunt, rosa och lite aprikost.
    Älskade Signe,18/5-10 och lillasyster BF 2/6-13 www.kelascrappar.blogspot.com/
  • kela81

Vad har ni för mönster på byxor och bodys till bebis? Nån som har nått bra tips på bra mösnter? Och tunikor till lite större barn? Har itne gett mig på klädsömnad förut men köpte en del tyger till det på mässan

• weasley

Jag brukar låna Ottobre-tidningar på biblioteket eller rita av en body/byxa/tröja som finns hemma som har fin modell :)

• jmynt
    weasley skrev 2013-02-19 18:06:55 följande:
    Jag brukar låna Ottobre-tidningar på biblioteket eller rita av en body/byxa/tröja som finns hemma som har fin modell :)
    Ottobre är jättebra tycker jag sen kan man leta i allt om handarbete. Ibland kan man ha turen att hitta bra mönster för bara nån 50.lapp när tygaffärer rear ut gamla mönster.
  • kela81
    weasley skrev 2013-02-19 18:06:55 följande:
    åh vilket bra tips....ska försöka vanka ner till bibblan i morgon och se om de har nått

• jmynt

Jag har en mindre nyfikenhets kris här hemma. Jah har kommit över en liten låda orginal tillbehör till en Singer fr. (jag tror) 20-talet. Det roliga är att de passar perfekt på min husqvarna!! MEN jag vet inte hur jag använder dem riktigt, svårt att förstå en så gammal bruksanvisning. Någon som har sett eller har nåt liknande?

• Fjärilspirr
    elinsc skrev 2013-02-19 16:30:57 följande:
    Lite mer pyssel här i väntan på bebisen.

Byxor, tröja och body i orange och brun!

Jättefint tyg och kläder Glad

Jag har sytt byxor och en dregglis

Svar på tråden Syjunta för gravida!