• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Pic

Texten på slutet föll bort. Man kan även googla skrotdesign åkpåse mönster.

• jmynt
    gröna L skrev 2013-02-17 21:25:46 följande:
    jmynt, gud vilken söt body och mössa! Så mysig färg!

Mönstret finns i Ottobre nr. 1 /2012

Riktigt änkla grejer för den som har lite vana vid symaskinen. Tyget önskar jag att jag kunde få tag i mer av det är ett jätte skummt tyg som liksom är dubbelt men sitter i hop i ränderna så det är lite tjockate än vanligt tyg. Någon som sett nåt liknande på nätet?  
  • weasley
    dagdrömmare skrev 2013-02-17 19:41:48 följande:
    Tack weasley =)
    Gjorde du ett vanligt babyskydd eller nått extra?
    Vi hade spöketlaban docker till våra babyskydd och dem älskar jag men själva skyddet krympte i tvätten och sen riktigt trist ut så det får bli att sy eller köpa nytt till nästa bbis
    Ett vanligt hederligt bara, grönt med vita prickar.. Men nu i efterhand inser jag att det inte var värt den nedlagda tiden när man hade kunnat köpa ett! Nåja, det blev ju fint om inte annat, haha! Lägger upp en bild sen när jag fäst knytbanden på det tänkte jag :) 
  • jmynt

Cammie troll - Får man fråga Vart du bor Någonstans? Såg i din Blogg att du handlar i Vimmerby, Bor du i närheten? Jag bor precis i centrum jätte nära sybutiken.

• weasley

Nu har jag tagit en bild på spjälsängsskyddet också (babynestet som jag sydde för någon månad sen fick smyga med igen, annars såg det ju så tomt ut..)

Nu är det bara bebisen som saknas! Hade tänkt försöka hinna sy en mobil, babyskyddsfilt samt en såndär grej man har hängandes i vagnen med lite fina saker på innan hen pluppar ut om två veckor.. Kanske lite mer kläder också, det borde man ju hinna tycker man Glad

• Yarrow
    weasley skrev 2013-02-18 12:37:12 följande:

Nu har jag tagit en bild på spjälsängsskyddet också (babynestet som jag sydde för någon månad sen fick smyga med igen, annars såg det ju så tomt ut..)

Nu är det bara bebisen som saknas! Hade tänkt försöka hinna sy en mobil, babyskyddsfilt samt en såndär grej man har hängandes i vagnen med lite fina saker på innan hen pluppar ut om två veckor.. Kanske lite mer kläder också, det borde man ju hinna tycker man Glad

Åååh va fint och vilka underbara färger! Nu blev jag jättesugen på att måla om vår bruna spjälsäng :D Håller på och målar om alla möbler i vårt gästrum så att det ska se mer ut som ett barnrum nu så jag har inte tid att sy något. Men jag kanske kan visa några bilder på det här ändå, det är ju ändå barnrelaterat :)
  • abinito
    Fjärilspirr skrev 2013-02-17 20:54:40 följande:
    Fina saker alla gör Idag har jag virkat en napphållare, var riktigt roligt.

Kan du inte visa bild? Blev lite sugen på att virka en till min tös.
  • weasley

Tack så mycket Yarrow! Jag tycker gott du kan slänga upp någon bild, alltid kul att se vad folk håller på med! Glad

Nu har jag även lyckats göra en filt till babyskyddet, gjorde dock inte någon "luva" utan bara som en vanlig filt så får man vila lite som man vill. Vet ju itne riktigt hur det komemr bli med bebisen i stolen heller, hur allt kommer passa och så vidare.. Här fick min tjocka katt återigen agera bebis.

Var lite svårt att få färgerna på bild, men det är i alla fall lila fleece på insidan (färgen stämmer ganska bra på den) och så är det ljusblå/röd-randig jersey på utsidan. 

• jmynt
    weasley skrev 2013-02-18 16:12:25 följande:
    Tack så mycket Yarrow! Jag tycker gott du kan slänga upp någon bild, alltid kul att se vad folk håller på med! Glad

Nu har jag även lyckats göra en filt till babyskyddet, gjorde dock inte någon "luva" utan bara som en vanlig filt så får man vila lite som man vill. Vet ju itne riktigt hur det komemr bli med bebisen i stolen heller, hur allt kommer passa och så vidare.. Här fick min tjocka katt återigen agera bebis.

Var lite svårt att få färgerna på bild, men det är i alla fall lila fleece på insidan (färgen stämmer ganska bra på den) och så är det ljusblå/röd-randig jersey på utsidan. 

Villken underbar katt du har! Den ser ju ut att trivas hur bra som hellst. Har du använt nån "stoppning" mellan tygerna i din filt, sitter o lurar på om jag ska ha det eller ej eftersom jag får en liten sommar Bebis. Kan bli att göra flera, nån med o nån utan....
Svar på tråden Syjunta för gravida!