• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • jmynt

Nu har jag fått tummen ur o fixat en bild på lite av det jag sytt hittils
  • jmynt
    CammieTroll skrev 2013-02-14 12:42:50 följande:
    Jmynt: skickade igårkväll.

Nu fungera del två men inte del ett. det finns liksom ingen fil, bara info om vem som skickat den...
  • nalleryd

Här kommer en bild på en tröja jag sydde till tösen i morse, tyget har hon valt själv.. bara 2,5 år och älskar att välja tyg är  till det jag ska sy, hon är väldigt bestämd över vilka tyger det ska vara :D

Mönster: omgjort ottobre
    Tyg: jersey
  • jmynt

Är det någon som kan hjälpa ett pucko som mig? Hur ska jag trä maskinen och vilken sön ska jag ha om jag ska sy med tvilingnålen? Min maskin är en Husqvarna SLE 6570 och jag har ingen manual.till den.

Sen undrar jag om någon vill ge en länk till mönstret till Bilstolsfilten.  

• dagdrömmare
    Fjärilspirr skrev 2013-02-15 21:19:37 följande:
    Lite nya bilder på saker till den kommande bebisen.

Bilstolsfilt med jersey på ena sidan och en ullfilt på andra.

Så fin bilstolsfilt, är det ditt eget mönster? Jag googlade lite men hittade bara vanliga filtar med hål i men du har sytt den med tre "flärpar" va?
  • weasley

Här finns en tutorial på bilstolsfilten, antar att man inte kan slä'nga ut ett mönster eftersom att många bilstolar är så olika.. http://www.imperfecthomemaking.com/2012/01/tutorial-hooded-car-seat-blankies.html?m

Ska själv ge mig på denna i veckan faktiskt! Idag sydde jag ett spjälsängsskydd, det tråkigaste jag någonsin gjort tror jag.. Men nu är det i alla fall klart så man kan få göra något annat istället.  

• dagdrömmare

Tack weasley =)
    Gjorde du ett vanligt babyskydd eller nått extra?
    Vi hade spöketlaban docker till våra babyskydd och dem älskar jag men själva skyddet krympte i tvätten och sen riktigt trist ut så det får bli att sy eller köpa nytt till nästa bbis

• Hickstead
    jmynt skrev 2013-02-17 15:59:28 följande:

Är det någon som kan hjälpa ett pucko som mig? Hur ska jag trä maskinen och vilken sön ska jag ha om jag ska sy med tvilingnålen? Min maskin är en Husqvarna SLE 6570 och jag har ingen manual.till den.

Sen undrar jag om någon vill ge en länk till mönstret till Bilstolsfilten.  

Googla är alltid ett bra tips... ;)

I den här tråden är det nån som har mailat ut manualen till de som saknar: www.familjeliv.se/Forum-21-179/m37300672.html

Svar på tråden Syjunta för gravida!