• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Aileen Allannah
    LettieHatter skrev 2013-02-13 20:28:08 följande:
    Är det någon här som gjort en wrapper til ett babyskydd med fempunktsbälte? Har sytt ett där jag gjorde långa skåror för bältena men det ser ju inte jättesnyggt ut. Sitter ju bra men som sagt, tar tacksamt emot idéer!
    Men om du gör den till ett babyskydd så lär du ju mest bära med dig skyddet? Gör fem hål och trä igenom, och bär med dig skyddet dit du ska. Annars får du ha med dig en extra filt och linda in bebisen i om du måste lyfta ur den ur stolen?
  • jmynt
    CammieTroll skrev 2013-02-13 20:18:07 följande:
    Ingen aning jmynt. Kan testa en gång till.

Ja tack det vore kanon
  • Hanna34

Så mycket inspiration man får här! Känner hur det kliar i fingrarna och vill både sticka, sy och virka på samma gång... Bara ett litet problem. Är nybörjare och har svårt att komma igång. Vet liksom inte riktigt var jag ska börja hör ju faktiskt inte riktigt hit längre heller då min son nu är 1 mån... Har även en dotter på 1,5 år. Tänker att man borde hinna med lite kreativa projekt nu när rutinerna börjar sätta sig. Tänkte kolla pm det är någon som kan vara intresserad av en syjunta för föräldralediga i Skåne ( bor i Malmö). Träffas och ta med sitt handarbete och sitt barn och hjälpa och inspirera varandra då och då... Någon som nappar på idén? Eller har andra tips på hur man får tummarna loss

• Hickstead

Jag bor g så långt ifrån dig man kan komma... :) men mitt bästa tips är helt enkelt att bara börja i ena änden så att säga. Antingen med vad du har hemma - garn, tyg eller liknande och leta fram ett projekt att göra av det hela - eller att leta rätt på ett mönster du gillar och sen skaffa vad du behöver för att göra det. 

Jag ville också göra allt på samma gång, men hade mest garner hemma så jag började med att sticka några koftor, sen virka några par tossor och hattar och ett par gosedjur och nu har jag gått över på att sy bodys. Det var banne mig inte det lättaste på en vanlig maskin och när man inte har sytt så smått och i jersey innan men body nummer två blev i alla fall bättre än den första :) 

• JohannaS03

Nån som bor i Stockholm och som ska på symässan i helgen? Hoppas kunna fynda garn och kanske lite tyg..;

• Fjärilspirr

Lite nya bilder på saker till den kommande bebisen.

Bilstolsfilt med jersey på ena sidan och en ullfilt på andra.

Lekfilt. Ska brodera namn+födelsedatum+vikt+längd när bebisen är född på den längre biten längre upp.

Då vi måste ha skötbordet i vårat sovrum fick det lite nya kläder.
  • weasley

Nu har jag varit igång igen efter ett litet uppehåll (har pysslat med att måla om spjälsängen istället).

Gjorde ett litet babykitt till lillSparven - dregglisen och tossorna är vändbara med röd/orange-prickig velour på baksidan. Nästa pyssel blir att sy ett spjälsängsskydd, är inte så taggad men har skjutit upp det lite för länge nu så det är väl bara att sätta igång!

• Trolltoka
    weasley skrev 2013-02-16 09:14:17 följande:
    Nu har jag varit igång igen efter ett litet uppehåll (har pysslat med att måla om spjälsängen istället).

Gjorde ett litet babykitt till lillSparven - dregglisen och tossorna är vändbara med röd/orange-prickig velour på baksidan. Nästa pyssel blir att sy ett spjälsängsskydd, är inte så taggad men har skjutit upp det lite för länge nu så det är väl bara att sätta igång!  

Så sött!!
    trolltoka.wordpress.com ~ trolltoka.se *N 28+1 13/3-07♥H 40+6 29/1-10♥BF 8/1-13*
  • Pic

Jag sydde två "åkpåsar" en som sitter fast i babyskyddet med skåror och en som jag har löst i vagnen utan skåror.

Svar på tråden Syjunta för gravida!