• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Yarrow
    Fjärilspirr skrev 2013-02-21 21:51:36 följande:

Kul saker. Gillar din barnvagn, ska också ha en retrovagn som jag har legat i som bebis ;) 

Tack! Vi älskar vagnen, tyvärr så har våra föräldrar inte sparat mer än en barnstol men det får vi leva med. Önskar att vagnen var en släktklenod men det är "bara" ett blocket-fynd ;)
  • Yarrow

Nu har jag sytt klart ett litet lapptäcke till vagn. Inte helt utan smärta och svinn från min sida dock. Haha. Jävlar vad jag var arg på det här lapptäcket ett tag. Brände mig på stykjärnet, hade sönder en nål och hittade inga nya samt så sydde jag en lapp upp och ner.
    Så den av er som påpekar att elefenten är upp och ner stryper jag ;) Hehe.

Men jag är rätt nöjd med slutsresultatet ändå. Bakstycket är av fleace så den är varn och skön. Ska ge bort den till en vän som fick en pojke för några veckor sedan. De har en blå vagn så denna kommer nog passa bra :)

• katja1

Nu har jag gjort klart mitt första babynest :) Inte det lättaste med gravidhjärna... Har sytt en hel del i mitt liv och ändå lyckades jag sy alltihopa ut och in TVÅ gånger...?!? Smått enerverande. Men det blev bra till sist!

Gjorde "korven" löstagbar med kardborrband. Har kardborrband också i kortändan så madrassen går att ta ut. Stoppningen är 2 st IKEAs billigaste kuddar och madrassen är en bit av deras billigaste madrass för spjälsäng. Det som är kvar räcker till ett babynest till samt en skötbädd.

Väntar tvillingar så nu är det bara att göra en till!

• AnnaGreta 378
    Yarrow skrev 2013-02-22 18:32:03 följande:
    Nu har jag sytt klart ett litet lapptäcke till vagn. Inte helt utan smärta och svinn från min sida dock. Haha. Jävlar vad jag var arg på det här lapptäcket ett tag. Brände mig på stykjärnet, hade sönder en nål och hittade inga nya samt så sydde jag en lapp upp och ner.
    Så den av er som påpekar att elefenten är upp och ner stryper jag ;) Hehe.

Men jag är rätt nöjd med slutsresultatet ändå. Bakstycket är av fleace så den är varn och skön. Ska ge bort den till en vän som fick en pojke för några veckor sedan. De har en blå vagn så denna kommer nog passa bra :)

Ähhh, hrm...elefanten?Tungan ute  Skojar bara, jättefina tyger och bollfrans! Like!
  • Yarrow
    AnnaGreta 378 skrev 2013-02-22 19:15:56 följande:
    Ähhh, hrm...elefanten?Tungan ute  Skojar bara, jättefina tyger och bollfrans! Like!
    Nu är du ute på hal is ;)

Dina var jättefina, ser lite bättre sydda ut än mitt om inte annat. Haha :)
  • AnnaGreta 378
    Yarrow skrev 2013-02-22 19:41:55 följande:
    Nu är du ute på hal is ;)

Dina var jättefina, ser lite bättre sydda ut än mitt om inte annat. Haha :)

Nej, de är inte bättre sydda. Har bara "lagt till dem" inför fotning. Cool
  • Yarrow
    AnnaGreta 378 skrev 2013-02-22 19:44:32 följande:

Nej, de är inte bättre sydda. Har bara "lagt till dem" inför fotning. Cool
    Aaaah, smart :D

Ska ite ta bilden så nära nästa gång helt enket. Haha. Fast jag är glad så länge det jag syr håller ihop :D
Svar på tråden Syjunta för gravida!