• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • weasley
    Älskadelillaliv skrev 2013-06-28 16:43:09 följande:
    Hej!
    Tänkte börja sy bodys och byxor med mudd till 50/56 men vart hittar jag mönster? Är ny med att sy så jag vet inte hur man gör alls men har så tråkigt på dagarna så tänkte att jag kunde börja med detta

Finns gratismönster ibland om man googlar lite, annars är biblioteket det bästa tipset. De har tidningar och böcker man kan låna.
  • Namine
    Älskadelillaliv skrev 2013-06-28 16:43:09 följande:
    Hej!
    Tänkte börja sy bodys och byxor med mudd till 50/56 men vart hittar jag mönster? Är ny med att sy så jag vet inte hur man gör alls men har så tråkigt på dagarna så tänkte att jag kunde börja med detta
    jag håller med föregående talare. jag letade också efter mönster som en galning faktiskt. men jag köpte senaste numret av ottobre och där fanns verkligen alla mönster som jag VILLE ha. :D
  • demon tongue

Jag pysslade färdigt två projekt igår. Först ut ett babygym med trädgårdstema: 

Några detaljer:

Ett äpple fyllt med ris:

En kanin med bollstump:

En sol med flärpar:

Moln med bjällror i:

Och sist ut en blomma med fladdriga, mjuka blad:

• Booshiboo

Så kul att göra ett eget gym! Gjorde du om ett gammalt? Vad använde du annars båge av? Jättefint!

• demon tongue

Ja, det var kul, och lätt att bara byta ut leksakerna som man vill och variera. Jag blir sugen på att göra fler, med andra teman, men det räcker nog med ett till bebis :) Jag har gjort det helt från scratch, bågarna är gjorda av en rockring som jag sågade itu och klädde med tyg. 

Svar på tråden Syjunta för gravida!