• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • weasley

Här har det varit kaos med en sjuk bebis (som dessutom direkt gick in i en utvecklingsfas när hon tillfrisknade) samt flyttpackning mitt i allt. Herregud.

Nåväl, fick i alla fall hem ett lass med tyger idag, så förhoppningsvis blir det liiiite pyssel innan flytten (om det hinns), annars får jag väl glatt vänta tills vi packat upp..

• Diabetikern Jojo

Weasley - Shit! Stressa inte för mycket bara! Tyget med svampar och hjärtan - vart är det ifrån? Är det vanligt bomullstyg eller trikå?

• weasley

Ska försöka, men man blir ju lugn av att sy.. Synd bara att det inte hinns med riktigt just nu..
    Alla övre tygerna är från Delatezz på facebook, trikå :) 

• Diabetikern Jojo

Weasley - Och jag som är den enda människan utan Facebook typ! Haha... Kanske kan få sambon att beställa! Kan bli några fina mössor och någon body eller klänning! ;) Är den av tjockare eller tunnare kvalitet? (Med tjockare menar jag typ jofotex trikåtyger om du beställt därifrån)

• weasley

Skicka sambon tycker jag, hon har mycket fint som jag inte sett någon annanstans!
    Skulle nog säga att det är ungefär samma som jofotex (har köpt klövertyget där tror jag, eller var det jonic?!) Nåväl, det är inte tunnt och sladdrigt utan lite lagom sådär tycker jag.

• Diabetikern Jojo

Vad bra! Ja jag får nog göra det - blir så glad när man hittar lite annorlunda trikå-tyger så att det inte bara blir moln och stjärnor! Jag beställde från ett ställe som hade många annorlunda mönster men den trikån var så tunn, så tunn! Det går ju bra till sommarplagg men kan bli lite väl tunt till vintern!

• Lucy82

Hej tjejer! Vilka fantastiska saker ni har sytt i tråden! Jag har läst igenom hela tråden (blir lite imponerad själv faktiskt), och har skrivit ner massor med tips och råd inför mina projekt. Fantastiskt! Jag är i v 14 så jag tänker vänta med att börja sy tills v 20 efter RUL. Tack för en inspirerande tråd!

• caesar
    weasley skrev 2013-07-03 20:00:03 följande:
    Här har det varit kaos med en sjuk bebis (som dessutom direkt gick in i en utvecklingsfas när hon tillfrisknade) samt flyttpackning mitt i allt. Herregud.

Nåväl, fick i alla fall hem ett lass med tyger idag, så förhoppningsvis blir det liiiite pyssel innan flytten (om det hinns), annars får jag väl glatt vänta tills vi packat upp..

Va fint spök tyget va, det måste jag köpa.
  • Fiamedbarn

Vad duktiga ni är på att sy! Jag har precis börjat och köpte en egen maskin i förrgår. Försöker mig på att göra eget mönster efter min favorittunika men har fastnat på ärmarna. Är det någon som kan tipsa om hur man gör dom utan färdigt mönster? Jag har sett ritningar på en "kulle" och sen går det liksom ut på sidorna. Men när jag ritar efter där ärmen ska sitta fast blir det bara ovalt...

Ska försöka fråga i syaffären där jag köpte maskinen i dagarna. Vore så kul att börja sy så snart som möjligt! Har också hittat fint tyg till en barntröja, men där måste jag nog hitta ett mönster eftersom ärmarna var så knepiga...

Vet ni var det finns gratismönster på nätet? Både för barnkläder (tröja) och vuxna (tunika)?

Är det någon som gör kläder efter era egna som förlagor eller använder alla mönster? 

Ni får också gärna tipsa om nån bra nybörjarbok eller tutorial på nätet/syblogg/youtube.

Har i alla fall hittat fina tyger i viskos och elastan och de är svåra att få tag i!! Och dyra! Ska man kanske beställa på nätet eller har ni några tips? Är också intresserad av jersey, velour och andra mjuka tyger (de flesta i affären är stela).

Oj vad många frågor! Hoppas att ni kanske hittar någon att svara på! 

Luck is what happens when preparation meets opportunity
Svar på tråden Syjunta för gravida!