• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Fiamedbarn

Nu ska jag titta på symaskiner! Har läst några test och funderar på en Husqvarna Viking Emerald för ca 3000 kr (dyrt!!). Wish me luck

Luck is what happens when preparation meets opportunity
  • Kickioh

Hej tjejer! Nu är jag ju inte gravid längre men tänkte sy lite kuddfodral och nån typ av solskärm till vagnen och då måste jag ju fråga er duktiga här inne :) Vart köper ni alla fina tyger?

Skulle helst vilja hitta ett i beige med ganska stora vita stjärnor (hittar bara med små) men kan ju kanske fastna för nåt helt annat fint också om nån har nåt bra sidtips :)

• Booshiboo

Sydde ett par byxor av mönstret från senaste Ottobre, tyg från stoff och stil.
    Väldigt bra och lätt mönster!

• Maggan87
    Booshiboo skrev 2013-07-01 22:17:58 följande:
    Sydde ett par byxor av mönstret från senaste Ottobre, tyg från stoff och stil.
    Väldigt bra och lätt mönster!

Men vilka underbara byxor! Jättefina! Skrattande
  • Diabetikern Jojo

Booshiboo - Jättefina byxor! Min mamma hade köpt ett nummer av Ottobre till mig nu undrar om det är samma (har inte fått det än)! Är det blommiga tyget en trikå?

• Fiamedbarn

Nu har jag köpt symaskin! Och sytt mitt första kuddfodral Att sy var inte så svårt som jag trodde, men att mecka med tyget och få det rätt var knepigare. För att inte tala om att hitta roliga tyger...jättesvårt.

Luck is what happens when preparation meets opportunity
  • Poppalisa

Har börjat sy en solskärm till vagnen. Någon som har någon bra idé vad man ska ha mellan tyget så den håller formen. Lite hård och böjd

Svar på tråden Syjunta för gravida!