• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Blixtlås

Tulip79: det tyget hade mina småbrödrar till sängkläder. Snacka om nostalgi

En liten fråga! Jag ska sy en babywrapper till bilstolen, var på Ikea och fyndade fleecefiltar och undrar om det blir för varmt att sy med dubbel fleece istället för en fleece och ett bomullstyg? Ikeas filtar är ju inte jättetjocka... Men vill ju samtidigt inte riskera att det blir för varmt?

• weasley
    Blixtlås skrev 2013-09-05 10:10:07 följande:
    Tulip79: det tyget hade mina småbrödrar till sängkläder. Snacka om nostalgi

En liten fråga! Jag ska sy en babywrapper till bilstolen, var på Ikea och fyndade fleecefiltar och undrar om det blir för varmt att sy med dubbel fleece istället för en fleece och ett bomullstyg? Ikeas filtar är ju inte jättetjocka... Men vill ju samtidigt inte riskera att det blir för varmt?

När ska den användas (alltså är barnet fött och den ska användas typ nu eller kommer barnet senare)?
    Jag hade ett lager fleece och ett lager jersey på min vilket jag tyckte blev lagom, och då kom hon i mars.. Men är det för mitt i smällkalla vintern hade jag lätt tagit två lager fleece!
    Sen behöver man i för sig inte klä på 18 lager kläder under, om man bara ska till till exempel affären eller så så tog vi inte på overall utan bara knölade in henne i wrappern + mössa och vantar.  
  • Blixtlås

Weasley: hon är beräknad att titta ut den 27/12... Så då är det kanske ingen dum ide med dubbel fleece :). Brukar vara ganska "svinigt" i januari i Skåne...

• Ninni85

En liten fråga. Ska försöka ge mig på att sy min första body. Men vad använder man att kanta med?

• Lillasyster82

Inget syprojekt men skoj ändå, min och min två månaders son i gips. Får se om jag gör något mer med den, om jag målar eller kanske förstärker konturerna på våra händer. Vad tycker ni?!

• Lillasyster82

När jag ändå sitter vid datorn laddar jag upp några till bilder på syprojekt.

Mössa som jag tänkte gjort en ut och insida i olika tyger men oj, så fel det blev och vad förvånad jag blev när jag insåg hur tokigt det faktiskt blev. Dock blev jag ändå nöjd med den även om den inte blev som den var tänkt.

Present till en vän i Tyskland som fått en liten pojk. Har även sytt en likadan napphållare till mig själv.

• demon tongue
    Lillasyster82 skrev 2013-09-12 00:04:19 följande:
    Inget syprojekt men skoj ändå, min och min två månaders son i gips. Får se om jag gör något mer med den, om jag målar eller kanske förstärker konturerna på våra händer. Vad tycker ni?!

Vad gulligt! Jag har försökt göra avtryck av min sons hand i fingerfärg, men det är helt omöjligt. Han sluter handen när jag stryker på färgen, om jag väntar tills han slappnar av igen och trycker handen mot pappret rör han fingrarna igen så att det smetas ut. Det spelar ingen roll om jag gör det när han sover, han gör så ändå. Så jag har bara lyckats med fotavtryck hittills. Min son är också två månader. 
Svar på tråden Syjunta för gravida!