• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Februari

Jag skulle gärna vilja vara med i sytokgruppen på Facebook och har ansökt om att gå med men det accepteras inte :/

• Stormorsan
    Februari skrev 2013-08-29 23:00:09 följande:
    Jag skulle gärna vilja vara med i sytokgruppen på Facebook och har ansökt om att gå med men det accepteras inte :/

Hur längesedan? Har du en väldigt anonym profil på FB så kanske det kan vara skälet eller så har ingen av administratörerna har hunnit se. Dom har ju vanliga jobb på dagtid.
  • demon tongue
    jmynt skrev 2013-08-29 11:43:42 följande:
    de har även kuddar för 12:- som fungerar väldigt bra som stoppning :)
    Jo, det har jag koll på :) Jag köpte sex stycken sist jag var där så de har jag i lager, men då tänkte jag inte på att jag kunde behöva ett täcke.
  • ansof

Om man vill sy enbody,
    Går det lika bra att ta en body o klippa ut delarna som att jag köper ett mönsterark?

• elinsc
    ansof skrev 2013-08-30 19:50:56 följande:
    Om man vill sy enbody,
    Går det lika bra att ta en body o klippa ut delarna som att jag köper ett mönsterark?
    Jag har gjort så och det funkade bra för mig :)
  • Booshiboo

Ja, jag har testat att sy både från mönster och gammal body, blev lite bättre med mönster (men kanske var jag lite mer noggrann med mönster också...) men det funkar ju bra med gammal body!

• tulip79

Har nu i dagarna sytt ett påslakan, örngott samt ett par byxor till storebror. Det har gått bra så nu vågar jag nog mig på något till bebisen i magen!

Gillar verkligen det gamla tyget från IKEA, minns att mina bröder hade det som gardin i sitt pojkrum

• Booshiboo

Jag har också sytt byxor och matchande dregglisar, och två stycken bodys.
    Mönster från Ottobre nummer 3/2013 (inte dregglisarna dock).

• Malin8702

Någon som har ett bra mönster eller tips på hur man syr ett babynest? Jag har kollat lite på nätet men jag är inte speciellt super bra på att sy så behöver ha en "idiotförklaring" Superfina kläder btw!!

Svar på tråden Syjunta för gravida!