• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Twizz
    annhu521 skrev 2012-03-09 23:57:59 följande:
    Kvällens sömnad 

http://www.tu

nu läggdags, så kul att se vad ni alla syr. Ett babynest måste jag prova på att sy innan sommaren.  

Såg din underbara cardigan i fiskarmönster vit/blå/röd. måste bara fråga, vart har du fått tag i de tyget? Jag har letat som en tok men bara fått tag i 2a sortering från lillofant.. där de blå är blekt :/
  • ohbaby

Har börjar prova virka converse-skor. Eftersom det är typ tredje grejen jag virkar någonsin så är det lite krångligt och fast jag följer storleken/måtten till en 0-3 mån bebis blir de väldigt stora.

Nån som har virkar såna? Vad har ni fått för resultat, har det blivit bra?

• Tallbarr12
    ohbaby skrev 2012-03-10 11:01:49 följande:
    Har börjar prova virka converse-skor. Eftersom det är typ tredje grejen jag virkar någonsin så är det lite krångligt och fast jag följer storleken/måtten till en 0-3 mån bebis blir de väldigt stora.

Nån som har virkar såna? Vad har ni fått för resultat, har det blivit bra?

Jag har virkat såna och blev väldigt nöjd. men dom blev förstora till nyfödd så får nog modifiera mönstret till nästa gång. Vad använder du för mönster?

Köpte ett par svarta converseliknande skor med rosa sula för nån vecka sen, funderar på att göra ett par matchande till bebis :)
  • Kevin och Englahs Mamma

Vill väldigt gärna sy såna här förvaringar. Men vet inte hur jag ska få ihop allt, tänkte framförallt på hur botten kan vara gjord.. Nån som vet?
    Jag har inte lyckats hitta nått mönster än..

• Twizz
    Kevin och Englahs Mamma skrev 2012-03-10 16:03:53 följande:
    Vill väldigt gärna sy såna här förvaringar. Men vet inte hur jag ska få ihop allt, tänkte framförallt på hur botten kan vara gjord.. Nån som vet?

du kanske kan sy in en bit kartong och pressa ner i botten? klä den typ :) och sy ett stycke som botten och kanterna i ett annat stycke o sy ihop dom. det ser inte så svårt ut. och du kan ju sy ihop stycket runt om, räta mot räta och lämna de öppet och vränga de sen, välja ett fint tyg till insidan för att kunna vika ner kanten.. hmm.. dålig förklaring kanske..
  • Tussilago78
    Kevin och Englahs Mamma skrev 2012-03-10 16:03:53 följande:

Jag har sett något liknande på Stoff och stil, där finns säkert mönster. Fast jag tror inte att det är så svårt att göra själv heller... Om man syr dem som en rektangel, och sedan viker in botten och stryker på vliselin (eller vad heter det?). Svårt att förklara i text... Har sytt väskor för många år sedan och då undrar jag om inte IKEA hade mönster förresten?
  • Tussilago78
    Tallbarr12 skrev 2012-03-10 09:58:26 följande:

Underbara tyger som du sytt mössorna i! Var har du hittat dom? Speciellt spindlarna blev jag kär i...

Annhu521 - jag undrar också var du hittat så fina tyger!
Svar på tråden Syjunta för gravida!